بررسی تخصصی مشخصات لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل N552VW - I

به گفته کاربران و کارشناسان نماد توانایی شرکت ایسوس در طراحی و ساخت لپ‌تاپ، لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیای سری N می باشد. در ادامه به بررسی یکی از لپتاپ های این سری عنی N552vx می پردازیم؛ با کلیک همراه باشید.

بررسی تخصصی مشخصات لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل N552VW - I

کلیک - طراحی زیبا، کیفیت ساخت بالا، صفحه‌نمایش عالی، سخت‌افزارهای قدرتمند و قابلیت ها و امکانات فراوان ازجمله ویژگی‌های کلی این سری از محصولات ایسوس می باشند. کاربری‌های این لپ‌تاپ‌ها به‌همین خاطر محدود به چند مورد خاص نمی باشد و کاربر قادر است با استفاده از آن‌ها به سادگی کارهایی ازجمله اجرای نرم‌افزارهای سنگین گرافیکی، تدوین فایل‌های ویدیویی، کار با نرم‌افزارهای ساخت موسیقی، اجرای بازی‌های جدید با تنظیمات گرافیکی متوسط، تماشای فیلم‌هایی با کیفیت Full HD و ۴K و به کارگیری نرم‌افزارهای محاسباتی و پردازشی را انجام دهد. البته بدیهی است در صورتی می‌توانید انتظار عملکرد بهتر و کارایی بالاتری از این لپ تاپ داشته باشید که پیکربندی سخت‌افزاری لپ‌تاپی که انتخاب می‌کنید بهتر باشد. پس کاربر باید با توجه به نیاز و ضرورت های کاربردی خود بهترین مدل از لپ‌تاپ‌های سری N552 ایسوس را انتخاب نماید تا از کارکردن با آن رضایت داشته باشد. در ادامه به صورت جزئی‌تر به بررسی ویژگی‌های این محصول می پردازیم.

طراحی و ساخت
در طراحی بدنه‌ی این لپ‌تاپ به شیوه‌ی هوشمندانه‌ای از ترکیب فلز و پلاستیک به کار رفته است؛ به این صورت که قاب تحتانی از جنس پلاستیک است و قاب پشت صفحه‌نمایش و قسمت درونی و فاصله‌ی بین کلیدهای صفحه کلید از جنس فلز برس‌خورده طرح‌دار می باشد. تلاش ایسوس بر این بوده است که تا حد امکان از سنگین‌شدن و بالا رفتن وزن این محصول جلوگیری نماید. هرچند که در نگاه اول این دستگاه ۲.۵۳ کیلوگرمی وزن معمولی دارد و با در نظر گرفتن استاندارد وزن لپ‌تاپ‌های ۱۵.۶ اینچی که بین ۲.۳ الی ۲.۵ کیلوگرم است، در بالاترین نقطه قرار می‌گیرد؛ اما با توجه به اینکه بیشتر قسمت‌های بدنه و در مقایسه با دیگر لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا فلزی می باشد ، می‌توان گفت N552 دارای وزن مناسبی می باشد. در مقایسه با مدل نسل قبل یعنی N551 گفتنی است ، وزن این دستگاه تقریبا ۲۰۰ گرم کمتر شده است. قاب بیرونی لپ‌تاپ با طرح‌های دایره‌ای شکل برس‌خورده است که افزون بر جلوگیری از باقی‌ماندن اثر انگشت و لک روی بدنه، زیبایی قابل تحسینی به محصول داده است. بکار رفتن فلز در بیشتر قسمت‌های بدنه افزون بر دادن ظاهر شیک و لوکس به آن، موجب مقاومت و استحکام بیشتر نیز شده است. ضخامت این محصول ۲۹.۹ میلی‌متر می باشد و نمی‌توان آن را در زمره لپ‌تاپ‌های باریک دسته بندی کرد، اما با این‌حال حمل و نقل آن در یک کیف دستی یا کوله پشتی مخصوص لپ‌تاپ کار دشواری نیست.

بررسی مشخصات لپتاپ ایسوس n552vw

صفحه نمایش و بلندگوها
لپ‌تاپ‌های سری N ایسوس برای کاربری‌های مالتی‌مدیا و انجام بازی‌های کامپیوتری بسیار مناسب میباشند و جتی شگفتی نیست که در طراحی آن‌ها بهترین نوع صفحه‌نمایش به کار برده شود. از صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی با کیفیت عالی ۴K و پنل IPS LCD در این محصول به کار رفته است که روشنایی و وضوح مناسبی دارد. این صفحه‌نمایش روکش مات داشته که معمولا در لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا رایج است و برای استفاده‌های طولانی‌مدت مانند تماشای فیلم یا بازی‌کردن بسیار مناسب می باشد. این صفحه‌‌نمایش دارای زاویه‌ی دیدی معادل ۱۷۸ درجه است و در صورتی که از زوایای دیگر به آن نگاه کنید، باعث تاریک‌شدن یا افت کیفیت تصویر نخواهد شد. شاید کیفیت ۴K صفحه‌نمایش برای بازی‌کردن چندان کاربردی نباشد؛ اما برای تماشای فیلم‌های باکیفیت روز بسیار مناسب و هیجان‌انگیز است. البته داشتن صفحه‌نمایش ۴K برای کاربرانی که با نرم‌افزارهای طراحی زیاد کار می‌کنند، چندان جالب نخواهد بود؛ زیرا در این حالت آیکون‌های Desktop و نرم‌افزارهایی که با آن‌ها کار می‌کنند بسیار کوچک می شود و تنظیمات دستگاه را باید برای بزرگ‌کردن آن‌ها به مورد دلخواه تغییر داد. دو لولای کوچک صفحه‌نمایش را به بدنه‌ی لپ‌تاپ وصل کرده است که استقامت بالایی دارند و قادر هستند به‌خوبی صفحه‌نمایش را در زوایای گوناگون برای کاربرثابت نگه دارند‌. یک وب‌کم با کیفیت ۷۲۰p HD در قسمت بالای صفحه‌‌نمایش قرار داده شده است. یک سنسور نورسنج در سمت راست این وب‌کم تعبیه شده است که بسته به روشنایی محیط میزان نور صفحه‌‌نمایش را به طور اتوماتیک تغییر می‌دهد (البته در صورتی که در تنظیمات صفحه‌نمایش گزینه‌ی تنظیم اتوماتیک نور پس‌زمینه را کاربر فعال کرده باشد). دو روزنه‌ی میکروفون برای دریافت صدا در دو طرف وب‌کم قرار داده شده است. با داشتن این ویژگیها برقراری تماس‌های تصویری با لپ‌تاپ N552 کاملا مناسب است.

این لپ‌تاپ دارای دو بلندگو می باشد که تحت لیسانس کمپانی Bang & Olufsen تولید شده‌اند؛ درضمن سیستم صوتی این لپ‌تاپ هم مجهز به تقویت‌کننده‌ی صوتی ICEpower شده است. روزنه‌های در نظر گرفته برای خارج شدن صدا در دو طرف با ترسیم دایره‌ای شکل بالای صفحه کلید تعبیه شده اند که با نقش روی بدنه‌ی لپ‌تاپ هم‌راستا می باشد. بلندی صدای این بلندگوها فوق‌العاده می باشد به گونه ای که به‌راحتی قادر است حتی یک اتاق بزرگ را تحت پوشش قرار دهد.

بررسی مشخصات لپتاپ ایسوس n552vw

پورت‌ها و اتصالات
لپ‌تاپ N552 یک دستگاه مالتی‌مدیا می باشد. بنابراین کامل‌بودن پورت‌ها و اتصالات، یک برای آن یک نیاز ضروری برای آن به شمار میرود. ایسوس هم از این موضوع کاملا آگاه است و گستره‌ی کاملی از پورت‌های کاربردی را در این لپ‌تاپ قرار داده است: هم پورت‌های نسل‌های قبلی و هم پورت‌های نسل جدید مانند USB Type-C. روی لبه‌ی کناری سمت راست جک ورودی و خروجی صدا، دو پورت USB 3.0، درایو نوری و قفل Kensington تعبیه شده است. در لبه‌ی سمت چپ هم برای وصل شدن کابل برق شارژر، دریچه‌ی خروجی هوای گرم، یک پورت mini-Display، یک پورت HDMI، یک پورت شبکه اترنت LAN، یک پورت USB 3.0 و یک پورت USB Type-C در نظر گرفته شده است. با این امکانات کاربر در وصل کردن ابزارهای جانبی با انواع اتصالات هیچ محدودیتی نخواهد داشت و این پورت‌های مختلف و کامل در هر دو طرف لپ‌تاپ در دسترس می باشند. روی لبه‌ی جلویی در سمت چپ، اسلات کارت حافظه قرار داده شده است که افزون بر پشتیبانی از SD Card قادر است اطلاعات کارت‌های حافظه (CompactFlash (CF را هم بخواند دارد که می توان گفت در دوربین‌های عکاسی دیجیتال کاربرد فراوانی دارند. چند چراغ LED کوچک هم روی لبه‌ی جلویی دقیقا زیر تاچ‌پد قرار دارد که نشانگر شرایط کنونی دستگاه می باشند. این لپ‌تاپ برای اتصال بی‌سیم به شبکه‌ی داخلی یا اینترنت به WiFi با استاندارد ۸۰۲٫۱۱ b/g/n مجهز شده است و برای اتصال به دیگر سیستم‌ها و ابزارها دارای اتصل بلوتوث است.

بررسی مشخصات لپتاپ ایسوس n552vw

کیبورد و تاچ‌پد
این لپ‌تاپ به صفحه کلید یکپارچه‌ی کامل و بزرگ مجهز است که مجموعه کامل حروف به همراه کلیدهای ماشین حساب (Num-Pad) در آن قرار گرفته شده است. جزیره‌ای شکل بودن و اندازه‌ی بزرگ کلیدها به کاربر این امکان را می‌دهد با دقت و سرعت بالا عمل تایپ را انجام دهد. کلیدها بسیار نرم و بی‌صدا هستند و همین امر موجب شده با فشار کمی عمل کنند. صدای تایپ‌کردن با این کیبورد به اندازه ای کم است که حتی در محیط‌های کاملا ساکت مثل کتابخانه هم کاربر می تواند این لپ‌تاپ را به کار بگیرد. کلیه کلیدها به رنگ نقره‌ای هستند و حروف روی آن‌ها به رنگ خاکستری می باشد که ظاهر شیک و جذابی به این لپ‌تاپ داده‌اند. شاید البته بعضی از کاربران ترجیح می‌دادند که کلیدهای N552VW هم مثل لپ‌تاپ‌های شرکت اپل به رنگ سیاه باشد؛ اما ایسوس برای یکدست‌شدن شکل ظاهری این مدل رنگ روشن به کار برده است. از دیگر ویژگی های صفحه کلید این محصول داشتن نور پس‌زمینه می باشد که کاربر قادر است آن را در سه سطح روشنایی تنظیم نماید. در شب تابش این نور سفیدرنگ از پشت حروف خاکستری رنگ جلوه‌ی زیبایی به لپ‌تاپ خواهد داد.
در بخش استراحتگاه فلزی لپ‌تاپ، کمی متمایل به سمت چپ، تاچ‌پدی وسیع و یک‌پارچه به ‌رنگ صفحه کلید در نظر گرفته شده است. هیچ کلید جداگانه‌ای در این تاچ‌پد دیده نمی شود و کلیک‌های چپ و راست به صورت مخفی در بخش پایینی این تاچ‌پد جاسازی شده اند؛ البته این بخش توسط یک خط باریک و کوچک مشخص شده است. با این حال به سادگی می‌توان با نگه داشتن کلیک‌راست و با دقت بالای عمل Drag & Drop را انجام داد. بدیهی است با این تاچ‌پد وسیع چندین فرمان چند لمسی را می‌توان اعمال نمود که بعضی از آن‌ها مثل اسکرول و زوم‌کردن کاربرد بسیار زیادی برای کاربر خواهند داشت.

بررسی مشخصات لپتاپ ایسوس n552vw

سخت‌افزاری و باتری
همان‌گونه که لپ‌تاپ N552VW دارای صفحه‌نمایش، بلندگو و طراحی بدنه خوبی می باشد، قطعات سخت‌افزاری قدرتمند و به‌روزی هم در آن بکار رفته است. ایسوس برای این محصول تازه‌ی خود از جدیدترین نسل پردازنده‌های Core اینتل در کنار رم‌های DDR4 بهره گرفته است که کارایی بسیار بالایی داشته و با مد نظر قرار دادن پردازشگر گرافیکی و حافظه‌ی داخلی، نه‌ تنها برای کاربری مالتی‌مدیا، حتی در کار کردن با نرم‌افزارهای حرفه‌ای گرافیکی و تدوین و بازی‌های کامپیوتری هم به توانایی‌های بالای این دستگاه معترف خواهید شد. ناگفته نماند لپ‌تاپ N552 افزون بر پسوند VX، با پسوند VW هم به بازار ارائه شده است که تفاوت این دو مدل تنها در حافظه‌ی اختصاصی پردازشگر گرافیکی است که برای مدل VX از نوع GDDR3 و برای مدل VW از نوع GDDR5 در نظر گرفته شده است. البته این تفاوت در کاربری‌های عادی تغییرچندانی ایجاد نمی کند؛ اما اگر تمایل دارید با لپ‌تاپ خود بازی‌ها یا نرم‌افزارهای سنگین را اجرا کنید، مدل N552VW به شما توصیه می شود که نسبت به مدل VX در حقیقت پردازش‌های سنگین، پردازشگر گرافیکی عملکرد بهتری خواهد داشت. در قلب دستگاه یک پردازنده‌ی Core i7 6700HQ اینتل قرار داده شده است که کارایی و توانایی بسیار زیادی دارد. این پردازنده ها در لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای و گران‌قیمت به کار برده می‌شود. این پردازنده که از نسل ششم یا همان Skylake است، در شرایط عادی توان خروجی برابر ۲.۶ گیگاهرتز دارد و در بارگذاری‌های سنگین به دلیل دارا بودن ویژگی Turbo Boost تا ۳.۵ گیگاهرتز بالا می رود. در اجرای بیشتر نرم‌افزارهای سنگین و حجیم حتی در حالت Multi-task این پردازنده سربلند بوده است و عملکردی کاملا رضایت‌بخشی دارد. این لپ‌تاپ به پردازشگر گرافیکی GeForce GTX 960M انویدیا با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 (همان‌گونه که بیان شد) مجهز شده است. استفاده از ۱۶ گیگابایت رم از نوع DDR4 در این محصول موجب می‌شود که با خیال آسوده سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را روی این لپ‌تاپ نصب نمایید، نرم‌افزارهای گوناگون را روان و بدون مشکل اجرا کنید و از راه اندازی سریع سیستم لذت ببرید. شایان ذکر است که در این مدل نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز یا بر روی آن قابل نصب نیستند یا درصورت نصب‌شدن، سیستم را با مشکلات متعدد و جدی مثل ازکارافتادن تاچ‌پد روبرو خواهند کرد. روی این محصول تنها از سیستم عامل ویندوز ۱۰ پشتیبانی می توان استفاده کرد. بدیهی است که تمایل داشته باشید در لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا حجم بالایی از فیلم‌، ویدیو، موسیقی، عکس و فایل‌های دیگر را نگهداری نمایید. ایسوس به همین خاطر در طراحی این محصول دست کاربر را کاملا باز گذاشته و یک حافظه‌ی هارددیسک با ظرفیت یک ترابایت به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه از نوع SSD به عنوان کش به کار برده است. این حافظه‌ی داخلی ظرفیت مناسب و کافی را برای بایگانی انواع فایل‌های با حجم زیاد همراه با سرعت بسیار بالا برای اجرای سیستم‌عامل و نرم‌افزارها برای کاربر فراهم کرده است.

یک منبع تغذیه پرتوان برای روشن نگه‌داشتن این قطعات و سخت‌افزارهای قدرتمند و پرمصرف مورد نیاز است که این کار توسط یک باتری ۴ سلولی لیتیوم‌یون ۳۲۰۰ میلی‌آمپرساعت انجام می شود. این باتری لپ‌تاپ را تا ۶ ساعت در حالت وب‌گردی با اتصال Wi-Fi قادر است روشن نگه دارد.
جمع‌بندی
یکی از بهترین گزینش ها برای سیستم‌های مالتی‌مدیا لپ‌تاپ‌های سری N ایسوس، و به‌ویژه مدل N552 می باشند. این محصولات مجموعه‌ ای کامل از طراحی ظاهری جذاب، صفحه‌نمایش با کیفیت بالا، سخت‌افزارهای مقاوم و قوی، صدای خروجی واضح و شفاف، باتری پرتوان، پورت‌های ورودی و خروجی کامل و قیمت مناسب می باشد. این لپ‌تاپ جوابگوی بیشتر نیازهای کاربران می باشد و تجربه‌ی کاربری لذت‌بخشی را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد.

ارسال نظر