احتمال پشتیبانی فناوری Quick Charge 5.0 کوالکام از شارژ سریع 32 واتی

رسانه کلیک - اطلاعات جدیدی در رابطه با فناوری Quick Charge 5.0 کوالکام در اینترنت منتشر شده است. گفته می شود این فناوری از شارژ سریع 32 واتی پشتیبانی می کند.

احتمال پشتیبانی فناوری Quick Charge 5.0 کوالکام از شارژ سریع 32 واتی

شرکت کوالکام برای پردازنده های تولیدی خود فناوری Quick Charge را در نظر می گیرد. جدیدترین نسخه این فناوری، +Quick Charge 4 نام دارد و در پلتفرم های اسنپدراگون 660، اسنپدراگون 670، اسنپدراگون 710 و اسنپدراگون 845 حضور دارد.

اطلاعات جدیدی در رابطه با این فناوری در فضای مجازی منتشر شده که بر اساس آن، فناوری Quick Charge 5.0 شرکت کوالکام از شارژ سریع 32 واتی پشتیبانی می کند. جدیدترین نسخه کوییک شارژ کوالکام که در بازار حضور دارد، از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می کند.

شرکت های رقیب از فناوری های شارژ سریع خود رونمایی کرده اند که عملکرد بهتری در مقایسه با کوئیک شارژ دارد. فناوری SuperCharge هواوی از شارژ سریع 40 واتی پشتیبانی می کند و Super VOOC شرکت اوپو نیز قادر به پشتیبانی از شارژ سریع 50 واتی است.

بر اساس اطلاعات جدید، فناوری Quick Charge 5.0 کوالکام از شارژ سریع 32 واتی و شارژ سریع 15 واتی به صورت بی سیم پشتیبانی می کند. در حال حاضر فناوری کوییک شارژ +4 دارای سیستم Engine Fast Charging است که خطوط شارژ را تقسیم می کند.

با نصف کردن خطوط شارژ، دمای دستگاه در زمان شارژ 3 درجه در مقایسه با حالت عادی کاهش پیدا می کند. فناوری +QC 4 در مقایسه با نسل گذشته خود 15 درصد سرعت بیشتری در زمینه شارژ دارد و همچنین 30 درصد بهره وری آن بالاتر است.

گفته می شود فناوری Quick Charge 5.0 دارای سه خط شارژ است که این موضوع باعث می شود در زمان شارژ سریع 32 واتی، دمای دستگاه افزایش چندانی را تجربه نکند.

انتظار می رود این فناوری در پردازنده کوالکام اسنپدراگون 855 (اسنپدراگون 8150) حضور داشته باشد. به احتمال زیاد این چیپست در اواخر سال جاری میلادی به صورت رسمی معرفی می شود. این پردازنده که با لیتوگرافی 7 نانومتری توسعه پیدا می کند، دارای رقیبانی مانند اپل A12 و کایرین 980 است.

ارسال نظر