بررسی دوربین بدون آینه فول فریم سونی A9

سونی یکی از کمپانی‌های بسیار خوب و قوی در زمینه تولید دوربین های بدون آینه است. دوربین سونی A9 یکی از بهترین تولیدی های این کمپانی است که جدیدترین پرچم دار فول فریم بدون آینه این کمپانی است.

بررسی دوربین بدون آینه فول فریم سونی A9

کلیک - سونی A9 یکی از بهترین دوربین های بدون آینه است که دارای منظره یاب الکترونیکی است. سونی A9 حرف های زیادی برای گفتن دارد، سرعت بالا در عکاسی، ابعاد کوچک و منظره یاب الکترونیکی از قابلیت های سونی A9 است ولی این تنها قابلیت های ارائه شده در این دوربین نیست.

سال ها است که در دوربین های DSLR از منظره یاب اپتیکال استفاده شده است و شاید این منظره یاب دقت کمتری از منظره یاب دیجیتال دارد ولی در دوربین های جدید سونی منظره یاب الکترونیکی استفاده شده است. منظره یاب الکترونیکی سونی دارای زاویه دید ۶۰ تا ۱۲۰ درجه است و در هر عکس چیزی حدود ۴ میلیون نقطه ثبت می شود و این عدد نشان از رزولوشن بسیار بالای این دوربین است.

سونی توانایی عکاسی با کیفیت ۲۴٫۲ مگاپیکسل را دارد و سرعت عکاسی این دوربین نیز ۲۰ فریم در ثانیه است. سرعت عکاسی ربطی به فرمت انتخابی ندارد و هم در فرمت RAW و هم در فرمت JPEG دوربین توانایی عکاسی با سرعت بسیار زیاد را دارد و این دوربین یک انتخاب بسیار مناسب برای عکاسی از صحنه های ورزشی است.

بررسی دوربین بدون آینه فول فریم سونی A9

منظره یاب الکترونیکی A9 به ثبت عکس ها با سرعت بالا بسیار کمک کرده است. بسیاری از دوربین های DSLR و حتی برخی از دوربین های خود کمپانی سونی نیز توانایی ثبت عکس ها به صورت پشت سر هم به صورت ۱۵ تا ۱۲ فریم در ثانیه را دارند و عکاسی با سرعت ۲۰ فریم در ثانیه به لطف منظره یاب الکترونیکی محیا شده است. منظره یاب الکترونیکی به فیلم برداری نیز کمک خواهد کرد و باعث خواهد شد در فیلم برداری نیز دوربین توانایی ثبت لحظه ها با سرعت بالا را داشته باشد.

سرعت در عکاسی اکشن و عکاسی اسپرت با ورزشی شاخصه بسیار مهمی است و دوربین سونی A9 نیز یکی از دوربین های بسیار مناسب در این زمینه است. در عکس های نمونه ارائه شده توسط کمپانی سونی به عنوان نمونه برای عکس های پیش فرض سونی A9 شاهد عکس هایی هستیم که به وضوح می توان سرعت و قدرت عکاسی این دوربین را در عکاسی با سرعت بالا متوجه شویم.

بررسی دوربین بدون آینه فول فریم سونی A9

سونی در حالات پیش فرض تنظیمات خود حالتی با عنوان فوکوس ورزشی قرار داده است و نمونه هایی نیز برای این حالت اتوماتیک ارائه داده است تا نشان دهد که این حالت به خوبی حالت دستی دوربین های بالا رده کانن ۱DX و یا نیکون D5 عمل می کند و کاربران می توانند با خرج هزینه کمتر و حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار کمتر عملکرد این دوربین ها را در دوربین خود داشته باشند.

شاید هر عکاس ورزشی علاقه داشته باشد تا برای یک بار هم که شده سونی را در دست بگیرد و این دوربین را با بالارده های کانن و نیکون مقایسه کند، در ادامه عکس هایی را بررسی می کنیم که در این عکس ها تعداد چند فریم پشت سر هم عکاسی شده است و با تماشای این فریم ها می توان به این موضوع پی برد که سرعت عکاسی سونی A9 بدون شک بسیار عالی است.

فوکوس اتوماتیک سونی در سرعت های بالا نیز از کیفیت و قدرت بسیار بالایی برخوردار است، باید به این موضوع نیز توجه کرد که سونی یکی از تولید کنندگان بهترین لنز ها نیز است و همین موضوع باعث می شود تا کاربران حق انتخاب داشته باشند و میان لنز های سونی یکی از بهترین لنز ها را انتخاب کنند. اگر سوژه شما با سرعت بسیار بالایی در حال حرکت بود سونی این امکان را به شما می دهد تا با سرعت و تعداد ۶۹۳ نقطه بر روی سوژه مورد نظر خود فوکوس کنید. با این حساب کاربر با سونی می تواند ۶۰ بار در هر ثانیه بر روی موضوع مورد نظر خود فوکوس کند. این تفاسیر از فوکوس سونی نشان می دهد که این دوربین در نوع خود بی نظیر است. در سونی A9 هم چنین می توان برای سوژه های بسیار متحرک محدوده حرکت تعیین کرد و این کار باعث می شود در محدوده انتخاب شده موضوع شما در حالت فوکوس باشد.

سونی A9 از سری دوربین های A7 سونی نیز عملکرد بهتر و سریع تری دارد و کاربران به راحتی می توانند با ذخیره پول خود یک دوربین بسیار مناسب با عملکرد حرفه ای خریداری کنند.

در تصویر زیر شما می توانید ۲۲۰ فریم پشت سرهم عکاسی شده با دوربین سونی A9 را در قالب یک فایل GIF مشاهده کنید. این فایل یک ویدئو نیست، در واقع ۲۲۰ فریم عکس با فرمت JPEG عکاسی شده اند و به صورت پشت سرهم تبدیل به یک فایل GIF شده است.

بررسی دوربین بدون آینه فول فریم سونی A9

تصویری نیز در قسمت پایین ارائه شده است که در این تصویر نیز ۲۰ فریم در ۱۲ ثانیه ثبت شده است و این فرمت نیز GOF است و فیلم نیست.

بررسی دوربین بدون آینه فول فریم سونی A9

اگر شما به عکاسی بسیار علاقه دارید و هم چنین علاقه دارید دوربینی داشته باشید که قابلیت هایی شبیه به دوربین حرفه ای داشته باشد و هم چنین هزینه زیادی برای این دوربین پرداخت نکنید سونی A9 یکی از بهترین گزینه هایی است که در جلوی روی شما است و شما می توانید این دوربین را انتخاب کنید و هم چنین از نظر بودجه نیز صرف جویی کرده باشید.

سونی A9 یکی از بهترین دوربین های بدون آینه ارائه شده در ۵ سال اخیر است. بعد از A6000 سونی A9 بهترین نمونه دوربین های سونی در فوکوس اتوماتیک است. حتی باید بگوییم که سونی A9 رکورد A7 را نیز شکسته است و توانسته نام خود را در این میان به خوبی ثبت کند.

سونی A9 یک فول فریم بدون آینه است که توانسته عنوان های بسیار زیادی را به نام خود ثبت کند و هم چنین می توان این دوربین را در فوکوس کردن نیز بی رقیب و بی نظیر خواند. سرعت عکاسی سونی A9 یکی از ویژگی های قابل توجه این دوربین است و باید دید سونی در آینده چه لنز های اختصاصی برای این دوربین ارائه می دهد.

ارسال نظر