بررسی اجمالی لپ‌تاپ لنوو ThinkPad X1 Yoga

لپ تاپ لنووThinkPad X1 Yoga که در اوایل سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه CES لاس‌وگاس رونمایی شد دارای ویژگی های بسیار منحصر به فردی است که بررسی فنی این لپ تاپ خالی از لطف نیست.

بررسی اجمالی لپ‌تاپ لنوو ThinkPad X1 Yoga

کلیک- لنوو در CES سال ۲۰۱۶ همه را شگفت زده کرد و X1 Yoga توانست نظرهای زیادی را جلب کند. یوگا X1 دارای صفحه نمایش لمسی، قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه است و این قابلیت باعث می شود تا با چرخش کیبورد و قرار گرفتن کیبورد در زیر صفحه نمایش، لپ تاپ به یک تبلت تبدیل می شود. بعد از تمام این امکانات بسیار کاربردی به نکته بسیار مهم و خاص در این لپ تاپ اشاره می‌کنیم که این ویژگی صفحه نمایش OLED 14 اینچی لنوو یوگا X1 است.

در سال های اخیر لپ تاپ های بسیار زیادی تولید شده و تمام برندهای بازار در تلاش هستند که بهترین خود را عرضه کنند. امروزه افراد به دنبال لپ تاپ های سبک و جمع و جور هستند تا بتوانند همه جا از لپ تاپ خود استفاده کنند. در راستای تولید لپ تاپ های سبک و جمع و جور کمپانی ها دست به تولید لپ تاپ های نازک و تبدیل پذیر زدند که کاربران بتوانند با خرید یک لپ تاپ صاحب یک تبلت نیز شوند.

بررسی اجمالی لپ‌تاپ لنووThinkPad X1 Yoga

علاوه بر ظاهر لپ تاپ ها، صفحه نمایش لپ تاپ ها نیز بسیار پیشرفت کرد و شاهد با کیفیت تر شدن صفحه های نمایش لپ تاپ ها شدیم. به عنوان مثال در اینجا می توانیم از لپ تاپ HP با صفحه نمایش ۴K یاد کنیم، دل صفحه نمایش edge-to-edge را عرضه کرد که دارای حاشیه بسیار کم در اطراف صفحه نمایش بود. بعد از همه این تکنولوژی ها ما شاهد صفحه نمایش OLED لنوو هستیم.

ThinkPad X1 Yoga یک لپ تاپ و ThinkPad معمولی نیست و دارای امکانات بسیار خوبی است. طراحی یوگا X1 بسیار منحصر به فرد است و لولاهای محبوب این لپ تاپ باعث می شود تا به راحتی بتواند چرخش ۳۶۰ درجه داشته باشد. قلم دیجیتالی این لپ تاپ از دیگر امکانات خوب یوگا X1 است و وزن ۱۲۷۰ گرم آن، یوگا X1 را به یکی از سبک ترین های بازار تبدیل کرده است.

بررسی اجمالی لپ‌تاپ لنووThinkPad X1 Yoga

بی شک نکته قابل توجه یوگا X1 صفحه نمایش OLED آن است. صفحه نمایش OLED از بهترین ها در انواع صفحه نمایش است. این یکی از بهترین ویژگی های یوگا X1 و علاوه بر کیفیت بسیار بالای صفحه نمایش، قیمت مناسب این لپ تاپ نیز از دیگر مزایای آن است. لپ تاپ یوگا X1 از قیمت ۱۸۶۹ دلار شروع می شود.

رزولوشن تصویر یوگا X1، ۲۵۶۰ x 1440 است و از ۲K و ۴K پشتیبانی می‌کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که یوگا با دو صفحه نمایش مختلف Full HD با وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و QHD با وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ عرضه می شود. هر دو مدل این لپ تاپ از قلم دیجیتالی پشتیبانی می کنند.

ویژگی صفحه نمایش edge-to-edge که در لپ تاپ Dell XPS 13 وجود دارد می‌تواند با ترکیب با صفحه نمایش OLED یوگا X1 مجموعه بسیار بی نظیری را به وجود بیاورد.

بررسی اجمالی لپ‌تاپ لنووThinkPad X1 Yoga

لنوو توانسته با متریال فیبر کربن و رنگ مشکی مات ظاهر زیبایی را برای یوگا X1 ایجاد کند. ضخامت ۱۷ میلی متر و وزن سبک لپ تاپ و نمایشگر ۱۴ اینچی ترکیب بسیار عالی به وجود آورده است. وزن یوگا X1 با MacBook Air تقریبا برابری می‌کند. دکمه قرمز در وسط کیبورد X1 تایپ کردن با این دستگاه را راحت تر می‌کند و یکی دیگر از ویژگی هایی است که X1 را متمایز جلوه می دهد.

صفحه کلید X1 بسیار راحت و خاص طراحی شده است. دکمه های کنترل و دسترسی مدیا از ویژگی های خوب این صفحه کلید است. علاوه بر دکمه قرمز رنگی که در وسط این صفحه کلید تعبیه شده است، کلید های کیبورد با داشتن کمی انحنا تایپ کردن را برای کاربر آسان تر می کند.

بررسی اجمالی لپ‌تاپ لنووThinkPad X1 Yoga

نکته ای که در یوگا x1 وجود دارد استفاده هم‌زمان صفحه نمایش لمسی و قلم دیجیتال و پد لمسی در این لپ تاپ است. لنوو پیشرفت های زیادی را در X1 پیاده کرده است و شاید حذف پد و استفاده از صفحه نمایش لمسی و قلم دیجیتال لنوو را در رقابت با رقبا قدرتمند خود پیروز کند.

از ظاهر این لپ تاپ که بگذریم یوگا X1 می تواند به راحتی به دستگاه های مختلف متصل شود و از کارت های حافظه متنوعی نیز پشتیبانی می کند. X1 از طریق پورت HDMI به تلویزیون و انواع دستگاه ها متصل می شود و دارای mini DisplayPort برای اتصال به مانیتور است.۳ پورت USB و microSD Slot و یک اسلات پشتیبانی از سیم کارت LTE 4G نیز از دیگر ویژگی های یوگا است. لنوو هم چنین از حسگر اثر انگشت در تشخیص و رمز گذاری دستگاه استفاده کرده است که به خوبی امتحان خود را پس داده و بسیار سریع عمل می کند.

همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم، کیبورد یوگا X1 قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را دارد و با این چرخش کیبورد در زیر صفحه نمایش قرار می گیرد و لپ تاپ شما به یک تبلت تبدیل می شود. با توجه به وزن کم یوگا X1 این لپ تاپ گزینه بسیار مناسبی است برای کسانی که می خواهند از دستگاه خود استفاده های متعددی بکنند. قلم دیجیتال یوگا X1 در کنار این ویژگی دیگر حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است.

در کنار تمام تعریف ها و تمجید ها باید چشم ها را بر روی حقایق نیز باز کرد. درکنار همه ویژگی های خوب یوگا X1، عمر باتری لپ تاپ به خوبی نتوانسته کاربران را راضی کند. در معرفی لپ تاپ عمر مفید باتری لپ تاپ ۱۱ ساعت عنوان شد ولی کاربران گزارش هایی بر غیر واقعی بودن این عدد و عمر مفید ۵ ساعت تا ۷ ساعت را عنوان کرده بودند.

البته این مشکل برای اولین بار نیست که در یک لپ تاپ مشاهده می شود. HP EliteBook Folio نیز از چنین مشکلی برخوردار بوده است.

لنوو یوگا X1 توانسته در مدت نسبتاً کم طرفداران بسیار زیادی پیدا کند و تبدیل به یکی از بهترین های بازار شود. از دلایل این برتری می توان طراحی زیبا و سبک و تبدیل پذیر، کیبورد منحصر به فرد و هم چنین صفحه نمایش لمسی را نام برد. اگر بخواهیم یک رقیب برای لنوو یوگا X1 در نظر بگیریم می توانیم از Dell XPS 13 یاد کنیم، ولی باز هم از بسیاری جهات لنوو برتر است.

در تفسیر ها و مقایسه هایی که در محافل مختلف انجام می شود افراد X1 را به بسیاری از محصولات موفق بازار ترجیح می دهند و این محصول خوب لنوو را همه‌فن‌حریف می دانند. بسیاری از منتقدان لنوو یوگا X1 را هم ردیف MacBook Pro جدید و سرفیس بوک مایکروسافت می دانند.

ارسال نظر