بررسی روند ۵ ساله پیشرفت طراحی لپ‌تاپ‌ها ریزر

لپ تاپ ها هر روز پیشرفت می کنند و طراحی آن ها هر روز بهتر و ظریف‌تر می شود، بررسی روند پیشرفت لپ تاپ ها نشان می دهد که چگونه این محصول در طول زمان بهتر و کامل تر شده است.

بررسی روند ۵ ساله پیشرفت طراحی لپ‌تاپ‌ها ریزر

کلیک -لپ تاپ های ریزر از گذشته تا به امروز پیشرفت های بسیار زیادی داشته اند و این کمپانی از گذشته تا به امروز پیشرفت های بسیار زیادی در زمینه تولید لپ تاپ های گیمینگ و کامپیوتر های خانگی داشته است. بررسی روند پیشرفت ۵ ساله محصولات این کمپانی خالی از لطف نیست. در این مطلب پرسش و پاسخی میان نمایندگان و طراحان کمپانی ریزر و منتقدان صورت گرفته است.

اولین لپ تاپ گیمینگ ریزر در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و این لپ تاپ ۱۷ اینچی بود و دارای حافظه رم ۸ گیگابایتی بود و تراشه این لپ تاپ نیز Nvidia GT 555M بود. امروز لپ تاپ گیمینگ ریزر همان ابعاد سابق خود را حفظ کرده است و هم چنان ۱۷ اینچی است و دارای تراشه گرافیکی Nvidia GTX 1080 است، کیبورد این لپ تاپ دارای طراحی خاص تری است و هم چنین این لپ تاپ از نسل اول نیز نازک تر است. هم چنین ریزر از لپ تاپ ۱۴ اینچی رونمایی کرده بود.

بررسی روند 5 ساله پیشرفت طراحی لپ‌تاپ‌ها ریزر

مدیر تبلیغاتی کمپانی ریزر و مدیر طراحی و تبلیغات این کمپانی تصمیم گرفته اند که روند ۵ ساله تولید لپ تاپ های این کمپانی را بررسی کرده اند.

ریزر طراحی برای دانش آموزان دارد؟ آیا لپ تاپی از این کمپانی مناسب برای دانش آموزان ارائه شده است؟

روند تولید لپ تاپ های ریزر در ۵ سال اخیر بر تولید لپ تاپ های نازک و سبک نبوده است و بیشتر کاربرد این لپ تاپ ها مد نظر بوده است. کمپانی ریزر کار خود را در تولید لپ تاپ با لپ تاپ های ۱۷ اینچی آغاز کرد و سپس به تکنولوژی نازک تر کردن و سبک تر کردن این لپ تاپ ها دست پیدا کرد. روند تولید لپ تاپ های ریزر در این مسیر نبوده است تا به سمت سبک تر شدن برود ولی در عین حال توانسته در این سال ها با کاهش وزن لپ تاپ های توانسته به خوبی در بازار بدرخشد.

به نظر می رسد در طول سال های فعالیت و تولید لپ تاپ های ریزر، طراحی این لپ تاپ ها تغییراتی زیادی نداشته است، آیا این موضوع درست است یا مسیر طراحی این کمپانی این گونه نبوده است؟

شاید در نگاه اول طراحی لپ تاپ های ریزر در طول ۵ سال گذشته تغییر آن چنانی نداشته است، ولی باید به این نکته نیز اشاره کرد که ۵ سال پیش کسی لپ تاپ های گیمینگ ریزر را نمی شناخت ولی در طول این ۵ سال لپ تاپ های ریزر توانسته اند تم کلی و اصلی خود را پیدا کنند و اگر فردی در قفسه فروشگاهی لپ تاپ ریزر را مشاهده کند بدون اینکه لوگو آن را مشاهده کند از سبک طراحی آن به راحتی می تواند برند را تشخیص دهد.

بررسی روند 5 ساله پیشرفت طراحی لپ‌تاپ‌ها ریزر

این کمپانی از روز اول طراحی ساده ای را پیش رو نداشته است و از روز اول طراحی بسیار خاصی را مطرح کرده بود و در طول این پنج سال نیز به طراحی و تم اصلی خود پایبند بود و در طول زمان این طراحی نه تنها هویت خود را از دست نداد بلکه به ویژگی خاص این لپ تاپ ها تبدیل شد.

این به معنای بیکار بودن طراحان کمپانی ریزر نیست، در طول این سال ها طراحان ریزر طرح هایی را ارائه می دادند تا ایراد های کلی طرح ها را برطرف کنند و با توجه به رشد بسیار خوب این طراحی ها این کمپانی روند رو به رشدی داشته است.

کمپانی های تولید لپ تاپ ها هر چند سال یک بار در متریال و مواد مصرفی خود تغییراتی ایجاد می دهند، آیا ریزر نیز در طول ۵ سال گذشته تغییراتی در متریال خود داشته است؟

بدون شک هر کمپانی در روند تولید محصولات خود تغییراتی ایجاد کرده است و ریزر نیز تغییراتی در طول سال ها داشته است. در سال های اول تولید لپ تاپ های ریزر این کمپانی کار خود را با آلومینیوم آغاز کرد و از این متریال در تولید لپ تاپ های خود استفاده می کرد. با توجه به اینکه باید سیستم خنک کننده ای در لپ تاپ های گیمینگ وجود داشته باشد، برای اضافه کردن سیستم خنک کننده کاربردی، متریال لپ تاپ ها نیز بدون شک تغییر کرده است.

بررسی روند 5 ساله پیشرفت طراحی لپ‌تاپ‌ها ریزر

با توجه به اینکه در لپ تاپ های نسل آخر ریزر ضخامت این لپ تاپ ها کاهش پیدا کرده و دیگر نمی توان از کارت گرافیک های بزرگ برای این لپ تاپ ها استفاده کرد. شاید نتوان در لپ تاپ های گیمینگ تغییر اساسی در ضخامت ایجاد کرد ولی نکته بسیار مثبت لپ تاپ های ریزر از ۵ سال گذشته تاکنون، طراحی کیبورد است لپ تاپ ها است که روز به روز پیشرفت کرده است و زیباتر شده است.

خبر هایی شنیده شده است که طرح های بسیار زیادی پشت درهای بسته اتاق های طراحی ریزر قرار دارد، آیا این موضوع صحت دارد و در صورت صحیح بودن چرا از طرح های ارائه شده استفاده نمی شود؟

کمپانی ریزر قصد ندارد تا کانسپت کلی کارش را تغییر دهد و نمی خواهد تغییر اساسی در طراحی ایجاد کند ولی اگر طرحی در راستای کانسپت اصلی ریزر باشد بدون شک مورد استقبال این کمپانی قرار می گیرد.

بررسی روند 5 ساله پیشرفت طراحی لپ‌تاپ‌ها ریزر

در سال های گذشته کمپانی های بسیار زیادی دیده شده است که با نازک کردن و سبک کردن لپ تاپ های خود قصد به دست گرفتن بازار را داشتند ولی شکست خوردند، راز ریزر چیست؟

اگر رمزی باشد بدون شک کمپانی ریزر آن را فاش نخواهد کرد! ولی در کل باید به این موضوع اشاره کرد که این کمپانی در شروع به کار خود هدف اصلی برای خود تعیین کرد. مخاطبان لپ تاپ های ریزر گیمر ها هستند و گیمر ها توقعاتی از لپ تاپ های خود دارند. یک گیمر نیاز ندارد تا لپ تاپ خود را به هر جایی ببرد ولی در عوض به یک سخت افزار بسیار قوی نیاز دارد تا بتواند بازی هایی با گرافیک های بالا را به راحتی باز کند و گیمر در روند بازی با مشکلی مواجه نشود. یکی دیگر از عواملی که ریزر همیشه به آن توجه داشته است عمر باتری است. لپ تاپ های ریزر همیشه عمر باتری بسیار مناسبی داشته اند و این موضوع نیز یکی از موضوعات مهم در تولید لپ تاپ های ریزر است.

ویژگی خاص ریزر که طرفداران به آن توجه داشته اند چیست؟

شاید نتوان دلیل بسیار قاطعی برای این سؤال آورد ولی یکی از ویژگی های اصلی لپ تاپ های گیمینگ ریزر گرافیک و پردازش بسیار خوب این لپ تاپ ها است و طرفداران نیز همیشه به این نکته مثبت توجه داشته اند.

در ۵ سال آینده چه اتفاق خاصی در ریزر می افتد؟

اگر بخواهیم روند رو به رشدی برای ۵ سال آینده داشته باشیم باید به ۵ سال گذشته نگاه کنیم و ایراد های کلی را در یابیم و در ۵ سال بعد این اشتباهات را تکرار نکنیم. شاید یکی از برنامه های اصلی ریزر در تولید لپ تاپ های گیمینگ با ابعاد کوچک تر و سبک تر باشد.

بدون شک گوش ها و چشم های طراحان و مسئولان ریزر باز است تا نظرات و انتقاد ها را گوش دهند و بهترین برداشت را داشته باشند.

ارسال نظر