Reverb Nation شبکه اجتماعی موسیقی

ریورب نیشن شبکه اجتماعی مختص خوانندگان، گروه‌های موسیقی، آهنگسازان، متخصصان موسیقی، طرفداران و تهیه کنندگان آن‌هاست.

Reverb Nation شبکه اجتماعی موسیقی

در عصری به سر می‌بریم، که دوره انحصار به اتمام رسیده است، هرکس با یک لپ تاپ یا گوشی موبایل در هر گوشه دنیا وب‌سایت شخصی خود را افتتاح می‌کند و با کم‌ترین امکانات ممکن، آثار خود را به گوش علاقه‌مندان می‌رساند. شبکه‌های اجتماعی نیز در گسترش فعالیت‌های این افراد تاثیر به سزایی دارند. با ظهور مای اسپیس و به دنبال آن شبکه اجتماعی فیس‌بوک بسیاری از هنرمندان راه‌های جدید و بهتری برای ارتباط با مخاطبین خود پیدا کردند و همین امر موجب شد تا شبکه‌های اجتماعی تخصصی نیز شکل بگیرد.

وب‌سایت Reverb Nation یک شبکه اجتماعی در حوزه موسیقی است که بسیاری از هنرمندان مطرح و غیرمطرح دنیا در آن عضو هستند. خدمات اصلی این وب‌سایت برای 3 نوع کاربری "هنرمند"، "تهیه کننده" و "طرفدار" رایگان است و تنها در بخش‌های فرعی همچون تبلیغات از افراد هزینه دریافت می‌کند.

اگر به عنوان خواننده به این وب‌سایت بپیوندید خدمات متنوعی در اختیارتان قرار می‌گیرد. نخست فضای ذخیره‌سازی آهنگ است که می‌توانید آهنگ‌های خود را به همراه اطلاعات کامل در آن آپلود کنید. همچنین بخشی جهت آپلود تصاویر هنرمند یا گروه در نظر گرفته شده است. در بخش دیگری اطلاعات شبکه‌های اجتماعی هنرمند، همچون توئیتر، اینستاگرام و... دریافت می‌شود. همه این موارد در نهایت بصورت یک پروفایل برای کاربران دیگر قابل نمایش خواهد بود. امکان درج مطلب و ثبت پست از دیگر مزایای این سرویس اجتماعی است. از دیگر موارد موجود، امکان قرار دادن ویدئو کلیپ است.

از طرف دیگر اگر به عنوان یک "طرفدار" عضو این سایت شده باشید، توانایی دنبال کردن پروفایل خوانندگان و موسیقیدانان مورد علاقه خود را دارید یا می‌توانید برایشان نظر بگذارید یا نقدشان کنید. عکس‌هایشان را بپسندید و به موسیقی آن‌ها گوش فرا دهید. موسیقی‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. مطالبشان را بخوانید و موارد دیگری که خودتان به تدریج با آن‌ها آشنا خواهید شد.

Reverb Nation وب‌سایتی است که اکثر هنرمندانی که بدون تهیه کننده و لیبل در دنیا فعالیت می‌کنند در آن عضو هستند. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این وبسایت جدول‌های امتیاز اثار هنرمندان است که بر اساس رای مردم شکل می‌گیرد. این جدول به دو شکل جهانی و منطقه‌ای ارائه می‌شود. نکته جالب توجه حضور چندین گروه ایرانی همچون چارتار در این جدول است.

همانطور که اشاره شد برخی امکانات این شبکه اجتماعی رایگان نیست. تبلیغات در صدها وب‌سایت براساس ژانر فعالیتشان، امکان فروش آهنگ در وب‌سایت مطرحی همچون آمازون و iTunes، بازاریابی برای جذب طرفدار یا سرمایه گذار، پیدا کردن فضای کنسرت، طرح‌های اسپانسرشیپ هنرمندان و... از جمله مواردی است که ریورب نیشن از آن کسب درآمد می‌کند.

یک امکان جذاب و جالب دیگر این مجموعه که بصورت رایگان ارائه می‌گردد، ایجاد فروشگاه شخصی هنرمند است. در این فروشگاه می‌توانید با استفاده از تی‌شرت‌های خام و ماگ‌های موجود در مجموعه Reverb Nation محصولاتی را آرم و لوگوی خود ایجاد کرده و در نقاط مختلف دنیا بصورت آنلاین به فروش برسانید. این امکان منحصربفرد همچنین اجازه آپلود آهنگ‌ها و کاورهای آلبوم را به خواننده می‌دهد تا بتواند آلبوم خود را بصورت مستقل و فیزیکی در Reverb Nation بفروش برساند. این قابلیت بصورت شراکتی با خواننده و بصورت رایگان عرضه می‌گردد. ایجاد پازل، تابلو و... از دیگر موارد امکان پذیر این فروشگاه است.

همچنین تهیه‌کنندگان توانایی عضویت در این وب سرویس را دارند. آن‌ها می‌توانند آثاری را که حق و امتیاز پخش و تولید آن را دارند در این مجموعه ثبت کرده یا هنرمندان جدیدی را به جهان معرفی کنند. از هنرمندان موجود در سایت حمایت کنند و یا در مورد آثارشان نظراتی را ارائه کنند.

اما از همه این مسائل که بگذریم، امکان گوش دادن به آهنگ‌های موجود در سایت، بهترین قابلیت این سایت است کما اینکه امکان ایجاد لیست پخش مخصوص به خود را نیز دارید.

برای ورود به سایت کلیک کنید...

ارسال نظر