خبری از بخش چند نفره در بازی Rage 2 نیست!

رسانه کلیک - بر اساس گفته های مدیر ارشد استودیوی «آی دی سافت ور»، بازی ریج 2 بر روی بخش تک نفره داستانی تمرکز کرده و شامل بخش چند نفره نمی شود.

خبری از بخش چند نفره در بازی Rage 2 نیست!

چنانچه اخبار بازی ها را در رسانه کلیک دنبال کرده باشید، حتما اطلاع دارید که تنها چند ساعت مانده به برگزاری مراسم بزرگ E3 2018، شرکت نامدار بتسدا سکوت خود را شکست و پس از گذشت هشت سال به معرفی نسخه دوم مجموعه Rage تحت عنوان Rage 2 پرداخت و اطلاعات و جزئیاتی از آن را با بازیکنان و هواداران پر و پا قرص این سری به اشتراک گذاشت.

این بازی ویدیویی هم اکنون توسط دو استودیوی سرشناس به نام های «آی دی سافت ور» (id Software) و «آوالانچ» (Avalanche) در حال توسعه است که به نظر می رسد استودیوی آوالانچ عمده مسئولیت خلق و ساخت بازی را برعهده دارد و استودیوی آی دی سافت ور در برخی زمینه ها با آن ها همکاری می کند.

بازی ریج 2 صرفا به بخش تک نفره داستانی خلاصه می شود!

این روزها که بخش چند نفره آنلاین حرف اول را در میان عناوین ویدویویی می زند و حتی شرکت اکتیویژن نیز به خاطر محدودیت های زمانی و محبوبیت بیش از اندازه این بخش، قید بخش تک نفره داستانی بازی Call of Duty: Black Ops 4 را زد، اما ظاهرا دو استودیوی نام برده با این نظر مخالف هستند و به مانند نسخه اول مجموعه Rage، در بازی ریج 2 نیز به سراغ خلق بخش چند نفره آنلاین نمی روند و این مجموعه همچنان فاقد بخش چند نفره باقی می ماند.

چندی پیش آقای تیم ویلیتس (Tim Willits)، مدیر ارشد استودیوی آی دی سافت ور، در جریان نمایشگاه QuakeCon سال جاری میلادی رسما تایید کرد که بازی ریج 2 دارای بخش چند نفره نیست و بازیکنان و گیمرها باید خود را بخش تک نفره داستانی غنی بازی سرگرم کنند. البته این بدان معنا نیست که عنوان Rage 2 به طور کلی فاقد بخش آنلاین است چرا که یک سری محتویات اجتماعی آنلاین برای این عنوان ویدیویی در نظر گرفته شده است تا صرفا تمرکز بازیکنان به بخش تک نفره محدود نشود. اما با این وجود، سازندگان بر این باورند که محتویات اجتماعی تفاوت زیادی با بخش چند نفره آنلاین مرسوم و معمول در سایر بازی ها دارد.

تیم ویلیتس در این خصوص می گوید:

ما محتویات اجتماعی برای بازی ریج 2 در نظر گرفته ایم که البته این محتویات با بخش چند نفره آنلاین مرسوم و معمول سایر بازی های ویدیویی شباهتی ندارد. در حال حاضر، ما آمادگی لازم برای انتشار اطلاعات بیشتر در این زمینه را نداریم ولی می دانیم که ارتباط بازیکنان با یکدیگر [بخش آنلاین] موضوع بسیار مهمی است و از اهمیت بالایی برخوردار است. با این حال، هیچ بخشی به مانند بخش چند نفره آنلاین کلاسیک در بازی وجود ندارد و شما نمی توانید به همراه دوستان خود به گشت و گذار بپردازید. ما احساس می کنیم که بازی به اندازه کافی و متناسب با پول پرداخت شده شما را برای ساعت های طولانی سرگرم می کند.

در ادامه این گفت گو، تیم ویلیتس به بسته های الحاقی و محتویات اضافه بازی ریج 2 اشاره کرد. بر اساس گفته های وی، گویا عنوان ویدیویی Rage 2 پس از انتشار محتویات جدید و متعدد زیادی را دریافت می کند که منجر به گسترش آن شده و مراحل و ماموریت های تازه تری را برای بازیکنان به همراه می آورد.

متاسفانه برخی از این محتویات به صورت پولی در اختیار بازیکنان و گیمرها قرار می گیرد و کاربران برای دریافت و تجربه آن ها، باید نسخه سیزن پس بازی را خریداری کنند و یا به صورت جداگانه به خرید بسته الحاقی مورد نظر اقدام کنند. خبر خوب برای افرادی که قصد صرف هزینه اضافه تر را ندارند این است که شرکت بتسدا در کنار بسته های الحاقی پولی، محتویات رایگانی را هم برای بازی ریج 2 در نظر گرفته است که جزئیاتی در این باره در دسترس نیست.

تیم ویلیتس در ادامه این گفت و گو اعلام کرد:

ما در نظر داریم تا بازی ریج 2 را تا حد ممکن گسترش دهیم. بازیکنان و طرفداران چیزی در حدود 100 ساعت از وقت خود را صرف تجربه بازی می کنند و ما به دنبال این هستیم تا تجربه ارزشمندی را برای آن ها به ارمغان بیاوریم. ما برنامه های زیادی برای این عنوان داریم؛ از محتویات و به‌روزرسانی های پولی و رایگان متعدد گرفته تا عناصر پویا و آشکار!

در نهایت، صحبت های آقای تیم ویلیتس به بحث پرداخت های درون برنامه ای و لوت باکس های بازی ریج 2 ختم شد. با توجه به حواشی مختلفی که برای لوت باکس ها و پرداخت درون برنامه ای بازی Star Wars Battlefront 2 به وجود آمد و زیان سنگینی که این لوت باکس ها به شرکت الکترونیک آرتز تحمیل کرد، به نظر می رسد این موضوع درس عبرتی برای بسیاری از شرکت های بازی سازی شد و حتی شرکت بزرگ بتسدا نیز هیچ برنامه ای برای توسعه لوت باکس ها در بازی Rage 2 ندارد.

Rage 2 هم اشتباهات الکترونیک آرتز را تکرار نمی کند! نگران لوت باکس ها نباشید.

از این رو، خوشبختانه بازی ریج 2 هیچ گونه لوت باکسی ندارد، اما بخش پرداخت های درون برنامه ای آن مستلزم بررسی های بیشتر سازندگان است. به عبارت دیگر، استودیوی آوالانچ و آی دی سافت ور و همچنین شرکت بتسدا سافت ورکز هنوز تصمیم قطعی در رابطه با بخش پرداخت های درون برنامه ای بازی ریج 2 نگرفته اند، لیکن شواهر امر گویای این موضوع است که به احتمال قوی شاهد سیستم پرداخت های درون برنامه ای در این عنوان ویدیویی باشیم.

تیم ویلیتس در زمینه لوت باکس ها و سیستم پرداخت درون برنامه ای بازی ریج 2 اظهار داشت:

من هنوز در این خصوص اطلاعات زیادی ندارم. زمانی که صحبت از این موارد می شود، باید با دقت و خیلی محتاطانه برخورد کرد. لوت باکس ها در بازی وجود نخواهند داشت اما ما هم اکنون در حال بررسی عملکرد آن ها در بازی هستیم. ما به دنبال ایجاد تعادل در بازی هستیم. ما نمی خواهیم بازیکنان و گیمرها احساس کنند که پول آن ها را شکار می کنیم، ولی قصد داریم از ارائه بهترین تجربه ممکن به آن ها مطئمن شویم. بدین خاطر، هنوز موراد زیادی وجود دارد که باید درباره آن فکر و تامل کنیم.

بازی شوتر اول شخص Rage 2 هنوز تاریخ دقیق انتشاری ندارد و این اثر برای عرضه در ماه ژوئن سال میلادی 2019 بر روی پلتفرم های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه شخصی ویندوزی برنامه ریزی شده است.

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با بازی ریج 2 و مکانیزم های مختلف آن از جمله نبود بخش چند نفره و همچنین انتشار محتویات پولی چیست؟ به نظر شما، آیا عدم وجود بخش چند نفره آنلاین می تواند در فروش نسخه سیزن پس و بسته های الحاقی بازی تاثیر منفی بگذارد؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر