بررسی میزان تعمیرپذیری در شش گوشی برتر سال ۲۰۱۶

در این مطلب قصد داریم قابلیت تعمیرپذیری شش گوشی عرضه شده در سال ۲۰۱۶ را بررسی کنیم و این شش گوشی را از این نظر رده بندی می کنیم.

بررسی میزان تعمیرپذیری در شش گوشی برتر سال ۲۰۱۶

کلیک - جامعه iFixit یک گروه جهانی از مردم علاقه مند به تعمیر وسایل الکترونیکی است که اعضای آن ثابت کرده اند بهترین راه حل ها را برای تعمیر لوازم گوشی ها ارائه می کنند. اعضای این گروه تاکنون قابلیت تعمیرپذیری گوشی های آیفون و همچنین تعدادی از گوشی های گلکسی سامسونگ را بررسی کرده است و راه حل های خوبی برای برطرف کردن مشکلات این گوشی ها ارائه کرده اند.

اعضای این گروه به تازگی یک رده بندی برای گوشی های عرضه شده در سال ۲۰۱۶ که بیشترین و کمترین قابلیت تعمیرپذیری را دارند، ارائه کرده اند که قصد داریم در این مطلب به بررسی آن بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بهترین و بدترین گوشی های ۲۰۱۶ از نظر راحتی تعمیر آشنا کنیم.

ال جی G5

lg_g5_modules_new

iFixit از ۱۰ امتیاز به این گوشی ۸ امتیاز داده است. باتری این گوشی به راحتی قابل تعویض است و طراحی مدولار آن نیز باعث شده است کاربران بتوانند به راحتی اجزای آن را تعویض کنند. ممکن است این گوشی در سایر زمینه ها بهترین گوشی نباشد، اما به راحتی قابل تعمیر است و در این زمینه بهترین است.

گوشی های Pixel و Pixel XL گوگل

google-pixel-pixel-xl-2_new

این دو گوشی پس از G5 ال جی، در رده دوم قرار گرفته اند و از ۱۰ امتیاز، ۷ امتیاز را کسب کرده اند. بسیاری از اجزای این دو گوشی از طراحی مدولار برخوردار هستند که موجب می شود تعمیر بخش های مختلف آن کاملا راحت باشد. متاسفانه باز کردن این دو گوشی بدون شکسته شدن صفحه نمایش آن ها، دشوار است.

گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس

apple-iphone-7-iphone-7-plus-review-7-970x647-c_new

این دو گوشی در جایگاه سوم قرار گرفته اند و iFixit به این دو گوشی نیز از ۱۰ امتیاز ۷ امتیاز داده است. iFixit به وسایلی از ۱۰، ۷ می دهد که تعمیر آن ها غیر ممکن باشد (مانند ایرپادهای اپل)؛ اما تعمیر این دو گوشی زیاد هم سخت نیست. البته باز کردن چهار پیچ مختلف کمی دشوار است و زمان می برد؛ اما وقتی که پیچ ها باز شدند، تعویض باتری و صفحه نمایش آن (در بیشتر موارد این دو بخش از گوشی نیاز به تعویض یا تعمیر دارند) به راحتی انجام می شود.

آیفون SE

iphone_se_new

این گوشی در این رده بندی در جایگاه چهارم قرار گرفته است. این گوشی توانسته است از ۱۰ امتیاز ۶ امتیاز را کسب کند. آیفون SE به این دلیل این امتیاز را کسب کرده است که صفحه نمایش و باتری آن به راحتی قابل تعویض است، اما هنگام تعویض صفحه نمایش آن، خطر قطع شدن سیم حسگر اثر انگشت Touch ID آن نیز وجود دارد.

گلکسی نوت ۷ سامسونگ

samsung-galaxy-note-7-widgets-2-1500x1000_new

این گوشی که تقریبا همه ما داستان غم انگیز انفجار آن را می دانیم، در جایگاه پنجم این لیست قرار گرفته است. کسب امتیاز ۴ از ۱۰ نشان می دهد که این گوشی از قابلیت تعمیرپذیری کمی برخوردار است. با وجود اینکه برخی از قطعات این گوشی مدولار است، اما باز کردن آن و تعویض باتری آن واقعاً دشوار است.

گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج سامسونگ

galaxy-s7-and-s7-edge-update_new

این دو گوشی در این رده بندی در جایگاه آخر قرار گرفته اند و iFixit از ۱۰ امتیاز تنها ۳ امتیاز به این دو گوشی داده است؛ بنابراین این دو گوشی در میان سایر گوشی های معرفی شده در این لیست، دارای کمترین قابلیت تعمیرپذیری هستند؛ زیرا بدنه این دو گوشی که از ترکیب فلز و شیشه ساخته است، باعث شده است به سختی باز شوند و تعمیر آن ها نیز بسیار سخت است.

ارسال نظر