فراهم شدن شبکه 5G با چیپست اسنپدراگون 690

رسانه کلیک - چیپست اسنپدراگون 690 می‌تواند شبکه 5G را برای گوشی‌های ارزان‌قیمت فراهم کند و شرکت کوالکام اعلام کرده است که در نیمه دوم سال 2020 از اولین دستگاه مجهز به این چیپست رونمایی خواهد شد. 

فراهم شدن شبکه 5G با چیپست اسنپدراگون 690

اسنپدراگون 865 شرکت کوالکام احتمالا بهترین چیپست برای گوشی‌های هوشمند با قابلیت 5G است؛ اما مشکل اینجاست که به همان اندازه که قدرتمند است، گران‌قیمت نیز هست. اسنپدراگون 690 با مدل‌های قبلی خود متفاوت است و برای گوشی‌های ارزان‌قیمت نیز مناسب است.

مدیر کوالکام در بیانیه‌‌ای اعلام کرده است: «ایجاد قابلیت 5G در اسنپدراگون سری 6، این پتانسیل را دارد که شبکه 5G را برای بیش از 2 میلیارد کاربر گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا فراهم کند.»

البته شبکه 5G انواع مختلفی دارد و باید ببینیم که این چیپست از کدام نوع پشتیبانی می‌کند. انجمن جهانی تولید‌کنندگان موبایل در ماه آوریل اعلام کرد که تنها 30 درصد از تمام گوشی‌های مجهز به 5G از شبکه‌های mmWave سرعت بالا پشتیبانی می‌کنند.

از دیگر مزایای چیپست اسنپدراگون 690 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: گرفتن ویدیوهای 4K HDR، گرفتن تصاویری با کیفیت رزولوشن 192 مگاپیکسل و CPU هشت هسته‌ای Kryo 560. مهم‌ترین ویژگی این چیپست، هسته هوش مصنوعی پیشرفته آن است که گفته می‌شود 70 درصد سریع‌تر از مدل قبلی خود است.

ممکن است که تاثیر هسته هوش مصنوعی روی عملکرد روزانه تلفن همراه برای شما محسوس و قابل‌لمس نباشد؛ اما در یک مورد از این تراشه این تفاوت را به خوبی احساس خواهید کرد. زوم کردن و جابه‌جایی بین چندین دوربین عقب هنگام ضبط فیلم می‌تواند به طرز چشمگیری روان‌تر شود.

هیچ صحبتی در مورد اولین تلفنی که از اسنپدراگون 690 استفاده خواهد کرد وجود ندارد؛ اما می‌توان حدس‌هایی در این باره زد. اچ‌ام‌دی گلوبال اعلام کرده است در حال تولید یک گوشی میان‌رده 5G با یک چیپست جدید است. شرکت کوالکام نیز اعلام کرده است که در نیمه دوم سال 2020 از اولین دستگاه‌ مجهز به این چیپست رونمایی خواهد کرد.

ارسال نظر