بازی Quantum Break 2 در راه است؟

رسانه کلیک - کمتر از یک ماه با برگزاری کنفرانس رسمی شرکت مایکروسافت در نمایشگاه E3 2018 فاصله داریم و با توجه به تایید حضور استودیوی «رمدی انترتینمنت» در این کنفرانس، اخیرا زمزمه هایی از معرفی بازی Quantum Break 2 در این رویداد ویژه به گوش می رسد.

بازی Quantum Break 2 در راه است؟

اواخر بهمن ماه سال گذشته بود که استودیوی رمدی انترتینمنت طی جلسه ای با مدیران و سرمایه گذاران جدیدترین گزارش مالی چند ماهه اخیر خود را ارائه کرد و در جریان آن اطلاعات و جزئیات اندکی از پروژه بعدی این استودیوی سرشناس با نام رمزی P7 فاش شد. سپس چندی پیش، این استودیو رسما از حضور عنوان ویدیویی جدید خود در کنفرانس شرکت مایکروسافت در نمایشگاه E3 سال جاری میلادی خبر داد و به گفته سازندگان، این بازی طی کنفرانس مذکور به طور کامل معرفی می شود.

اعلام رسمی حضور استودیوی رمدی انترتینمنت در نمایشگاه E3 2018 موج گسترده ای از شایعات را در سراسر فضای مجازی به دنبال داشته است. بدین خاطر، عده ای از تحلیل گران معتقد هستند که پروژه رمزی P7 مربوط به ساخت و توسعه بازی Quantum Break 2 است و این عنوان ویدیویی مورد انتظار به‌زودی توسط مایکروسافت و رمدی معرفی و در آینده نزدیک بر روی کنسول های ایکس باکس وان و پلتفرم پی سی منتشر خواهد شد.

متاسفانه استودیوی Remedy در خصوص این ادعا هیچ واکنشی از خود نشان نداده است و در حال حاضر این خبر در حد یک شایعه باقی می ماند. البته نباید فراموش کرد که بر اساس گفته سازندگان، بازی ویدیویی جدید رمدی یک اثر اکشن سوم شخص است که هیچ ارتباط مستقیمی با عناوین قبلی این استودیوی ندارد و در انحصار کنسول ایکس باکس وان نیز نخواهد بود.

همچنین، مطلع هستیم که این بازی در نهایت توسط شرکت 505 گیمز ، ناشر بازی های Payday 2، Don't Starve، Sniper Elite 3 و Arma 2، در سال میلادی 2019 بر روی سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه شخصی ویندوزی منتشر می شود.

هرچند، احتمال رونمایی از بازی Quantum Break 2 در جریان رویداد E3 سال جاری میلادی بسیار پایین است چرا که پروژه رمزی P7 برای عرضه بر روی کنسول پلی استیشن 4 نیز برنامه ریزی شده و این در حالی است که شرکت مایکروسافت به عنوان صاحب امتیاز اصلی مجموعه کوانتوم بریک شناخته می شود. بدین ترتیب، مسلما ردموندی ها در چنین شرایطی که از کمبود بازی های انحصاری کنسول ایکس باکس وان رنج می برند، یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین عناوین انحصاری خود را بر روی کنسول پلی استیشن 4 منتشر نخواهند کرد.

بنابراین، به نظر می رسد پروژه جدید استودیوی رمدی انترتینمنت هیچ ارتباطی با عناوین ویدیویی انحصاری کنسول ایکس باکس وان ندارد و حتی وظیفه انتشار بازی نیز بر عهده شرکت دیگری به نام 505 Games نهاده شده است. از این رو، مایکروسافت هیچ نقشی در انتشار پروژه رمزی P7 ندارد و ظاهرا توافق نامه ای هم در قبال عرضه انحصاری محدود آن بر روی کنسول ایکس باکس وان صورت نگرفته است.

بازی Quantum Break 2

در هر صورت، زمان کمی تا برگزاری کنفرانس شرکت مایکروسافت در نمایشگاه E3 2018 باقی مانده است و به‌زودی اطلاعات و جزئیات رسمی و بیشتری از پروژه رمزی P7 استودیوی رمدی انترتینمنت به اشتراک گذاشته می شود و سازندگان به انتشار چنین شایعه هایی خاتمه می دهند.

ناگفته نماند؛ کنفرانس شرکت مایکروسافت در E3 2018 در ساعت 12:30 دقیقه بعد از ظهر روز یک شنبه 20 خرداد ماه سال 97 به وقت ایران در سالن Los Angeles Convention Center واقع در شهر لس آنجلس ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است؛ عنوان ویدویی محبوب و پرطرفدار Quantum Break در روز ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۹۵ (۵ آپریل سال میلادی ۲۰۱۶) به صورت انحصاری بر روی کنسول نسل هشتم ایکس باکس وان منتشر شد. البته، این بازی به لطف قابلیت Xbox Play Anywhere بر روی پلتفرم رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 نیز پورت شد و هم اکنون با قیمت 39.99 دلار در دو فروشگاه ایکس باکس لایو و استیم به صورت دیجیتالی به فروش می رسد.

بازی Quantum Break 2

بر خلاف پیش بینی ها، با اینکه استودیوی رمدی انترتینمنت ساخت بازی های بی نظیری همچون الن ویک (Alan Wake)، دو نسخه ابتدایی مجموعه مکس پین (Max Payne) و Death Rally را در کارنامه خود دارد، لیکن نسخه اول بازی Quantum Break از حیث تمامی جنبه ها و مکانیزم ها به مانند یک عنوان ویدیویی فوق العاده عمل نکرد و با وجود روایت داستانی ضعیف، نمرات و امتیازات نسبتا ناامید کننده ای را به خود اختصاص داد. برای مشاهده لیست کامل امتیازات و نقدهای بازی از دید منتقدان معتبر صنعت گیم، بر روی این لینک کلیک کنید.

گفتنی است؛ کوانتوم بریک به پاس زحمت سازندگان برای کنسول میان نسلی قدرتمند جدید ردموندی ها یعنی ایکس باکس وان ایکس به صورت رایگان بهینه سازی شده و این بازی از معدود عناوینی است که به‌روز رسانی افزایش کیفیت، گرافیک و رزولوشن در کنسول Xbox One X را دریافت کرده است. گزارشات نشان می دهد که این به‌روز رسان، حجمی تقریبا مشابه به حجم بازی پایه دارد و با دریافت کامل کلیه محتوا، برای نصب آن چیزی حدود 178 گیگابایت فضای خالی مورد نیاز است.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با بازی Quantum Break 2 چیست؟ به نظر شما، آیا نسخه دوم این مجموعه طی کنفرانس رسمی مایکروسافت در نمایشگاه E3 سال جاری میلادی معرفی می شود؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر