چشم انداز خودروهای مسابقه ای رنو با R.S. 2027 Vision

شرکت فرانسوی در جریان نمایشگاه خودرو شانگهای محصولی را رونمایی کرد که توانسته موردتوجه همان قرار گیرد. محصولی که آینده اتومبیل‌های مسابقه‌ای این کمپانی مطرح فرانسوی را به نمایش می‌گذارد. برای مشاهده ادامه مطلب با وب‌سایت کلیک همراه باشید.

چشم انداز خودروهای مسابقه ای رنو با R.S. 2027 Vision

به گزارش کلیک - این مدل R.S. 2027 Vision نام داشته و به نوعی کانسپت اتومبیل‌های فرمول ۱ آینده رنو به شمار می‌رود. البته تا مشاهده نسخه نهایی R.S. 2027 Vision فاصله بسیاری داریم و نمی‌توان به این طرح رونمایی شده اکتفا کرد.

گذشته از آن R.S. 2027 Vision یک نمونه اتومبیل مسابقه‌ای کامل محسوب شده که می‌تواند نسبت به برندهای دیگر در طراحی جلوتر باشد. در سال ۲۰۱۴ هنگامی که Jules Bianchi در گرند پری ژاپن جان خود را از دست داد، شرکت رنو نیز تصمیم گرفت محصول خود را ایمن ساخته و R.S. 2027 Vision را با ایمنی کامل در مسابقات آینده به کار گیرد. رنو سعی کرده با افزودن سایه بانی شیشه‌ای مستحکم رانندگان را در برابر برخورد با موانع ایمن نگهدارد. در مسابقات گرند پری ۲۰۰۹ جایزه بزرگ مجارستان Felipe Massa براثر برخوردی که با مانع داشت به دلیل وجود لایه محصور شده از این آسیب جان سالم به در برد.




بنابراین باید چنین لایه نگهدارنده کابین راننده در R.S. 2027 Vision را یک پیشرفت بزرگ در میان اتومبیل‌های فرمول ۱ دانست. تیم طراحی رنو تمرکز بسیاری روی سیستم روشنایی این خودرو داشتند به شکلی که می‌توان شاهد نور LED شبیه به J که پیشتر در تالیسمان، مگان و برخی مدل‌های جدید شرکت رنو بودیم، باشیم. ساختار آیرودینامیکی R.S. 2027 Vision را برای پیروزی در مسابقات قدرتمند می‌سازد و می‌توان انتظارات بسیاری از آن داشت. استفاده از سیستم انتقال قدرت جدید در ۱۰ سال آینده مصرف سوخت محصولات این کمپانی از جمله خودروهای مسابقه‌ای آن را کاهش می‌دهد. R.S. 2027 با نیروی محرکه هیبریدی و سیستم چهار چرخ محرک می‌تواند در مسابقات آینده عملکرد بزرگی از خود به نمایش بگذارد.

Cyril Abiteboul یکی از مدیران کمپانی بیان داشت:

این خودرو یکی از نقشه‌های گروه خودروهای اسپرت رنو بوده که برای مسابقات فرمول ۱ در نظر گرفته شد. بنابراین می‌تواند با نیروی محرکه جدید نه تنها قدرت بالایی ارائه داد بلکه کاهش مصرف انرژی نیز می‌توان مشاهده کرد.

وی افزود:

ما به شدت منتظر تولید نسخه نهایی این مدل هستیم و می‌خواهیم ایده‌هایی که برای آینده داریم را به نمایش بگذاریم.

شرکت رنو در جریان نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۷ از این مفهومی پرسرعت رونمایی به عمل آورد.

منبع: newatlas

ارسال نظر