مقایسه Moto Z Force Deroid موتورولا و Galaxy S7 edge سامسونگ

در این مطلب قصد داریم به مقایسه طراحی و صفحه نمایش موتو زد فورس دروید موتورولا با قابلیت‌های منحصر به فردی همچون پشتیبانی از ماژول‌های ‌Moto Mods و صفحه نمایش نشکن و گلکسی اس ۷ اج سامسونگ، یکی از پرچمداران امسال سامسونگ بپردازیم. با ما همراه باشید.

مقایسه Moto Z Force Deroid موتورولا و Galaxy S7 edge سامسونگ

کلیک - شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند به دلیل اینکه در سال‌های اخیر هیچ ابتکاری در محصولات خود به کار نبرده‌اند، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. بسیاری از گوشی‌های جدیدی که در سال جاری به بازار عرضه شده‌اند، غالبا همان مدل‌های سال گذشته هستند که با تغییرات اندکی روانه بازار شده‌اند. البته قدرت بیشتر سخت افزارهای جدید را نمی‌توان انکار کرد، اما تغییرات صورت گرفته فقط به همین مورد محدود می‌شود و به ندرت می‌توان گوشی هوشمندی را پیدا کرد که از قابلیت جدید و منحصر به‌ فردی برخوردار باشد. وقتی که سامسونگ گوشی جدیدی از گوشی‌های سری گلکسی را به بازار عرضه می‌کند، فقط می‌توان گفت که گوشی جدید از کیفیت ساخت و قدرت خوبی برخوردار است و فروش خوبی خواهد داشت. اما آیا ابتکاری هم در این گوشی‌های جدید دیده می‌شود؟ آیا گوشی‌های جدید دربردارنده ایده‌های تازه‌ای هستند که بتواند الهام بخش شرکت‌های سازنده در ایجاد طراحی‌های جدید باشد؟ انجام چنین کارهایی دشوار است و هر شرکت سازنده‌ای به خوبی نمی‌تواند از عهده آن‌ها برآید.

انتظارات از گوشی‌های شرکت موتورولا که هم اکنون تحت مالکیت شرکت لنوو قرار دارد، کمی متفاوت است. رویکرد موتورولا از ابتدای فعالیتش به صورتی بوده است که همیشه از یک عامل کلیدی برای موفقیت استفاده می‌کرده است و بر آن تکیه می‌کرده است که در هر زمانی باعث شده است گوشی‌های ساخت این شرکت از گوشی‌های دیگر متمایز شوند. این شرکت همیشه گوشی‌های خود را با رنگ‌ و مواد متنوعی عرضه کرده است که نتیجه آن جذاب شدن گوشی‌ها بوده است؛ اما با این حال این شرکت تا کنون نتوانسته است سهم عمده‌ای از فروش بازار موبایل را به خود اختصاص دهد. امسال موتورولا گوشی‌های سری Moto Z خود را با قابلیت پشتیبانی از ماژول‌های Moto Mods به بازار عرضه کرده است. حال باید دید که آیا نوآوری‌های بکار گرفته شده در این گوشی‌ها می‌تواند تغییری در فروش آن‌ها ایجاد کند یا نه.

shells-1024x576

ماژول‌های Moto Mods

طراحی

۱۲۳

سامسونگ در طراحی گوشی‌های خود به زیبایی توجه ویژه‌ای دارد. گلکسی اس ۷ اج نیز از این قاعده مستثنی نیست و در طراحی آن از فلز و شیشه استفاده شده است که هم باعث شده است این گوشی از زیبایی خاصی برخوردار شود و هم باعث افزایش کیفیت ساخت بدنه آن شده است. این نوع طراحی امکان کشیده شدن نمایشگر تا لبه گوشی را فراهم کرده است. ظاهر کلی این گوشی همانند آنچه که قبلا دیده‌ایم، است (صفحه نمایشی با درجات متفاوتی از انحنا). درواقع می‌توان گفت گلکسی اس ۷ اج تفاوت چندانی با گلکسی اس ۶ اج و اس ۶ اج پلاس ندارند و تنها در اندازه، با این دو گوشی تفاوت دارد. این گوشی در مقایسه با گوشی موتو زِد فورس دروید موتورولا از زیبایی خاصی برخوردار است و حتی در اطراف لنز دوربین آن، هیچ پوششی مشاهده نمی‌شود و قاب شیشه‌ای پشتی این گوشی این لنز را کاملا دربرگرفته است. در مقابل گوشی موتو زِد فورس دروید موتورولا قرار دارد که می‌توان آن را یک گوشی کارآمد تلقی کرد؛ زیرا این گوشی از ماژول‌های Moto Mods پشتیبانی می‌کند که هر از آن‌ها قابلیت جداگانه‌ای در اختیار این گوشی قرار می‌دهند و قابل تعویض نیز هستند، قاب پشت این گوشی کاملا صاف است و تا لبه‌های آن کشیده شده است. ممکن است این نوع طراحی جذابیت چندانی نداشته باشد و نتواند همانند خطوط جذابی که در طراحی بدنه گوشی گلکسی اس ۷ اج سامسونگ به کار رفته است، در جذب مخاطب موفق عمل کند.

Untitled

عرض و ارتفاع این گوشی بیشتر از گوشی سامسونگ است و ضخامت آن که ۰٫۸ میلی‌متر است، نیز کمی بیشتر از سامسونگ است. البته در نگاه اول نمی‌توان متوجه ضخامت بیشتر گوشی موتورولا شد و ضخامت هر دو گوشی دقیقا یکسان به نظر می‌رسد؛ اما به دلیل اینکه لنز به کار رفته در گلکسی اس ۷ اج برآمده نیست، این گوشی از ضخامت کمتری برخوردار است.

صفحه نمایش

Samsung-S6-Edge-Plus-techv2

مشخصات صفحه نمایش هر دو گوشی یکسان است. هر دو گوشی از صفحه نمایش superAMOLED با اندازه ۵٫۵ اینچ و وضوح QHD برخوردار هستند. البته همانطور که می‌دانید استفاده از وضوح بالا در صفحه نمایش‌های کوچک کارایی چندانی ندارد و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و برای جذب مشتری به کار می‌رود. اندازه صفحه نمایش‌ها نیز کاملا مناسب است.

صفحه نمایش منحنی گوشی گلکسی اس ۷ اج، آن را از گوشی موتورولا متمایز کرده است. بدون شک صفحه نمایش منحنی گوشی سامسونگ که تا لبه هر دو طرف کشیده شده است، در ابتدا شیک و جذاب به نظر می‌رسد؛ اما کاربر پس از یک یا دو روز استفاده از این گوشی، از صفحه نمایش آن دلسرد می‌شود؛ زیرا هنگام نمایش فیلم در این صفحه نمایش، تصاویر به سمت لبه‌های گوشی کشیده می‌شوند و این امر کیفیت تصاویر را به شدت کاهش می‌دهد و زمانی که سر شما درست در بالای صفحه نمایش قرار گیرد، سایه آن آزار دهنده است و باعث می‌شود روشنایی قسمت اطراف صفحه نمایش کاهش پیدا کند. ممکن است این مدل صفحه نمایش برای گوشی‌هایی مانند گوشی گلکسی نوت اج که لبه‌های آن دارای انحنای بیشتری است، مناسب باشد، اما در گوشی گلکسی ۷ عملکرد خوبی ندارد

moto-z-force-droid-motorola-lenovo-2-official

صفحه نمایش موتورولا نیز ویژگی منحصر به فرد خود را دارد و از قابلیت shatter-resistant یا صفحه نمایش نشکن برخوردار است که مانع شکستن صفحه نمایش در اثر برخورد با زمین یا موانع و یا ایجاد خراشیدگی در آن می‌شود و این گونه از یک فاجعه جلوگیری می‌کند!

کیفیت نمایش تصاویر در دو صفحه‌ نمایش اندکی متفاوت است. در هر صفحه نمایش حالت‌های مختلفی برای نمایش رنگ وجود دارد که کاربر می‌تواند متناسب با موقعیت‌های مختلف، آن‌ها را انتخاب کند. میزان روشنایی در هر دو صفحه نمایش کافی است و کاربر می‌تواند در زیر نور آفتاب به راحتی از هر دو گوشی استفاده کند. متاسفانه هر دو صفحه نمایش دچار یک مشکل آزاردهنده هستند؛ کاربران در حالت دستی نوار تنظیم کننده نور صفحه نمایش، نمی‌توانند از حداکثر روشنایی صفحه نمایش استفاده کنند و برای انجام این کار باید از حالت خودکار استفاده کنند.

مفایسه صفحه نمایش دو گوشی به صورت مختصر

عدم دقت در نمایش رنگ خاکستری

(هر چقدر کمتر بهتر )

عدم دقت در نمایش سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی

(هر چقدر کمتر بهتر )

گاما دمای رنگ

(کلوین)

کنتراست

(هر چقدر بیشتر بهتر)

حداقل روشنایی (نیت)

(هر چقدر کمتر بهتر )

حداکثر روشنایی (نیت)

(هر چقدر بیشتر بهتر)

۵٫۲

(متوسط)

۲٫۹۴

(خوب)

۲٫۱۳ ۷۵۱۲

(خوب)

غیر قابل اندازه گیری

(عالی)

۹

(متوسط)

۵۱۲

(عالی)

موتو زِد فورس دروید موتورولا
۲٫۶۲

(خوب)

۱٫۴۷

(عالی)

۲٫۳ ۹۵۸۶

(عالی)

غیر قابل اندازه گیری

(عالی)

۲

(عالی)

۴۹۳

(خوب)

گلکسی اس ۷ اج سامسونگ
ارسال نظر