محققان روشی برای دور زدن سیستم تشخیص چهره اپل پیدا کردند

رسانه کلیک - به استناد اخبار جدید، محققان موفق به کشف روشی برای دور زدن سیستم تشخیص چهره اپل که تاکنون غیر قابل نفوذ به نظر می رسید، شده اند.

محققان روشی برای دور زدن سیستم تشخیص چهره اپل پیدا کردند

سیستم تشخیص چهره اپل از سمت این شرکت به عنوان یکی از امن ترین روش های ورود به گوشی معرفی شده است. این ادعا به این علت است که برخلاف اثر انگشت که می تواند کپی شده و یا پرینت سه بعدی گرفته شود، سیستم تشخیص چهره را نمی توان با روش هایی همچون پوشیدن ماسک یا استفاده از یک عکس دور زد.

با این همه، به استناد گزارش های جدید، به نظر می رسد محققان به روشی برای دور زدن این سیستم با استفاده از عینک و یک نوار دست پیدا کرده اند.

این روش با استفاده از گول زدن قابلیت Liveness Detection یا تشخیص حیات این سیستم کار می کند. این سیستم از Liveness Detection برای تشخیص این که چهره ای که در برابرش قرار گرفته یک صورت واقعی است و یک ماسک یا عکس نیست، استفاده می کند. محققان توانسته اند با استفاده از چسباندن یک نوار سیاه روی عینک و قرار دادن آن روی صورت فردی که خواب و یا بیهوش است، گوشی وی را باز کرده و از طریق یک اپلیکیشن بانکی پول های وی را جابه‌جا کنند.

نکته مثبت آن است که دزدان و هکرها برای استفاده از این روش حتما باید به قربانی و تلفن او دسترسی داشته باشند و این که قربانی حتما باید خواب باشد، بنابراین به نظر می رسد شانس وقوع چنین اتفاقی بسیار کم باشد. با این همه، این موضوع نوعی باگ برای سیستم تشخیص چهره اپل محسوب می شود و این شرکت حتما باید در آینده چنین مشکلی را برطرف کند. احتمالا از نسخه پیشرفته فیس آیدی در آیفون های 2019 استفاده می شود تا امنیت کاربران تضمین شود.

ارسال نظر