فروش محصولات «رزبری پای» رکورد زد

رسانه کلیک - مرکز فناوری سونی در بریتانیا به عنوان تولیدکننده اصلی کامپیوترهای رزبری پای (raspberry pi) به رکورد قابل توجهی دست یافت.

فروش محصولات «رزبری پای» رکورد زد

سونی جزئیات مربوط به این رشد قابل توجه را با انتشار نمودارهای کلیدی مربوطه از زمان امضای قرارداد و تولید اولین رزبری پای در سال ۲۰۱۲ تا الان منتشر کرده است. این شرکت کارخانه ۳۰ هزار متر مربعی خود را در پنکوید (Pencoed) واقع در ولز جنوبی توسعه داده تا بتواند ظرفیت تولید هفتگی این محصولات را به ۱۰۰ هزار عدد برساند.

این کارخانه دهه‌هاست که به تولید تجهیزات صوتی-تصویری سونی می‌پردازد، ولی از سال ۲۰۱۲ مسئولیت تولید رزبری پای را به نمایندگی از شرکت Element14 برعهده گرفت و هم‌اکنون به یکی از کلیدی‌ترین واحدهای تجاری تولید قطعات الکترونیک این شرکت تبدیل شده است.

گفتنی است؛ رزبری پای پیش از این فقط در چین تولید می‌شد، اما اکنون بخشی از آن در ژاپن هم تولید می‌شود.

استیو دالتون (Steve Dalton) مدیر عامل سونی در بریتانیا در این باره می‌گوید: «رشد ما ذاتاً به موفقیت این محصول گره خورده و خوشحالیم که به رکورد تولید ۱۰ میلیون دستگاه دست یافتیم».

ایبرت آپتون (Ebert Upton) موسس رزبری پای هم اعلام کرده که فروش این کامپیوترها اکنون به ۱۴ میلیون رسیده است. این مقدار از ۱۲.۵ میلیونی که در طول پنج سال گذشته به فروش رفته بود فراتر رفته است.

آپتون در این خصوص اظهار داشت: «ما به طور اخص خوشحالیم که پای (Pi) در بریتانیا توانسته به رکورد جدیدی در تولید دست یابد. چون همیشه آرزو داشتیم که کامپیوترهایمان را در این کشور عرضه کنیم».

سونی بریتانیا امروز ۵۴۰ کارگر محلی دارد، در حالی که این عدد پنج سال پیش ۳۴۰ نفر بود. این شرکت خطوط تولید خود را به ۱۰ خط افزایش داده و اکنون شامل خطوط تولید رزبری پای ۲، دوربین‌های پای، دوربین‌های NoIR پای، B+، بردهای I/O، ماژول‌های محاسبه‌ای، A+، ماژول محاسبه‌ای ۳S، Pi Zero و رزبری پای ۳ است.

ارسال نظر