مزیت منحصر به فرد دوربین دوگانه Redmi Pro شیائومی

گوشی Redmi Pro شیائومی یکی از گوشی‌‌های هوشمندی است که به دوربین دوگانه مجهز است. مزیت این دوربین این است که می‌تواند برای تصاویر عمق ایجاد کند و کاربر پس از عکس گرفتن با این دوربین می‌تواند دوباره روی عکس فوکوس کند.

مزیت منحصر به فرد دوربین دوگانه Redmi Pro شیائومی

به گزارش کلیک، گوشی‌های شرکت چینی شیائومی عملا در بازار موبایل آمریکا عرضه نمی‌شوند و علی رغم اینکه در اروپا شناخته شدند، در این قاره نیز به صورت رسمی به فروش نمی‌رسند؛ اما این گوشی‌ها در چین سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند. این شرکت گوشی‌های خود را با رابط کاربری MIUI که توسط خود شیائومی طراحی و ایجاد شده است، عرضه می‌کند. گوشی‌های این شرکت دارای ظاهر زیبابی هستند و ارزش خرید نیز دارند.

گوشی Redmi Pro یکی از محصولات بسیار خوب این شرکت است که پایه قیمت آن تنها ۲۲۵ دلار است. این گوشی از بدنه فلزی مقاومی برخوردار است و باتری ۴۰۵۰ میلی آمپری نیز نیروی آن را تأمین می‌کند. Redmi Pro یکی از گوشی‌های موجود در بازار است که از دوربین دوگانه بهره می‌برد.

دوربین دوگانه چیست و عملکرد آن چگونه است؟

اجازه دهید در ابتدا مشخصات دوربین را بررسی کنیم. دوربین این گوشی دارای یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 است و لنز دوم ۵ مگاپیکسلی نیز برای عمق تصویر طراحی شده است. حسگر یک دوربین نیز از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز برخوردار است که باعث می‌شود دوربین در فوکوس خودکار عملکرد سریع‌تری داشته باشد.

وضوح بالای دوربین دوگانه این گوشی تنها مزیت آن نیست، لنز دوم این دوربین نیز با هدف خاصی طراحی و ایجاد شده است. این لنز همزمان با لنز اصلی به ثبت تصویر می‌پردازد و پس از گرفتن تصویر این امکان را به کاربر می‌دهد که دوباره روی آن فوکوس کند. شما می‌توانید به وسیله نواری که در پایین صفحه قرار دارد میزان تاری تصویر در پس زمینه تصویر را تغییر دهید؛ بنابراین می‌تواند bokeh effect یا افکت مات (تار کردن نقاط خارج از قسمت فوکوس شده) ایجاد کنید.

نمونه تصاویر دوربین Redmi Pro

در تصاویری که توسط دوربین این گوشی گرفته شده است، می‌توانید به خوبی نقاط تار شده در پس زمینه عکس را مشاهده کنید. اگر چه تفاوت بین نقاط تار شده و قسمت فوکوس شده عکس، به اندازه دوربین‌های DSLR واضح نیست، اما برای دوربین یک گوشی هوشمند به اندازه کافی مناسب است. دوربین دوگانه Redmi Pro در نور کم نیز از عملکرد خوبی برخوردار است.

Xiaomi-Redmi-Pro-camera-test-images-(2)

Xiaomi-Redmi-Pro-camera-test-images

ارسال نظر