آیا برودکام مبلغ پیشنهادی برای خرید کوالکام را بالا می‌برد؟

رسانه کلیک - شایعات حاکی از آن است که شرکت برودکام، سقف پیشنهاد خرید کوالکام را افزایش می‌دهد. پیش از این، کوالکام پیشنهاد خرید این شرکت را رد کرده بود.

آیا برودکام مبلغ پیشنهادی برای خرید کوالکام را بالا می‌برد؟

اوایل ماه جاری میلادی خبرهایی به بیرون درز پیدا کرد که کوالکام پیشنهاد خرید ۱۳۰ میلیارد دلاری شرکت برودکام (Broadcom) را رد کرده است. طبق شایعات، برودکام به این شرکت پیشنهاد داده بود که به ازای هر سهم، ۷۰ دلار به کوالکام بپردازد. از سوی دیگر، کوالکام پس از چند روز سکوت، این پیشنهاد را رد کرد.

حال آن طور که به نظر می‌رسد، برودکام همچنان به دنبال خرید این شرکت است و ظاهراً تا به هدف خود نرسد، دست از کار نمی‌کشد. خبرها حاکی از آن است که برودکام برای رسیدن به هدف خود، به برخی از سهامداران عمده این شرکت پیشنهاد افزایش قیمت داده تا آنها را مجبور به مذاکره کند.

البته این تنها پیشنهاد این شرکت نیست، بلکه برودکام تهدید کرده در صورت عدم توافق، هیات مدیره کوالکام را نیز عوض می‌کند.

مدیر اجرایی برودکام در خصوص پیشنهاد خرید کوالکام اعلام کرده این شرکت، فرصت کمی برای پاسخ گویی دارد و در صورت عدم عقد قرارداد، این شرکت آمادگی دارد تا حداکثر ۸ دسامبر، اعضای جدید هیات مدیریه کوالکام را انتخاب و معرفی کند.

حال پس از کشمکش‌های بسیار و از سویی دیگر، برخی از سهامداران عمده شرکت کوالاکام حاضرند به ازای دریافت ۸۰ دلار در هر سهم، کوالکام را به این شرکت واگذار کنند. حال باید دید در این نزاع کدام یک به خواست خود می‌رسد.

شایان ذکر است؛ کوالکام یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تراشه‌های مختلف در تلفن‌های هوشمند است که شرکت‌های بزرگ تولیدکننده موبایل مانند سامسونگ، اپل و سایر شرکت‌های نام آشنا با آن همکاری داشته‌اند. تراشه اسنپ دراگون این شرکت، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین تراشه‌هایی است که در سال‌های اخیر، شرکت‌های بسیاری از این تراشه‌ها در تلفن‌های هوشمند خود از آنها استفاده کرده‌اند.

منبع: ubergizmo

ارسال نظر