مهاجرت کنندگان از گوشی­های اندروید به آیفون رکورد فروش 74 میلیونی اپل را خواهند شکست.

به گفته تیم کوک Tim Cook مدیر عامل اپل، این شرکت در سه ماهه اخیر شاهد رشد بی­ سابقه خرید آیفون توسط دارندگان گوشی­ های اندرویدی بوده است.

مهاجرت کنندگان از گوشی­های اندروید به آیفون رکورد فروش 74 میلیونی اپل را خواهند شکست.

به گزارش کلیک،طبق گفته تیم کوک مدیر اپل، این شرکت در سه ماهه اخیر حدود 14 میلیون آیفون به دارندگان گوشی­های اندروید فروخته است که نشانه آینده­ای خوب برای این شرکت است.

بالا رفتن قیمت دلار آمریکا نسبت به سایر ارزها، احتمالا موجب کاهش فروش محصولات مرتبط تکنولوژی در طول تعطیلات کریسمس می­شود. با این وجود کوک روز سه­شنبه در جلسه گزارش سه ماهه چهارم سال مالی اپل، به تحلیلگران اطمینان داد که شرکت وی امسال رکورد فروش 5/74 میلیونی خود در کریسمس گذشته را خواهد شکست.

در گزارش وبسایتSeeking Alpha به نقل از کوک آمده است:" بر حسب میزان مهاجرت کاربران از سیستم عامل اندروید به آی او اس، اطمینان داریم که فروش آیفون در سه ماهه اول سال آینده افزایش خواهد یافت."

فروش آیفون در سه ماهه آخر سال به رقم 04/48 میلیون رسید که نسبت به فروش 2/39 میلیونی سال گذشته در همین بازه زمانی بالاتر بوده است.

دلیل اطمینان کوک از شکستن رکورد فروش در سه ماهه اول سال نسبت به سال گذشته، آمار بالای مهاجرت دارندگان گوشی­ های اندروید به سمت آیفون است. این افراد با خرید 4/14 میلیونی 30 درصد از کل فروش این گوشی را در سه ماهه آخر به خود اختصاص می­دهند. کوک در این زمینه گفت: "این میزان فروش بالاترین رقم در سه سال اخیر، یعنی از زمانی که شروع به ثبت این آمار کرده­ایم بوده است."

کوک در گزارش های مربوط به سه ماهه دوم و سوم سال نیز بر شکستن رکورد فروش توسط مهاجران اندروید به آی او اس تاکید کرده بود، اما این اولین بار است که اپل در این زمینه آماری مستند ارائه می­دهد.

اپلیکیشن "مهاجرت به آی او اس" اپل (move to ios) که برای گوشی­های اندروید طراحی شده است به بسیاری از کاربران کمک کرده است تا گوشی­های خود را تغییر بدهند.

موسسه تحقیق بازارKantar Worldpanel Com Tech تخمین زده است که در 5 بازار بزرگ اروپا در سه ماهه منتهی به جولای، سهم مهاجران اندروید به آی او اس در فروش آیفون، 27 درصد بوده است. این در حالی است که سهم این خریداران از فروش آیفون در بازارهای آمریکا بسیار پائین­تر و تنها 9 درصد بوده است.

علت دیگر خوشبینی کوک به سه ماهه آینده (مهم­ترین سه ماهه با توجه به خرید تعطیلات کریسمس) این است که آمار دارندگان آیفونی که گوشی­ خود را به آیفون 6 یا 6+ ارتقاء داده­اند، همچنان 31 درصد است. این رقم نشان می­دهد که هنوز 69 درصد از دارندگان آیفون گوشی خود را ارتقا نداده­اند و این کار را در آینده انجام خواهند داد. کوک در این زمینه گفت:" ما چشم انداز روشنی را پیش روی خود می­بینیم."

به گفته وی طرح اجرا شده اخیر در آمریکا برای ارتقاء آیفون سهم نسبتا کمی در میزان فروش کلی این محصول داشته است. این برنامه امکان تعویض آیفون قدیمی با مدل جدیدتر را پس از پرداخت 12 قسط برای خریداران فراهم می­کند. این طرح در امریکا اجرا می­شود و انجام آن به طور مستقیم از طریق اپل در کشورهای دیگر امکان پذیر نیست .

کوک در مورد تصمیم اپل در مورد پیاده کردن این طرح در بازارهای دیگر صحبتی نکرد اما به گفته وی طرح­های مشابهی در این زمینه در بیش از 12 کشور دیگر ارائه شده است.

ارسال نظر