گزارش: هرچیزی که دوست داریم در HTC U12 ببینیم!

رسانه کلیک - گوشی HTC U11 با تمامی نقاط قوت و ضعفش به بازار‌های جهانی عرضه شد. طرفداران این گوشی انتظار دارند HTC U12 با بهبود نقاط ضعف U11 وارد بازار شود.

گزارش: هرچیزی که دوست داریم در HTC U12 ببینیم!

ما یک فهرست کامل از بهبود امکانات گوشی HTC U11 تهیه کرده‌ایم که امیدواریم شرکت سازنده در پرچمدار بعدی خود یعنی HTC U12 آن‌ها را لحاظ کرده و یک گوشی هوشمند کاملا مخاطب‌پسند را به بازار‌های جهانی عرضه کند. اگر شرکت سازنده HTC تمامی پیشنهاد‌های موجود در این فهرست را در طراحی،توسعه و ساخت HTC U12 به کار گیرد مطمئنا ما با یک گوشی هوشمند ۵ ستاره مواجه خواهیم شد. قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم همه ما می‌دانیم که HTC U12 عرضه خواهد شد اما هیچ اطلاعی از قیمت، مشخصات فنی و سخت‌افزاری این گوشی هوشمند نداریم در مقابل ایده‌هایی را فهرست کرده‌ایم که انتظار داریم در پرچمدار بعدی HTC یعنی HTC U12 آن‌ها را ببینیم.

گوشی HTC U12

اصل مطلب

  • پرچمدار بعدی HTC چیست؟ به احتمال زیاد HTC U12 باشد.
  • چه زمانی به بازار‌های جهانی عرضه خواهد شد؟ احتمالا اواسط سال ۲۰۱۸
  • قیمت این پرچمدار چقدر خواهد بود؟ حدود ۶۴۹ دلار آمریکا، ۶۴۹ پوند، ۹۹۹ دلار استرالیا

تاریخ انتشار و قیمت گوشی هوشمند HTC U12

انتظار نداشته باشید که HTC U12 را به زودی در فروشگاه‌ها ببینید چرا که شرکت سازنده مدل قبلی یعنی HTC U11 را در ماه می سال ۲۰۱۷ معرفی کرد و در ماه ژوئن به بازار‌های جهانی عرضه کرد. با توجه به اینکه این مدل‌های جدید معمولا یک بار در سال عرضه می‌شوند بنابراین انتظار داریم گوشی هوشمند HTC U12 در ماه می سال ۲۰۱۸ معرفی شود. گوشی HTC 10 نیز در این ماه معرفی شده بود. گوشی‌های HTC One ،HTC One M8 و HTC One M9 در ماه مارس هر سال معرفی شده‌اند بنابراین این امکان وجود دارد که HTC U12 نیز در ماه مارس سال ۲۰۱۸ معرفی شود. اما چیزی که از آن اطمینان خاطر داریم این است که پرچمدار بعدی HTC بدون شک در اوایل تا اواسط سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد. به جرات می‌توان گفت این گوشی نیز همانند مدل قبلی خود یعنی HTC U11 قیمت بالایی خواهد داشت. شما بصورت پیش‌فرض فعلا قیمت‌های ۶۴۹ دلار آمریکا، ۶۴۹ پوند، ۹۹۹ دلار استرالیا را در نظر بگیرید. این قیمت‌‌ها، قیمت‌های فروش HTC U11 هستند.

گوشی HTC U12

اخبار و شایعات HTC U12

ما هیچ چیز درباره HTC U12 نمی‌دانیم اما می‌توانیم حدس‌هایی را در این مورد بزنیم. به احتمال زیاد گوشی HTC U12 همانند مدل قبلی خود از تکنولوژی Edge Sense بهره ببرد. این قابلیت که به فشار حساس است به کاربر اجازه می‌دهد تا با فشار دادن لبه های موبایل، عملکردهای متفاوت مثل دستیار مجازی گوگل را به اجرا بگذارید. شایعات زیادی وجود دارد که Edge Sense دوباره به پرچمدار بعدی HTC بازخواهد گشت. گوشی HTC U11 در بازار های جهانی فروش خوبی داشته و دارد. همچنین بازخورد‌های خوبی از سوی کاربران دریافت کرده است با این وجود پیشرفت‌هایی برای HTC U12 لازم است تا این گوشی را از مدل قبلی متمایز سازد. طراحی HTC U11 جدید و بسیار چشمگیر بود بنابراین ما فکر می‌کنیم شرکت سازنده از یک طراحی مشابه در HTC U12 استفاده کند بدین معنی که از یک پوسته شیشه‌ای گرد همراه با دو رنگ که بسته به زاوایه‌ای که به آن نگاه می‌کنید تغییر پیدا کند. انتظار داریم HTC U12 همانند U11 از گواهینامه‌ی بین‌المللی مقاومت در برابر آب پشتیبانی کند و احتمالا تکنولوژی BoomSound دوباره به پرچمدار بعدی HTC برگردد. U12 به احتمال زیاد از آخرین نسخه تراشه اسنپدراگون یعنی ۸۴۵ استفاده کند.

آنچه که ما می‌خواهیم ببینیم

گوشی هوشمند HTC U11 یک گوشی ۴٫۵ ستاره‌ای بود. با این حال اگر بخواهیم HTC U12 یک گوشی پنچ ستاره باشد تغییرات زیر می‌تواند کمک کند.

  • بهبود و ارتقا تکنولوژی Edge Sense

گوشی HTC U12

شرکت HTC عمدتا U11 را بر اساس قدرت Edge Sense فروخت. کاربر با استفاده از این تکنولوژی و با فشردن کوتاه یا طولانی لبه‌های گوشی، برنامه‌ها را اجرا می‌‌کند یا می‌تواند از این طریق یک عکس با کیفیت بگیرد. همین تکنولوژی از حساسیت کافی و بالایی برخوردار نبود بنابراین انتظار داریم در HTC U12 میزان حساسیت تکنولوژی Edge Sense به مقدار قابل توجهی بالا برود و امیدواریم این قابلیت در U12 به یک ویژگی ضروری و اصلی تبدیل شود.

  • عمر باتری

ما نمی‌خواهیم بیش از حد بر روی بهبود باتری HTC U11 تمرکز کنیم چرا که این باتری کاملا مناسب بود. اما امروزه گوشی‌های هوشمند هر چقدر با باتری بزرگ‌تر و قدرتمند‌تر عرضه می‌شوند محبوبیت بیشتری در میان کاربران بدست می‌آورند. انتظار داریم باتری HTC U12 از نوعی باشد که تا دو روز کاربر را از شارژ مجدد بی‌نیاز کند بنابراین HTC U12 باید مجهز به یک باتری بزرگ (حداکثر بیشتر از ۳۰۰۰ میلی‌آمپر) باشد. البته شرکت HTC می‌تواند با ترفند‌ها و متد‌های نرم‌افزاری و بهینه‌سازی، طول عمر باتری را افزایش دهد.

  • شاتر پرسرعت دوربین و کاهش تاخیر

گوشی HTC U12

HTC U11 به طور کلی دوربین خوبی دارد اما تاخیر شاتر قابل توجه است. این مشکل از یک گوشی هوشمند خارق‌العاده واقعا تعجب‌آور است. به بیان دیگر مشکل تاخیر شاتر مدت‌هاست که در گوشی‌های HTC وجود دارد و کاربران را ناامید می‌کند. این مشکل گاهی اوقات باعث می‌شود تا شما یک عکس خوب و باکیفیت را نتوانید به راحتی بیندازید. در حالت کلی دوربین HTC U11 یکی از بهترین دوربین‌های گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود اما ما انتظار داریم که HTC U12 با شاتر پرسرعت و بدون تاخیر طراحی شود. در حقیقت ما نمی‌خواهیم زمانی که عکس می‌گیریم با تاخیر و مکث مواجه شویم.

  • HTC Sense Companion هوشمندانه‌تر

HTC Sense Companion مهم ترین ویژگی جدیدی بود که در HTC U11 به چشم می‌خورد. این ویژگی دستیار هوشمند شرکت سازنده به حساب می آید، یا آن طور که سازنده می گوید یک همدم دیجیتالی برای شما. این دستیار یا همدم آنقدر هوشمند و به فکر شماست که حضورش واقعا در زندگی شما تاثیر مثبت می‌گذارد. مثلاً روزی که چند قرار ملاقات در تقویم ثبت کردید اگر با شارژ اندک باتری بخواهید از منزل خارج شوید، دستگاه به شما یادآوری می کند که شارژر یا پاور بانک همراه داشته باشید. همدم اچ تی سی ضمناً می تواند مثل هر دستیار دیجیتالی دیگری وضعیت آب و هوا را به شما گوشزد کند، میزان فعالیت و سلامت فیزیکی شما را ثبت و پیگیری کند و نقاط دیدنی و رستوران های اطراف را به شما پیشنهاد نماید. Sense Companion همچنین هر چند وقت یکبار پیشنهاد می کند اپلیکیشن‌هایی که کمتر استفاده می کنید را پاک کنید و تلاش می کند دستگاه همیشه تازه نفس و سریع باقی بماند. انتظار داریم در HTC U12 عملکرد این دستیار پیشرفت قابل توجه‌ای داشته باشد و از برنامه‌های متنوع بیشتری برای اطلاع‌ رسانی به کاربر استفاده کند.

  • اثر انگشت کمتر

گوشی HTC U12

در مقابل طراحی زیبا گوشی هوشمند HTC U11، بدنه این گوشی به شدت اثر انگشت نگه می‌دارد. درواقع می‌توان گفت اولین گوشی هوشمندی است که تا این میزان اثر انگشت بر روی آن باقی می‌ماند. به احتمال زیاد شرکت سازنده از همان ظاهر شیشه‌ای شفاف HTC U11 برای طراحی HTC U12 استفاده کند اما امیدواریم چاره‌ای برای باقی ماندن اثر انگشت‌ها بر روی بدنه شیشه‌ای شفاف بیندیشد.

  • بلندگو‌های جلو

در گوشی هوشمند HTC U11 توییتر بالای نمایشگر به یک اتاقک آکوستیک مجهز شده که عمق بیشتری در بخش صداهای زیر و میانه ایجاد می کند. طراحی اسپیکر اصلی و مدار مغناطیسی آن هم تغییر کرده تا صدا بلند و شفاف تر باشد و عمق صداهای بیس بیشتر شود. به لطف همه این تغییرات حالا HTC U11 از نظر پخش صدا یکی از بهترین هاست، صدای نسبتاً بلندی دارد و شفافیت و فراگیری صدا از یک تلفن هوشمند فراتر است. امیدوار هستیم شرکت سازنده در پرچمدار بعدی خود یعنی HTC U12 از همین مکانیزم و ساختار در طراحی اسپیکر‌ها استفاده کند.

  • یک صفحه نمایش درخشان

گوشی HTC U12

نمایشگر U11 هم مثل فبلت U Ultra از نوع LCD5 با رزولوشن QHD در نظر گرفته شده است، اما به دلیل اندازه ی کوچکتر U11 تراکم پیکسل‌ها نسبت به ۵۱۳ فبلت پیشین افزایش یافته و به ۵۳۴ در هر اینچ رسیده است. در هر حال به لطف رزولوشن بالا میزان جزئیات تصویر کاملاً مناسب است و رنگها و کنتراست نمایشگر هم عالی به نظر می رسد. زاویه دید در سطح قابل قبولی به نظر می‌رسد و روشنایی صفحه نمایش برای استفاده در محیط‌های پر نور کفایت می‌کند. تنها نکته اینجاست که به دلیل بازتاب زیاد از سطح صفحه نمایش، زیر تابش نور مستقیم میزان خوانایی نمایشگر تحت تاثیر قرار می گیرد. روشنایی خودکار HTC U11 نیز نیاز به برخی از تنظیمات دارد چرا که در بعضی مواقع شما بصورت دستی روشنایی را کم و زیاد می‌کنید. انتظار داریم در HTC U12 مکانیزم عملکرد روشنایی خودکار (Auto Brightness) بهبود یابد.

ارسال نظر