لامبورگینی هوراکان Performante 2018/ بچه گاو خشمگین ایتالیایی

برای کسانی که به اتومبیل های پرسرعت دهه ۱۹۷۰ علاقه دارند، خودروهای برند لامبورگینی قطعا می توانند یکی از برترین ها در این زمینه به شمار روند. برای مشاهده ادامه مطلب با وب سایت کلیک همراه باشید.

لامبورگینی هوراکان Performante 2018/ بچه گاو خشمگین ایتالیایی

کلیک - سوپراسپرت ها برای صدایی بلند، پیشرانه پرتوان محصولاتی قابل توجه هستند و هنگامی که در سال ۱۹۹۸ شرکت آئودی تصمیم گرفت لامبورگینی را خریداری کند، پنج سال بعد شرکت ایتالیایی گالارادو را به عنوان سوپراسپرتی کوچک معرفی کرده است.

لامبورگینی پس از آن سوپراسپرت های مختلفی را معرفی و عرضه داشت که هر یک نسبت به دیگری برتر و قدرتمندتر بودند. در نهایت اخیرا این ایتالیایی سوپراسپرت ساز تصمیم گرفت محصول جدیدی را به نام Huracán Performante یا همان هوراکان پرفورمانته معرفی کند. همانطور که از نام هوراکان Performante مشخص است این خودرو نسبت به دیگر مدل های هوراکان می تواند عملکرد بزرگی از خود نشان دهد. به گفته لامبورگینی هوراکان پرفورمانته در ۱۰٫۳ ثانیه می تواند به ۲۰۰ کیلومتربرساعت برسد.

همچنین مدل در پیست نوربرگرینگ توانست رکورد ۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه ای را کسب کند. این مدت زمان با وجود تایرهای Pirelli P Zero Trofeo R بدست آمده که قطعا نقش موثری در عملکرد بالای مدل داشتند. این مدت زمان نسبت به نسخه پایه هوراکان ۳۵ ثانیه سریعتر است. دستیابی به چنین ارتقایی قطعا به آسانی ممکن نیست و مدیر بخش تحقیق و توسعه لامبورگینی Maurizio Reggiani آن را رویکرد ۳۶۰ درجه دانست. این یعنی قدرت بیشتر، کاهش وزن، سیستم تعلیق بهبود یافته و بسته نوآورانه آیرودینامیکی بوده که همگی نقش موثری در عملکرد بالا محصول لامبورگینی دارند.

Performante بیشتر قدرت بالاتر خود را مدیون اتصالات تیتانیومی بوده که لامبورگینی در نظر گرفته است. همچنین کاهش وزن آن نیز نقش بزرگی در عملکرد آیرودینامییک داشته و توان بهتری به این مدل بخشید. با سیستم اگزوز دوگانه در کنار فیلتر هوا نامحدود، Performante صدای دور موتور ۸۰۰۰ دور در دقیقه ای را با صدای تهاجمی و خشمگین نشان می دهد. با افزایش گشتاور ۳۰ پوند فوتی یعنی ۴۴۳ پوند فوت در ۶۵۰۰ دور در دقیقه نسبت به دور موتور ۴۰۰۰ دور در دقیقه ای مدل اصلی، می توان عملکرد بیشتری را شاهد بود.

با کاهش وزن ۹۰ پوندی، این سوپراسپرت قوی و با ایرودینامیک بهتر می تواند پرسرعت باشد. این مدل حتی از فناوری کامپوزیت غیراصل لامبوریگینی بهر ه می برد تا علاوه بر کاهش وزن، ضخامت بیشتری شامل حال خودرو شود. استفاده از فیبرکربن در روی بدنه Performante هوراکان، کمک می کند تا در عملکرد حرکتی خودرو تاثیر مثبتی داشته باشد. تقویت شاسی ها در مطابقت با محور نسبتا اضافی ۷ درصد بهتر از نسخه اصلی بوده و با یک مدلی که ۱۵ درصد سختی شاسی پیدا کرده رو به رو هستیم. کمک فنر و دیگر بخش ها توسط لامبورگینی بهینه شده و ارتفا یافته است.

درباره لاستیک و رینگ باید بیان داشت که در محدوده چرخ های ۹۱۱ Carrera پورشه بوده و از لاستیک Pirelli P Zeros در آن بهره گرفته شد تا عملکرد حرکتی در قیاس با رقبا از خود نشان دهد. بنابراین می توان انتظار بسیاری از این سوپراسپرت داشت. حتی مدل با تایرهای P Zero Trofeo Rs نیز به فروش می رسد که هر یک بیشتر برای خودروهای مسابقه ای چون هوراکان Performante به کار گرفته می شود. لامبورگینی برای این خودرو بسته ALA را برای Performante در نظر گرفته که مخفف Aerodinamica Lamborghini Attiva است. این سیستم شکاف جلو و اسپویلر برجسته عقبی را فراهم می آورد که موجب افزایش عملکرد آیرودینامیکی و سقف سرعت به ۳۰۸ کیلومتر برساعت می شود. Attiva که کلمه ای ایتالیایی بوده به معنای فعال بودن است و سیستم می‌تواند با استفاده از مهندسی هوشمندانه عملکرد بزرگی از خود نشان دهد. در مقابل فلپ جلو پنجره با تسکین فشار هوا بالا که به کاپوت تا حد بسیاری ورود پیدا کرده موجب تاثیر بالا در داینامیک این خودرو می شود.

در بخش عقب اسپویلر توخالی و یک سری اسلات ها در قسمت زیرین اسپویلر مشاهده شده که به عنوان حفره های داخلی باز شناخته می شود. چند قطعه قاشقی شکل هوا را به قسمت فلپ موتور انتقال می دهد تا به کنترل این جریان بپردازد. وقتی که فلپ بسته می شود جریان هوا از روی اسپویلر عبور می کند و موجب ایجاد سرعت بالا خواهد شد. بنابراین زمانی که فلپ باز می شود جریان هوا ورود پیدا کرده و از طریق اسلات موجب به تاخیر انداختن عملکرد اسپویلر خواهد شد. بنابراین از طریق آن آیرودینامیکی قابل توجه همچون دیگر خودروهای مسابقه ای به ارمغان می آید و بیشتر شرکت ها نیز آن را به کار می گیرند. از این رو می توان انتظارات بسیاری در حرکت از هوراکان Performante داشت. این یک روش ساده و سبک در ارتباط با تغییر زاویه اسپویلر است. گذشته از آن اجازه می دهد تا تغییرات سمت به سمت به عنوان عامل ایجاد فاصله در وسط حفره اسپیولر است. بنابراین چنین روشی با به تاخیر انداختن یک سمت اسپویلر موجب تعادل نیروی عمودی روی لاستیک های عقب هنگام دور زدن می شود.

سیری در ایمولا

ما فرصتی پیدا کردیم تا در پیست نزدیک مقر اصلی Sant'Agata بلونز لامبورگینی به نام ایمولا تستی با Performante داشته باشیم. این مسیر اگرچه حوادثی چون حادثه ۱۹۹۴ و مرگ Ayrton Senna در آن رخ داده اما یک پیست هیجان انگیز برای تست و مسابقات است. با سیستم ANIMA لامبورگینی افراد می توانند به انتخاب حالت رانندگی در Performante بپردازند و آن می تواند Corsa تجربه رانندگی پاسخگو و سریع در این مدل باشد. گذشته از آن فرمان اسپرت پویایی که لامبورگینی به کار گرفته می توانند آن را در حالت های مختلفی چون در شرایط معمولی یا مسابقه قرار داد. در حالت Corsa سرعت خودرو در کنار گیربکس هفت سرعته اتوماتیک به حالت دستی تغییر می کند و قطعا تجربه رانندگی با خودرو هیجانی خواهد شد.

این چیزی خوبی بوده که شرکتی چون لامبورگینی در هوراکان Performante به سرعت و دیگر ویژگی های فنی توجه دارد. با پیشرانه ۱۰ سیلندر و ۸۵۰۰ دور در دقیقه ای می توان انتظارات بزرگی از این هیولا بیش از ۵۰۰ اسب بخار داشت. البته لامبورگینی خط قرمزی را برای موتور ۱۰ سیلندر در نظر گرفت تا رانندگان فشار بالایی را به پیشرانه وارد نکرده و موجب آسیب آن نشوند. ابتدا در سال ۱۹۹۰ شرکت آئودی آن را روی یک پیشرانه هشت سیلندر انجام داد و در دهه ۱۹۷۰ نیز فولس واگن گلف چنین پیشرانه ای شامل حال آن شده بود. با این حال پیشرانه مورد بحث عملکرد رضایت بخش و هیجان انگیزی داشته که بدون توربوشارژ ورودی و خروجی صدای آن برای دوستداران خودرو طنین انداز است.

ترمز های کربن سرامیکی در تطبیق با سیستم تعلیق و قدرت موتور بوده از این رو می توان شاهد توان بالا و عملکرد دقیقی در Performante بود. لامبورگینی این مدل را با سیستم درایو چهار چرخ عرضه می کند که قادر است در حالت مستقیم به سرعت ۲۷۵ کیلومتر برساعتی برسد. عملکرد فوق العاده Performante همیشه در دسترس بوده و لازم نیست برای دستیابی به آن تلاش کنید. علاوه بر پیست، ما این محصول لامبورگینی را در خیابان تحت بررسی قرار دادیم و هیجان بسیاری در خیابان های عمومی به دست می دهد. ترمزهای دقیق در کنار حالت رانندگی نرم سواری فوق العاده ای را برای راننده خود به ارمغان خواهد آورد. البته بسته به حالت سیستم رانندگی می توان ساختار رانندگی متفاوتی را در Performante شاهد بود اما به طور کلی و در یک حالت استاندارد نیز این خودرو نرم و پرجنب و جوش است. در حالت اتوماتیک سیستم رانندگی Performante حالت استاندارد و تهاجمی به خود می گیرد تا پرتوان جلوه کند.

Performante دارای فضای داخلی اسپرتی بوده که شامل صندلی های اسپرت از جنس آلکانترا و قابلیت تنظیماتی گسترده و دیگر ویژگی های مورد نظر می شود. هنگامی که درون این خودرو قرار می گیرید احساس خلبانی یک جنگنده را خواهید داشت. کابین داخلی خودرو به شکلی اسپرت طراحی شده تا در کنار قدرت موتور بالا عملکرد هیجان بزرگی را به ارمغان آورد. یک صفحه نمایش لمسی TFT در کنسول میانی جهت تنظیمات پیکربندی خودرو کابین را جالب توجه نشان می دهد. اطلاعات عملکرد اتومبیل نیز در این صفحه نمایش قابل رویت است و اطلاعات کافی در اختیار راننده قرار می دهد تا از وضعیت اتومبیل آگاهی یابد .

به هر حال Performante سوپراسپرت تمام عیاری بوده که در ظاهر و فنی محصولی قابل توجه از لامبورگینی است .

ارسال نظر