افزایش سرمایه‌گذاری شرکت کوالکام در فناوری های پوشیدنی

رسانه کلیک - مدیر عامل شرکت کوالکام در نشست خبری ۴G/5G هنگ کنگ به افزایش سرمایه‌گذاری شرکت کوالکام در فناوری های پوشیدنی اشاره کرد و گفت: فناوری های پوشیدنی و به دنبال آن گجت‌های پوشیدنی (Wearable Gadgets) پتانسیل ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارند.

افزایش سرمایه‌گذاری شرکت کوالکام در فناوری های پوشیدنی

شرکت کوالکام در حاضر بر روی نسل بعدی پلتفرم هوشمند با بهره‌گیری از فناوری‌های پوشیدنی (Wearable Techs) کار می‌کند و در نظر دارد برای معرفی، پخش و توزیع محصولات و پلتفرم‌های هوشمند جدید خود بیش از گذشته سرمایه‌گذاری کند.

پانکاج کدیا ، مدیر ارشد بخش مدیریت محصول شرکت کوالکام در نشست خبری ۴G/5G هنگ کنگ به این موضوع اشاره کرد که غول صنعت چیپ سازی تصمیمات و سیاست‌های ویژه‌ای را برای توسعه پلتفرم‌های هوشمند بهره‌ گرفته شده از فناوری‌های پوشیدنی اتخاذ کرده است و در آینده نزدیک شاهد پیشرفت قابل توجه‌ای در این زمینه خواهیم بود.

پیش از این شرکت کوالکام از آخرین دستاورد خود در بازار فناوری های پوشیدنی پرده برداشته است و با همکاری شرکت Fossil که ساعت های جدید Q Wander و Q Marshal را به نمایش گذاشت، اسنپدراگون Wear 2100 را نیز معرفی کرد.

فناوری های پوشیدنی

کوالکام می‌گوید این تراشه برای فناوری های پوشیدنی با جامعه هدف خاص مانند ساعت‌های هوشمند کودکان و سالمندان یا ابزارهای تناسب‌اندام که بر خلاف ابزارهای پوشیدنی چندمنظوره و قدرتمندتر نیازمند توان زیادی نیستند، طراحی شده است. این تراشه نسبت به پردازنده QSC6270 کوالکوک ۴۵ درصد کوچکتر است و در حالت آماده به کار در شبکه LTE تا هفت روز کار خواهد کرد.

از ویژگی‌های Wear 2100 می‌توان به وجود حالت ذخیره انرژی و مودم یکپارچه ۳G/LTE اشاره کرد. به طور طبیعی، این تراشه از بلوتوث و وای فای نیز پشتیبانی خواهد کرد. همچنین Wear 1100 ردیابی مکانی و امنیت مبتنی بر سخت‌افزار را ارائه خواهد داد.

نسل دوم پردازنده های شرکت کوالکام برای سیستم عامل Android Wear در چهار راستا بهبود یافته است: ضمن کوچک تر شدن، میزان مصرف نیز بهینه شده است و از سنسورهای با مصرف کم انرژی بهره می برد که همیشه فعال هستند و در عین حال راه های اتصالی گسترده تر شده اند.

فناوری های پوشیدنی

کوالکام در فضای فناوری های پوشیدنی جزو اولین ها بود و یکی از اولین اسمارت واچ هایی را که به بازار آمد را تولید کرد. پس از آن بود که کوالکام جایگاه خود را در بازار پیدا کرد. چیپ های اسنپدراگون در بیش از ۱۰۰ ابزار پوشیدنی مورد استفاده قرار گرفته اند که در حدود ۸۰ درصد آن ها ساعت های Android Wear هستند.

و حالا فسیل به عنوان یکی از شرکت های مطرح که تکنولوژی و مُد را با هم در آمیخته، کوالکام می تواند با چیپ های جدید خود تامین کننده خوبی باشد. جیم مریک ، مدیر بازاریابی کوالکام می گوید: «ما این را شروع یک رابطه دوستانه زیبا بین فسیل و کوالکام می بینیم.»

فسیل می گوید که به سبب افزایش علاقه مندی و تقاضا برای اسمارت واچ ها، قصد دارند سرمایه گذاری بلند مدتی در این حوزه انجام داده و محصولات متنوعی تولید کنند.

گِرِگ مک کلوی ، مدیر استراتژی و دیجیتال گروه فسیل می گوید: «معرفی امروز بخشی از یک نقشه گسترده تر برای معرفی بیش از ۱۰۰ پوشیدنی طی سال آتی است. ما روزی را می بینیم که هر ساعتی می سازیم به نوعی از یک نوع اتصال برخوردار باشد.»

فناوری های پوشیدنی

انتظار می رود که میزان رشد این صنعت تا سال ۲۰۲۰ دست کم دو برابر شود. گفته شده که میزان عرضه محصولات پوشیدنی به ۲۱۳٫۶ میلیون واحد می رسد که بیش از ۵۲ درصد آن به ساعت های هوشمند تعلق دارد.

پردازنده دیگری که در فناوری های پوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. Snapdragon Wear 1100 نام دارد و ویژه ابزارهای پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند کودکان، دستبندهای سلامتی، هدست‌های هوشمند و لوازم جانبی پوشیدنی طراحی شده است.

این پردازنده جدید به جدیدترین فناوری‌ها برای کاهش مصرف انرژی است. به علاوه، این پردازنده به فناوری مودم‌های CAT 1 برای استفاده از سرویس‌های شبکه ۳G و ۴G مجهز شده است. اسنپدراگون ۱۱۰ از لحاظ ابعاد کوچک است و همین امر این پردازنده رابرای استفاده در گجت‌های کوچک با مصرف انرژی پایین، مناسب می‌کند. به علاوه این چیپست از اپلیکیشن‌هایی بر پایه لینوکس برای برخورداری از صدا، وای‌فای و بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند. موتور موقعیت‌یاب iZat مخصوص شرکت کوالکام نیز در این پردازنده استفاده شده که دقت بیش‌تر در کنار مصرف کمتر انرژی دارد.

کوالکام می‌خواهد دامنه فعالیت های خود را بیش از این نیز گسترده‌تر کند. بزرگ‌ترین تولیدکننده چیپ موبایل دنیا در مراسم اجلاس سران هنگ کنگ از چندین شراکت جدید خبر داد که می‌تواند تکنولوژی کوالکام را بیش از گذشته به دستگاه‌های دیجیتالی اطراف ما بیاورد.

فناوری های پوشیدنی

این کمپانی آمریکایی تاکنون ۳۳ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه تکنولوژی‌های مربوط به وای فای و LTE و انتقال آن‌ها به دستگاه‌های موبایل سرمایه گذاری کرده است. کوالکام حالا امیدوار است که این سرمایه گذاری بتواند مقدمه ای برای ورود این کمپانی به بازارهای جدید نیز باشد.

یکی از مهم‌ترین بازارهایی که کوالکام از چند ماه پیش وعده ورود به آن را داده بود، اینترنت اشیا است که به بحث داغ این روزهای بزرگان تکنولوژی در دنیا تبدیل شده است. همه از اینترنت و اتصال تمامی دستگاه‌ها به یکدیگر سخن می‌گویند.

کوالکام نیز می‌خواهد تمامی دستگاه‌های پوشیدنی، خودروها، لامپ‌های خانگی و دستگاه‌های پزشکی پوشیدنی را با بهره‌گیری از تکنولوژی مشهور خود به یکدیگر متصل کند.

رییس کوالکام در این مراسم به شراکت‌های مهم با کمپانی‌های مهم در حوزه‌های یاددشده اشاره داشت. به عنوان مثال کمپانی‌هایی چون Walgreens و Novartis از جمله مشهورترین کمپانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی‌های پزشکی هستند که با کوالکام پیوند شراکت بسته‌اند. کوالکام در حال کار با آنها جهت تولید اپلیکیشن ها و دستگاه‌های مانتیورینگ همراه و از راه دور است.

فناوری های پوشیدنی

این کمپانی همچنین خبر از همکاری با شرکت Lifx داد. Lifx قادر است هر لامپی را به یک لامپ هوشمند تبدیل کند و کوالکام چنین تجربه ای را برای پیگیری راه جدیدش مناسب دیده است.

در کنار اینترنت اشیا، رییس کوالکام به چیپست در راه این کمپانی اسنپ دراگون ۸۱۰ نیز اشاره داشت. این چیپ از اوایل امسال وارد بازار می‌شود. کوالکام می‌گوید که این چیپست توانایی چند برابری نسبت به مدل ۸۰۵ دارد و سرعت انتقال اطلاعات، باتری طولانی‌تر، گرافیک بالاتر و پشتیبانی کامل از ویدیوهای ۴K را فراهم آورده است.

به گفته شرکت، در حال حاضر تراشه‌های کوالکام در بیش از صد ابزار پوشیدنی استفاده می‌شود. چندین شریک دستگاه‌هایی جدید را در نمایشگاه های مختلف دیجیتال معرفی کردند که از تراشه Wear 2100 در آنها استفاده شده است: شرکت Anda ساعت‌ هوشمند ردیابی خود را برای کودکان معرفی کرد، در حالی که WeBandz از یک ابزار ردیاب مکانی قابل استفاده برای کودکان، سالمندان و حتی حیوان‌های خانگی رونمایی کرد. تراشه Snapdragon 1100 در حال ارسال برای مشتریان است و انتظار می‌رود در اوایل سال آتی در دستگاه‌های پوشیدنی مشاهده شود.

ارسال نظر