کوالکام از تراشه Snapdragon 820A ویژه خودروها رونمایی کرد

سرانجام نوبت کوالکام در رویداد CES در لاس وگاس فرا رسید. پس از معرفی اولین گوشی هوشمندی که از پردازنده Snapdragon 820 استفاده می کند کوالکام از پردازنده جدیدی به نام Snapdragon 820A رونمایی کرد.

کوالکام از تراشه Snapdragon 820A ویژه خودروها رونمایی کرد

به گزارش کلیک، همانطور که از نام آن مشخص است این یک پردازنده پر قدرت برای استفاده در خودرو ها و وسایل نقلیه است. قرار است این پردازنده با مدل قبلی یعنی Snapdragon 602A که دو سال پیش معرفی شده بود جایگزین شود. (نکته ی عجیب این است که شرکت خودرو سازی ائودی امروز اعلام کرده قصد دارد در خودروهای سال 2017 خود از تراشه Snapdragon 602A استفاده کند!)

از آنجایی که این تراشه Snapdragon 820A نام گزاری شده شما قطعا انتظار دارید نسبت به Snapdragon 820 که پرچمدار این کمپانی است، دارای ویژگی های خاص اندکی باشد. این پردازنده برپایه معماری پردازش پیشرفته 14nm FinFET ساخته شده و همچنین یک پردازنده 64 بیتی Kryo محسوب می شود و از پردازنده گرافیکی Adreno 530 بهره می برد. این تراشه امکان دستیابی به سرعت 600Mbs را از طریق LTE داراست و برای خودروهایی که از 4G LTEاپراتور AT&T استفاده می کنند بسیار مناسب است. تراشه Snapdragon 820A همچنین با استفاده از سیستم Zeroth machine intelligence کوالکام امکان به کارگیری در محصولات مربوط به مسیر یابی و سرگرمی را دارا بوده و نیز در طول زمان می تواند یاد بگیرد.

همچنین قابل ذکر است Snapdragon 820A قطعا از Android Auto (سیستم عامل اندروید خودروها)، Apple's Carplay (سیستم عامل اپل برای خودرو) و QNX پشتیبانی می کند. کوالکام می گوید تولید کنندگان خودرو می توانند در زمان نیاز بروز رسانی هایی را به صورت بی سیم برای مشتریانشان ارسال کنند. کوالکام به دنبال آن است که نمونه Snapdragon 820A را در سه ماهه اول 2016 ارائه کند. از آنجایی که صنعت خودرو به کندی پیشرفت می کند ما احتمالا اواخر سال 2016 شاهد استفاده خودرو سازان از این تراشه در محصولاتشان خواهیم بود. کوالکام فعلا هیچ شریک تجاری برای Snapdragon 820A معرفی نکرده است ولی احتمالا اواخر امسال پس از ارائه نمونه اولیه این کار را انجام خواهد داد. تعداد اندکی خودروی مفهومی که از این تراشه استفاده می کنند در رویداد CES 2016 به نمایش در می آید. بنابر این باید تا آخر این هفته منتظر بمانیم تا نمایش شروع شود.

پردازنده های مخصوص خودرو معمولا به سرعت پردازنده های گوشی های موبایل بروز رسانی نمی شوند و این امر به دلیل آن است که مدت زمان زیادی طول می کشد تا این تراشه ها در خودرو ها استفاده شود و به دست مشتریان برسد. شرکت آئودی اخیرا اعلام کرده که می خواهد از پردازنده Snapdragon 602A که در سال 2014 معرفی شده بود در محصولاتش استفاده کند و این به ما نشان می دهد که چه زمانی باید انتظار استفاده Snapdragon 820A را در خودرو ها شاهد باشیم.

ارسال نظر