ریزر فون معرفی شد؛ گوشی هوشمند ایده آل برای گیمرها

رسانه کلیک - ریزر فون روز گذشته معرفی شد. این گوشی هوشمند مختص گیمرها بوده و مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ و ۸ گیگابایت حافظه رم است.

ریزر فون معرفی شد؛ گوشی هوشمند ایده آل برای گیمرها

ریزر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید تجهیزات گیمینگ و لپ‌تاپ است. البته به نظر می‌رسد ریزر به تولید گوشی‌‌های هوشمند نیز روی آورده است. این شرکت سال گذشته نکست‌بیت را خریداری کرد که در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کرد. پس از این اقدام شاهد انتشار اخبار و شایعاتی بودیم مبنی بر اینکه ریزر به دنبال ساخت تلفن هوشمند است.

حال این موضوع به واقعیت پیوسته و این شرکت از گوشی هوشمندی به نام ریزر فون رونمایی کرده است که از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برد. آنچه باعث جذابیت ریزر فون می‌شود تمرکز ویژه روی گیمینگ است که باعث شده از مشخصات سخت‌افزاری توانمندی نیز برخوردار شود.

لیست مشخصات سخت‌افزاری ریزر فون

  • پردازنده: تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ ساخت کوالکام که در محصولاتی مانند پیکسل ۲ و گلکسی اس ۸ استفاده شده است
  • ظرفیت باتری: ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، بهره بردن از درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی
  • دوربین اصلی: بهره بردن از ترکیب دوربین دوگانه با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی، هر سنسور دارای تنظیمات اپتیکال زوم متفاوت است، سنسور اول دارای زاویه عریض و سنسور دوم نیز تله‌فوتو است.
  • دوربین جلو: دارای سنسور ۸ مگاپیکسلی
  • ارتباطات: دارای وای‌فای سازگار با ۸۰۲٫۱۱a/b/g/n/AC، بلوتوث ۴.۲، بهره بردن از تراشه NFC
  • سیستم‌عامل: مبتنی بر اندروید ۷٫۱٫۱، امکان به‌روزرسانی به اندروید ۸٫۰ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸
  • نمایشگر: نمایشگر ۵.۷۲ اینچی، رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی که باعث هرچه بهتر شدن اجرای بازی‌ها و تماشای فیلم و انیمیشن می‌شود
  • امکانات دیگر: قرار گرفتن سنسور اسکنر اثرانگشت روی دکمه پاور

ریزر فون درواقع اولین گوشی هوشمندی است که از نمایشگری با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. این موضوع باعث می‌شود که اجرای بازی‌ها طبیعی‌تر باشد. بلندگوهای استفاده شده روی این تلفن هوشمند نیز دارای خروجی صدای شفاف و بلند هستند.

ریزر فون

در ریزر فون از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری استفاده نشده است؛ بنابراین اگر علاقه‌مند به استفاده از هدفون‌های قدیمی هستید نیاز به یک مبدل خواهید داشت. شرکت سازنده این محصول، نیاز به فضای بیشتر برای باتری و بلندگوها را علت اصلی حذف جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری دانسته است. البته به همراه ریزر فون، یک مبدل ۳.۵ میلی‌متری به USB-C قرار خواهد گرفت.

در صورتی که محصول قبلی نکست‌بیت به نام رابین را استفاده کرده باشید ریزر فون را یک نسخه بزرگ‌تر با قابلیت‌های بیشتر از این محصول خواهید دانست. درواقع اگر نکست‌بیت هنوز مستقل بود محصولی مشابه با ریزر فون عرضه می‌کرد.

ریزر فون

نکته جالبی که در مورد ریزر فون وجود دارد بهره نبردن از نرم‌افزارها و قابلیت‌های موجود در رابین است؛ برای مثال می‌شود به قابلیت آپلود خودکار تصاویر به سرویس ابری اشاره کرد. با این کار تصاویر موجود در حافظه پاک می‌شد تا میزان فضای آزاد حافظه افزایش یابد.

چنین قابلیتی را گوگل به سیستم‌عامل اندروید اضافه کرد و احتمالا همین امر باعث شده تا شاهد استفاده از این امکانات به‌صورت مستقل در ریزر فون نباشیم.

ریزر فون

قیمت ریزر فون در زمان عرضه ۶۹۹ دلار خواهد بود. پیش‌فروش این محصول نیز به‌زودی شروع می‌شود و انتظار می‌رود که در ۲۶ آبان شاهد عرضه محصول جدید شرکت ریزر در آمریکای شمالی و اروپا باشیم.

ارسال نظر