مروری بر خودرو BMW M2

خودرو M2 از کارخانه BMW، یک کوپه با کارکرد بالاست. این خودرو سرعت توانسته است تا از جوانب بسیاری رقبا خود در این رده از ماشین ها را کنار گذارد.

مروری بر خودرو BMW M2

به گزارش کلیک، خودرو BMW M2 که به عنوان یک تازه وارد در سری ام این خودرو ها ثبت گردیده بسیار سریع بوده و برای راندن عالی است. هر چند برخی از ماشین های رقیب سریع تر و ارزان تر می باشند. هدایت بسیار خوب، موتور عالی و فضای بزرگ و جادار برای یک کوپه را می توان از مزایای این خودرو نام برد. در عین حال باید اشاره کرد که مدل های رقیب در این رده ارزان تر اند، طراحی کابین محافظه کارانه و سنگین است و هزینه های جاری بالایی نیز دارد.

خودرو M2 کوچک ترین خودرو در رده M BMW بوده و به همین جهت می توان عنوان کرد که این خودرو بسیاری از ویژگی های اتومبیل های بزرگ تر کوپه دو در M4 را در مقیاس کوچک تر دارد. در همین راستا می توان گفت که این خودرو شروعی از خودرو های سرعت گرای BMW در سری ام خود بوده و بر روی حرکت با هدایت بالا متمرکز شده است. این مدل از BMW، این ویژگی ها را مدیون موتور های قدرتمند و شاسی های هماهنگ خود می باشد که درون بدنه کوچک کوپه ای این خودرو قرار داده است. باید اضافه نمود که این وسیله با توجه به قیمتش ارزان ترین راه برای ورود به دنیای موتور های سری ام شرکت BMW می باشد هر چند نباید فراموش کرد که، همچنان اتوموبیل های هاچ بک خوش ساخت، با قدرت و سریع تری نیز در بازار موجود است که به مراتب ارزان تر از این اتوموبیل می باشد.

معرفی کوپه BMW M2

مدتها است که شرکت BMW برای هر چه بهتر ساختن خودرو های خود، به بخش کارکرد و سرعت سری ام رو آورده است. این موضوع به اولین مدل از این سری به نام BMW M1 در سال ۱۹۷۰ بر می گردد که در آن، مهندسان این خودرو در طول یک دهه توانستند زنجیره ای از عملکرد ها و سرعت های بی نظیر در مدل های گوناگون BMW را ارایه دهند. از جمله بهترین آن ها می توان به مدل های ام سه و ام پنج اشاره نمود.

BMW در حال حاضر به مدل های توربو ۲۰۰۲ ساخته شده بر اساس مدل ۱۹۷۰ ام دو، رو آورده است. ولی بیشتر شیفتگان خودرو به این مدل به عنوان جایگزینی از کوپه های سری ام ۲۰۱۱ نگاه می کنند.

آن خودرو با تولید محدود، توجه بسیاری از منتقدین را به خود جلب نمود. برخی ظاهر آن را پسندیده و ایده موتور های بزرگ برای ماشین های کوچک را تحسین نمودند. حال آن که برخی دیگر از حرکت بسیار سریع آن انتقاد کردند. ولی در نهایت، ارزشهای این خودرو در نظر خریداران به صورت باورنکردنی افزایش یافت و به خودرویی بسیار قابل توجه تبدیل شد. از آن زمان تا کنون این وسیله تغییرات بسیاری داشته تا رانندگی را هر چه آسان تر نماید. در نتیجه این کارخانه برای خودرو های خود مشتریان پر شماری داشته و همه می توانند به عنوان یک ماشین روز، آن را خریداری کنند.

dsc_4172

برای آن که فرق این خودرو با باقی کوپه های سری دو را متوجه شویم باید بدانیم که این خودرو شامل کیت بدنه بسیار جذابی با آلیاژ های ۱۹ اینچی یوده و چهار اگزوزه می باشد. ( در همه مدل های سری ام موجود است) همچنین صندلی های اسپورت چرمی، تزیینات کربنی و نشان های ظریف ام در جای جای خودرو از دیگر نکات متمایز در طراحی می باشد. تنها آپشن موجود برای یک خریدار هنگام خرید رنگ خودرو است که، شامل مجموعه ای از چهار رنگ می باشد. در ضمن می توانید انتخاب کنید که این اتوموبیل دنده دستی شش سرعته و یا اتومات هفت سرعته و دو کلاچی داشته باشد.

کسانی که اقدام به خرید چنین خودرویی می نمایند معمولا اتوموبیل های رقیبی در همین رده را نیز مورد بررسی قرار می دهند. این خودرو ها معمولا شامل گروه ماشین های موسوم به هاچ بک های غول پیکر Mega-hatches چون Mercedes-AMG A45 و Audi RS3 می باشند. در ضمن اتوموبیل هایی چون Ford Focus RS و همچنین Honda Civic Type R نیز سطوح مشابهی از این کارکرد ارایه داده که چندان قیمت بالایی ندارند. بر خلاف این خودرو ها، M2 از نوع کوپه است و شکل سالن فشرده و جمع و جور آن بسیار بیشتر از اکثر ماشین های اسپورت مناسب است.

موتور ها، کارکرد، سرعت و رانندگی

موتور های شش سیلندر توربو ۳ لیتری و بدنه کوچک به معنی هیجان بالا است

اگر به مدل های ام دو در رنگ های تیره تری چون سیاه نگاه اجمالی بیندازیم خواهیم دید که آن ها شبیه کوپه های سری دو با آپشن های بالا می باشند. ولی در حقیقت این خودرو های بسیار متمایز تر و متفاوت تر از آن کوپه ها هستند.

ماشین های ام دو شرکت BMW، در رده هاچ بک های بزرگ چهار دیفرانسیله و برخی خودرو های دو دیفرانسیل سنتی اسپورت، در بازار رقبای جدی دارد. خودرو M2، در دسته بندی دوم قرار گرفته و توان موتور هایش به چرخ های عقب منتقل می شوند. از این لحاظ باید عنوان نمود که خودرو مورد نظر کمی در مفاهیم طراحی و ساخت، سنت گرا و محافظه کار است. این مسئله به مذاق بسیاری از طرفداران پر و پا قرص و رانندگان حرفه ای خوش می آید. چنین ساخت و طراحی هایی در نحوه تطابق خودرو با جاده های پیچ دار و در هنگام عبور از آن ها با سرعت های بالا بسیار مشهود است.

dsc_3410

با ۳۶۵ اسب بخار و تایر های پهن عقب، شما می توانید مانور های هیجان انگیزی را اجرا نمایید. این ها بسیار پیشرفته تر از کوپه های ام چهار و یا مدل های کوپه قدیمی سری ام یک است که تمام مدت شما را درگیر رانندگی می سازند. این ام دو ها هرگز ترسناک نبوده و همیشه در محدودیت های هدایت و کنترلشان قابل پیش بینی هستند که البته این ویژگی ها را مدیون کنترل تایر های عقب و شاسی های متوازن خود هستند.

این خودرو در "حالت راحت" Comfort mode بسیار عملکرد بالایی داشته و تنظیم نمودن آن برای "حالت سبک" در هدایت فرمان و ترمز ها، به شما امکان حرکت ملایم و سریع بر روی سطح جاده ها را می دهد. سواری بسیار عالی به نسبت نوع خودرو و در مقایسه با رقبای آن، از دیگر مشخصه های این اتوموبیل می باشد. ولی باید در نظر داشت که ممکن است برای کسانی که به کارکرد های متمرکز ماشینی performance-focused machinery کمتر عادت دارند کمی مشکل به نظر برسد.

اگر ماشین را در حالت اسپورت قرار دهید چالاک تر شده و وضعیت اسپورت پلاس Sport+ ، شتاب بالای چرخ های عقب را فراهم می آورد. این موضوع ماشین را وحشی و پرتحرک جلوه می دهد. در این حالت معمولا ماشین به صورت خودکار و یا با فرمان راننده به وضعیت الکترونیکی تغییر داده می شود تا شما را از خطر های احتمالی دور نگاه دارد.

dsc_3618

به طور استاندارد، این خودرو با جعبه دنده های شش سرعته ای عرضه می شوند که از دقت بسیار بالا برخوردارند. هرچند ممکن است بعضی اوقات کمی سنگین و با اصطکاک به نظر برسند. اگر به میزان ۲۶۴۰ پوند دیگر هزینه کنید می توانید صاحب جعبه دنده های هشت سرعته دو کلاچ فوق العاده ای شوید که از روی فرمان تعویض و کنترل می گردند.

موتور ها

M2 تنها با یک نوع موتور ارایه می شود، ولی این موتور بسیار خوب است. در زیر کاپوت شما، شاهد یکی از موتور های توربو شارژ شش سیلندر سه لیتری پر خروش BMW خواهید بود. این موتور ۳۶۵ اسب بخار توان و ۵۰۰ Nm گشتاور تولید می کند که این به معنی شتاب صفر تا ۶۲ مایل بر ساعت خودرو، تنها در ۴٫۸ ثانیه می باشد. در ضمن این خودرو می تواند، حداکثر تا سرعت ۱۵۵ مایل بر ساعت نیز حرکت کند.

واحد های موتور شش سیلندر در اصل مدلی است با توان کاهش یافته از موتور های M3 و M4 شرکت BMW. علیرغم کاهش کلی قدرت این موتور نسبت به موتور های هم خانواده خود، M2 با قدرت شگرف خود، توان پیش برنده ویژه ای دارد. در این مدل ما شاهد شتاب غافلگیر کننده و متراکم قدرت های توربو همانند ماشین های بزرگ تر سری ام نیستیم، که این به معنی سهولت هر چه بیشتر هدایت و کنترل متوازن و درگیر کننده خودرو های M2 نیز می باشد.

مصرف سوخت، تولید گاز های مضر و هزینه های جاری

برای یک خودرو سرعت ' Performance car ' مانند M2، هزینه های جاری و مصرف سوخت به نسبت ماشین های رقیب، چندان بالا نیست

این خودرو بی نظیر با موتور توربو شارژ سه لیتری خود در هر مجموعه از سیکل های کامل در حالت اتوماتیک تنها ۳۵٫۸ mpg سوخت مصرف می کند. اما باید اضافه نمود که ما در رانندگی آزمایشی خود توانستیم تا این میزان را به ۲۵٫۱ mpg کاهش دهیم. در حالی که این موضوع ممکن است کمی نا امید کننده به نظر برسد ولی این میزان با ماشین های هاچ بک بزرگی چون Ford Focus RS و Audi RS3 به طور تقریبی برابری می کند. این هاچ بک ها از نظر کارکرد، سرعت، ظرفیت و قابلیت های استفاده، بسیار به M2 نزدیک هستند.

dsc_3391

به دلیل تولید ۱۸۵ g/km گاز دی اکسید کربن و موتور های مجهز DCT هفت سرعته و قیمت نسبتا مناسب، این خودرو جز ۳۴ درصد از موارد مزایای کارمندی Benefit in Kind شرکت ها و موسسات قرار گرفته است. میزان مالیات سالانه تعلق گرفته به خودرو از سوی شرکت ها و موسسات جهت استفاده به عنوان خودرو سازمانی، معمولا چیزی در حدود ۳۱۴۰ پوند بوده و مالیات دهندگان از طبقه های بالاتر درآمدی معمولا ۶۲۹۸ پوند پرداخت می کنند. در این زمینه باید گفت که Audi RS3 در رده بندی ای مشابه M2 قرار گرفته و دیگر هاچ بک های مورد توجه مانند Ford Focus RS نیز به طور ملموسی برای استفاده در شرکت ها و موسسات به عنوان خودرو سازمانی ارزان تر قرار دارند.

رده بندی های بیمه و اصطکاک خودرو

خودرو M2 در گروه بیمه ۴۲ و دو پله بالا تر از ماشین های مورد اشاره شرکت های آیودی و فورد قرار گرفته است. این رده بندی معمولا رقم پرداختی ۹۴۳ پوند در سال را در پی خواهد داشت. متخصصین ما همچنین معتقدند که این خودرو پس از گذشت سه سال و طی مسافت ۳۰۰۰۰ مایل می تواند همچنان ۴۷ درصد از ارزش خود را حفظ کند که این به معنی قیمتی در حدود ۲۱۰۰۰ پوند می باشد.

طراحی داخلی و فناوری های به کار برده شده

طراحی های داخلی ظریف خودرو های سری ام در مقابل داشبورد های زمخت کوپه های سری دو این کارخانه

نیاز به کوچک سازی و در نتیجه تغییر شکل فنر بندی و هدایت فرمان BMW های M4 بدان معنی است که عرض لاستیک های ماشین های M2 بسیار بیشتر از استاندارد های سری دو می باشد. در نتیجه در این خودرو ما شاهد گلگیرهای برآمده جلو و حالت عضله ای و کم ارتفاع عقب هستیم. در جلو اتوموبیل یک سپر کم ارتفاع و عمیق با ورودی های هوای خنک کننده مجزا وجود دارد. در حالی که در پشت خودرو، طرح چهار اگزوزه شناخته شده سری ام نمایان است. ممکن است زیبایی این خودرو هیجان انگیز در نظرتان کمتر جلوه کند اما باید پذیرفت که این خودرو با لبه ها و خطوط سرزنده و دیدنی ای تلفیق شده است.

علیرغم ظاهر بیرونی شگرف این خودرو که از سرعت بالا حکایت می کند - به خصوص در مدل های آبی متالیک آن- طراحی داخلی کمی ناامید کننده است. بیش از هر چیز حضور داشبورد های استاندارد کوپه سری دو بارز است. در مجموع خیلی خوب به هم پیچ و مهره شده و بسیار شبیه فضای داخلی مدل های دیگر BMW می باشد. شاید بتوان گفت که مدرن و به روز است اما نه لزوما چشم گیر و شگفت انگیز٫

dsc_3192

برای M2 تزییناتی با شکل و شمایل کربنی در نظر گرفته شده و ما می توانیم صندلی های اسپورت چرمی، سرعت سنج های خاکستری، کنترل کننده سرعت خودکار و در نهایت حسگر های پارکینگ را درون آن مشاهده کنیم. صندلی های راننده، تنظیمات بسیاری دارد و این به معنی سادگی در دستیابی به موقعیت مناسب و راحت برای رانندگان است. همچنین آپشن هایی برای انتخاب صندلی های ویژه Heated Seat' ' با ۲۹۵ پوند و دوربین های دید عقب خودرو نیز با پرداخت ۳۳۰ پوند موجود می باشد.

رهیاب ماهواره ای، استریو و صفحات نمایش

خودرو BMW M2 از سیستم های پخش iDrive به عنوان استاندارد طراحی خود استفاده می نماید. در مواردی هم، از مد افتاده به نظر می رسد اما در بسیاری از ویژگی ها، فراتر از دستگاه های رقیب به شمار می آید.

dsc_3655

صفحه نمایش ظریفی در بالای داشبرد قرار گرفته که همانند دیگر BMW ها از سیستم DAB استفاده می نماید. شما می توانید از رهیاب ماهواره با داده های ترافیکی که در هر لحظه به هنگام شده و نمایش داده می شوند، در این صفحات استفاده کنید.

سیستم iDrive برای استفاده در هنگام رانندگی، با سهولت مورد استفاده قرار می گیرد و این امر مدیون کنترل های چرخان و کنسول مرکزی با دگمه های میان بر می باشد. سیستم استریو نیز کیفیت بالایی داشته ولی در ضمن می تواند به مدل های پیشرفته تر با حدود ۲۹۵ پوند ارتقا یابد. شما همچنین می توانید سیستم Harman Kardon را نیز با پرداخت ۶۰۰ پوند جایگزین کنید. دسترسی به اینترنت ۹۵ پوند و نمایش ها و برنامه های تفریحی که این شرکت به صورت آنلاین پخش می کند نیز ۱۶۰ پوند هزینه در بر خواهد داشت.

عملکرد و کارایی، راحتی و فضای صندوق عقب

دسترسی به صندلی های عقب، کمی مشکل است ولی وقتی بر روی آن ها بنشینید جا دار و راحت هستند. صندوق عقب نیز بسیار بزرگ می باشد.

خودرو M2 به عنوان یک کوپه کوچک، فضا دار و بزرگ است. معمولا در جلو فضای خوبی فراهم آورده و در مجموع با توجه به فضای مناسب عقب ، قادر به حمل ۴ نفر می باشد. صندوق عقب ، بزرگ و جادار بوده که در نتیجه می توان از آن به عنوان یک خودرو خانواده نام برد. هر چند برای تاشو نمودن صندلی های عقب ، شما مجبور به پرداخت هزینه های اضافی هستید.

اندازه ها

گر چه این خودرو یک کوپه است، اما باید در نظر داشت که برای اندازه ها و مقیاس های خود بیشتر با هاچ بک ها، مقایسه شده است. تنها کمی از Ford Focus RS و یا Audi RS3 بلندتر است که البته چنین طول اضافی ای به معنی داشتن فاصله محوری بیشتر و در نتیجه فضاهای سرنشین بیشتر نیز خواهد بود.

فضای پاها، سر و سرنشینان

dsc_3644

در جلو فضای کافی با دید مناسب از روی کاپوت و کناره ها، برای سرنشینان وجود دارد. وارد شدن و نشستن در عقب به دلیل ارتفاع پایین سقف و صندلی های ثابتی که به جلو متمایل نمی شوند، کمی مشکل است. ولی هنگامی که بر روی این صندلی ها قرار گیرند فضای کافی ای را تجربه خواهند نمود. البته فقط برای دو نفر در قسمت عقب جا هست و نه سه نفر.

صندوق عقب

dsc_3639

با نگاه به این خودرو کوچک، تصور می کنید که فضای زیادی در قسمت صندوق وجود داشته باشد ولی، باید گفت که اشتباه می کنید. در حالی که هاچ بک های مطرح، قابلیت های بیشتری داشته و صندوق های استفاده پذیر تری تولید نموده اند اما، این خودرو نیز دست کمی از آنان نداشته و می تواند ۳۹۰ لیتر فضا برای بارهایتان به شما اختصاص دهد. این میزان، ۱۰۰ لیتر بیشتر از هاچ بک های فورد و آیودی است. البته آپشن هایی برای تا نمودن صندلی های عقب به صورت ۴۰:۲۰:۴۰ با صرف هزینه ۱۷۵ پوند نیز وجود دارد.

ایمنی و اعتبار

BMW آمار ها و پیشینه خوبی برای تولید خودرو های مورد اطمینان و ایمن داشته و لازم نیست زیاد نگران خرید خود باشید

خودروی BMW در رده بندی" نظرسنجی توان راننده Driver Power survey" در سال ۲۰۱۶ در رتبه با ارزش ۱۵ ام قرار گرفته و توانسته است تا خودرو های مطرحی چون فلکس واگن و آیودی را کنار گذارد. در همین راستا فروشندگان و نمایندگان این خودروساز موفق به کسب مقام ۲۵ ام شده اند. البته این صرفا به معنی قدرت بالای این خودرو نسبت به خودرو های سری M نبوده و تاریخچه این خودرو ها ثابت کرده است که، این خودرو های ام-نشان ، به راحتی از یکدیگر سبقت گرفته و روز به روز تولیدات برتری روانه بازار گردیده است.

همانند دیگر خودرو های BMW به صورت استاندارد ۸ ایربگ در خودرو وجود داشته و آپشن های بیشتری برای نصب کیت های اضافی موجود است. همچنین می توان از چراغ های جلو تنظیم شونده، سیستم کمک راننده اتوماتیک BMW ( در مواردی که شما از روی خطوط جاده عبور کنید هشدار ها و پیغام هایی در جهت تصحیح مسیر می دهد)، نمایش سرعت مجاز و میله محرک کمک به عنوان آپشن های دیگر استفاده نمود.

گارانتی

بر خلاف بسیاری دیگر از خودروسازان، این شرکت سه سال گارانتی را بدون در نظر گرفتن مسافت ارایه می دهد که این یک مزیت است. اگر می خواهید مجموعه آپشن های خود را تکمیل کنید می توانید در این قسمت هم چند مورد اضافه نمایید. اما لازم به ذکر است که به صورت استاندارد، سرویس گارانتی BMW بی نقص می باشد.

سرویس

همانند بسیاری از محصولات BMW، جدول زمانی سرویس، متغیر بوده و به میزان مسافت طی شده بستگی دارد. این خودرو به صورت خودکار شما را از زمان رجوع به نمایندگی مطلع می سازد و M2 در میان همه مدل ها " بسته سرویس از پیش پرداخته شده ای " دارد که به خودرو ۵ سال پشتیبانی سرویس و تعمیرات می دهد.

منبع: autoexpress

ارسال نظر