شرکت کوالکام: عرضه تراشه اسنپدراگون ٨٣۶ تا اوایل سال ٢٠١٨ تاخیر خورد

رسانه کلیک - شرکت کوالکام طی بیانیه ای اعلام کرد که زمان معرفی و عرضه تراشه اسنپدراگون ٨٣۶ (Snapdragon 836) تا اوایل سال ٢٠١٨ تاخیر خورده است. 

شرکت کوالکام: عرضه تراشه اسنپدراگون ٨٣۶ تا اوایل سال ٢٠١٨ تاخیر خورد

شایعات پیرامون تراشه سخت افزاری جدید شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ٨٣۶ همچنان ادامه دارد. بر اساس گزارشی از یک منبع خبری موثق و نزدیک به شرکت کوالکام، سازنده چیپست های موبایل ایالات متحده قصد ندارد پردازنده Snapdragon 836 را در سال جاری معرفی و عرضه کند، اطلاعات جدیدی درباره نسل بعدی تراشه های سخت افزاری شرکت کوالکام (Qualcomm) منتشر شده است.
اگر چه انتظار می رفت گوگل از تراشه سخت افزاری اسنپدراگون ٨٣۶ در گوشی های Pixel 2 و Pixel XL 2 استفاده کند اما این تراشه با توجه به گزارش جدید بعد از پاییز سال جاری و در اوایل سال آینده معرفی و عرضه خواهد شد. بنابراین گوگل ناچار است از چیپست های فعلی شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ٨٣۵ در گوشی های هوشمند Pixel 2 (پیکسل ٢) و Pixel XL 2 (پیکسل ایکس ال ٢) استفاده کند.

طبق گفته ایوان بلس بلاگر معروف آمریکایی، کوالکام گوگل را متقاعد کرده است که برای این تاخیر بوجوده دلایل خاصی وجود دارد اما این شرکت از دلایل خاص خود به گوگل چیزی نگفته است. ظاهرا، تراشه سخت افزاری اسنپدراگون ٨٣۶ (Snapdragon 836) برای اوایل سال ٢٠١٨ در نظر گرفته شده است اما ممکن است این تراشه پردازشی تحت یک نام تجاری دیگر معرفی و عرضه شود.

خط تولید تراشه سخت افزاری اسنپدراگون ٨٣۵ سال ٢٠١٧ به زودی به تولید انبوه تراشه پردازشی اسنپدراگون ٨٣۶ ارتقا خواهد یافت. پردازنده Snapdragon 835 هنوز هم یک گزینه مناسب برای شرکت های گوشی های هوشمند محسوب می شود اما این دلیل نمی شود که نسل جدیدی از تراشه های سخت افزاری موبایل معرفی و عرضه نشود. شرکت های سازنده گوشی های هوشمند طی چند ماه آینده به جدیدترین تراشه پردازشی شرکت کوالکام دسترسی پیدا خواهند کرد.

ارسال نظر