کد منبع اصلی پردازنده‌های اسنپدراگون 865 و اسنپدراگون 765 منتشر شد

رسانه کلیک - دسامبر 2019 شرکت کوالکام در کنفرانس رویداد فناوری اسنپدراگون (Snapdragon Tech Summit) پردازنده های اسنپدراگون 865 و اسنپدراگون 765 را معرفی کرد. حال این شرکت کد منبع مربوط به آن‌ها را از طریق CAF (Code Aurora Forum) اشتراک گذاری کرده است.

کد منبع اصلی پردازنده‌های اسنپدراگون 865 و اسنپدراگون 765 منتشر شد

دو پردازنده Snapdragon 865 و Snapdragon 765 اصلی ترین چیپست های شرکت کوالکام برای سال 2020 هستند. این چیپست ها توانایی استفاده در گوشی های 5G و رده بالا و همچنین میان‌رده‌ها را دارد. اکنون پس از گدشت چهار ماه، دستگاه‌های بسیار زیادی از این تراشه استفاده می‌کنند.

جدا از اشتراک گذاری هسته های اصلاح شده، چارچوب AOSP و سایر ابزارهای نرم افزاری و بخشی از بسته پشتیبانی BSP، کوالکام همچنین کد منبع خاصی را در CAF منتشر کرد.

کوالکام نسخه های CAF را برای کلیه چیپست های خود به طور عمومی منتشر کرده و هر از گاهی آن‌ها را آپدیت می کند. این نسخه های کد منبع شامل تغییرات هسته خاص پردازنده و چارچوب AOSP برای بهینه سازی بهتر است. بنابراین ، توسعه دهندگان و کاربران، استفاده از ROM های مبتنی بر CAF را ترجیح خواهند داد؛ زیرا از لحاظ نظری در مقایسه با ROM های مبتنی بر AOSP بهتر و بهینه‌تر هستند.

اکنون ، از آنجا که منابع CAF برای اسنپدراگون 865 و اسنپدراگون 765 آماده هستند ، می توانیم از توسعه دهندگان انتظار داشته باشیم که در روزهای آینده ROM های سفارشی را بر اساس آن‌ها بسازند.

ارسال نظر