بهترین روتر‌های بی‌سیم گیمینگ در سال ۲۰۱۷

در دنیای گیمینگ عملکرد و کارایی مودم‌ها و روتر‌های با سیم و بی‌سیم از اهمیت به‌سزایی برخوردار هستند چرا که بیشتر بازی‌های عرضه شده‌ی امروزی Internet Based هستند بهتر است با استفاده از اتصال به اینترنت، بازی‌ها انجام شوند. در این مطلب به معرفی چهار مدل برتر روتر گیمینگ سال ۲۰۱۷ پرداخته‌ایم.

بهترین روتر‌های بی‌سیم گیمینگ در سال ۲۰۱۷

کلیک- ما می‌دانیم که شما چه فکر می‌کنید. بهترین روتر برای بازی؟ بعضی از گیمر‌ها هستند که بر روی اتصال سیمی تمرکز دارند اما بعضی دیگر تمایل دارند از یک شبکه بی‌سیم WiFi استفاده کنند. چرا که شبکه‌های بی‌سیم WiFi با تمامی گوشی‌های هوشمند،تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی سازگار هستند. با ورود شبکه وای فای ۸۰۲۱۱٫ac شما می‌توانید از طریق یک مودم یا روتر بی‌سیم بازی را انجام دهید. اگر در مواجه با اتصالات سیمی و کابلی با مشکل مواجه هستید مودم‌های بی‌سیم WiFi بهترین گزینه برای شما می‌باشند. علاوه بر این جدیدترین پروتکل شبکه وایرلس بسیار سریعتر از پروتکل قبلی خود (۸۰۲۱۱٫n) عمل می‌کند. همچنین این پروتکل ویژگی‌های جدیدی مانند افزایش سرعت عملکرد و کارایی مودم مانند beamforming و MU-MIMO را دارد. این خبر خوبی است برای کسانی که در گذشته از مودم‌های بی سیم استفاده کرده‌اند ولی به علت پهنای باند ناکافی مجبور به تعویض مودم شدند.

برای کمک به یافتن بهترین روتر بی‌سیم مخصوص بازی، ما چهار مدل از بهترین روتر‌های بی‌سیم را فهرست کرده‌ایم که از لحاظ کارایی،عملکرد،سرعت،پهنای باند و برد جزو بهترین‌ها هستند. ما همچنین به برخی از ویژگی‌های گیمینگ این روتر‌ها در صورت وجود پرداخته‌ایم و نتایج خود را بر اساس فاکتور‌های گفته شده و ویژگی‌های گیمینگ روتر‌ها گرد‌آوردی کرده‌ایم. در این فهرست که پنچ مدل ذکر شده است همگی عالی هستند اما یکی از این گزینه‌ها می‌تواند برنده این ماراتون باشد.

  • Netgear Nighthawk X4S (بهترین روتر برای گیمینگ)

1th pic

روتر Nighthawk X4 سریع‌ترین روتر دوگانه‌ای است که ما در ۵ گیگاهرتز آن را آزمایش کرده‌ایم. این روتر یک ویژگی‌ و سرویس خاص مخصوص گیمینگ ارائه می‌دهد که در واقع بسته‌های مخصوص گیمینگ را به صورت جداگانه بر روی سرویس‌های خود ارائه می‌دهد. این روتر نه تنها انتخاب عالی ماست بلکه از گزینه‌های ویژه شرکت Netgear محسوب می‌شود. روتر یک نرم‌افزار مخصوص موبایل دارد که بوسیله آن می‌توان روتر را کنترل کرد ضمن اینکه این روتر از فناوری MU-MIMO برای انتقال سریعتر بی‌سیم به چندین مشتری را پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری آن به نظر می‌رسد که قدیمی شده چرا که این رابط کاربری از پروتکل ۸۰۲۱۱٫n باقی مانده است. اما ما بر این عقیده هستیم که کارایی و عملکرد مهم‌تر از ظاهر و رابط کاربری است. این روتر در شبکه ۵G عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. بدین ترتیب می‌توان از برخی از نقص‌های این روتر در زمینه رابط کاربری (UI) چشم‌پوشی کرد. به طور کلی ما فکر می‌کنیم که این روتر بهترین ترکیب سرعت و ویژ‌‌گی‌های کاربردی را همراه با یک قیمت مناسب به کاربران ارائه می‌دهد.

گزینه‌های دیگر:

  • Linksys WRTAC3200ACM

2th pic

روتر Linksys WRT3200ACM یک روتر دو بانده و بهترین گزینه‌ای است برای کسانی که می‌خواهند از یک فریمور متن باز (Open Source) بر روی آن استفاده کنند. از این رو به این روتر نام WRT را تعلق داده‌اند. البته شما می‌توانید از فریمور‌های Open Source بر روی بسیاری از روتر‌های امروزی استفاده کنید بنابراین روتر WRT3200ACM در این زمینه خاص و یکتا نیست. اما ویژگی قابل توجهی برای کاربرانی که به مصرف قدرت و انرژی اهمیت می‌دهند، دارد. این روتر در واقع قرار بود انتخاب اصلی ما باشد اما به جهت اینکه در آزمایش‌های متفاوت کاملا سریع نبود از این انتخاب اصلی کنار رفت. البته شما برای بدست آوردن سرعت واقعی این روتر نیاز به یک سخت‌افزار ویژه و مخصوص دارید که هنوز در دسترس نیست. در نهایت روتر Linksys WRT3200ACM پکیچ قدرتمندی را حتی در شبکه ۵G به کاربران ارائه داده و عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد. این روتر همچنین نرم‌افزار مدیریتی کاربردی بر روی پلتفرم‌های دسکتاپ کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند دارد.

  • Asus RT-AC88U AC3100

3th pic

این روتر دوبانده از جمله بهترین روتر‌های دوبانده موجود در بازار‌های جهانی است. به لطف استفاده از فناوری مخصوص و ویژه‌ به نام NitroQAM، این روتر می‌تواند با استفاده از یک آداپتور سازگار با روتر، ۲۵ درصد بیشتر پهنای باند نسبت به سایر روتر‌های AC1900 ارائه دهد. در آزمایش ما برد ۵ گیگاهرتزی توانایی قابل توجهی را در اختیار داشت حال آنکه این ویژگی و توانایی در میان سایر روتر‌هایی که مورد آزمایش قرار گرفته بود، پنهان مانده بود. با این حال در گروه ۲٫۴ گیگاهرتزی نیز این روتر سریع‌تر از همه روتر‌هایی بود که در این زمینه حرفی برای گفتن داشته‌اند. این روتر همچنین دارای ویژگی اولویت‌بندی دستگاه‌ها و همچنین انواع ترافیک است ضمن اینکه یک نرم‌افزار جامع و کامل برای مدیریت روتر بر روی پلتفرم‌های دسکتاپ کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند دارد. در حالت کلی این روتر پکیچی با پهنای باند وسیع و پرسرعت را ارائه می‌دهد.

  • D-Link DIR-890L/R AC3200

4th pic

روتر D-Link DIR-890L/R یکی از اولین روتر‌هایی است که تفاوت را با سایر روتر‌ها به وضوح احساس خواهید کرد. این روتر همچنین جزو اولین روتر‌هایی است سه باند جداگانه روتر دارد بدین صورت که دو شبکه ۵ گیگاهرتزی و یک شبکه ۲٫۴ گیگاهرتزی دارد. این ویژگی‌ها شرایط را برای متصل کردن ۱۵ دستگاه و بیشتر فراهم می‌کند. اگرچه این روتر جزو روتر‌های Wave 2 نیست بنابراین از فناوری MU-MIMO پشتیبانی نمی‌‌کند. اما در حال حاضر یک روتر عالی با عملکرد مناسب و معقول همراه با ارائه یک نرم‌افزار پویا در جهت اولویت‌بندی کردن دستگاه‌های متصل شده به شبکه است.

ارسال نظر