نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ از نگاه کلیک

نمایشگاه کامپیوتکس هر ساله از ۳۰ می تا ۳ ژوئن در تایوان برگزار می شود. بسیاری از شرکتهای مطرح جهان از آخرین محصولات عمدتاً سخت افزاری خود در این نمایشگاه رونمایی می کنند. در ادامه برای اطلاع از آخرین اخبار و حواشی این نمایشگاه با کلیک همراه باشید.

نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ از نگاه کلیک

به گزارش کلیک - نمایشگاه کامپیوتکس هر ساله از ۳۰ می تا ۳ ژوئن در تایوان برگزار می شود. این نمایشگاه به عنوان بزرگترین نمایشگاهی که در طول سال در تایوان برگزار می شود، شناخته می شود و بسیاری از شرکتهای مطرح جهان از آخرین محصولات عمدتاً سخت افزاری خود در این نمایشگاه رونمایی می کنند.

MSI دنیای لپتاپ های گیمینگ را متحول کرد
شرکت MSI در نمایشگاه امسال، راه خود را در پیش گرفت و با معرفی لپتاپ گیمینگ بزرگ GT75VR توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد. با CPU و GPU قابل اورکلاک کردن و طراحی زیبا احتمالا استقبال خوبی از این محصول جدید MSI خواهد شد.

محصول دیگر MSI که در کامپیوتکس ۲۰۱۷ رونمایی می شود کوله‌پشتی واقعیت مجازی این کمپانی است که در واقع در اصطلاح انگلیسی نیز VR backpack PC خوانده می شود. این کوله پشتی بسیار سبک و نازک است و دارای وزن ۳٫۶ کیلوگرم است و با فرم کمر مطابقت دارد و کاربر به راحتی در هر فصلی می تواند از آن استفاده کند.

کمپانی MSI در اولین روز از کامپیوتکس ۲۰۱۷ به معرفی محصولات جدید خود پرداخته است که در صدر این محصولات لپ تاپ GT83VR Titan SLI است. در جریان این نمایشگاه MSI از این لپ تاپ خود رونمایی کرد و ۶۶ مدل دیگر از لپ تاپ های خود را آپدیت کرده و مدل های به روز شده را معرفی کرده است. GT83VR Titan SLI لپ تاپ گیمینگ است که با ۴KK و واقعیت مجازی طراحی شده است، از آخرین پردازنده اینتل بهره برده است و از کارت گرافیک GeForce GTX 1080 نیز بهره برده. کیبورد Cherry MX با بک گراند RGBB بر روی این لپ تاپ خودنمایی می کند، این کیبورد در سرعت کار کردن با لپ تاپ تأثیر دارد،MSI از آخرین تکنولوژی های خود بر روی این لپ تاپ گیمینگ قدرتمند استفاده کرده است، اسپیکر ها Dynaudioو نرم افزار Nahimic 2+ برای صدا، از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ گیمینگ است.

دستگاه های بزرگ و کوچک گیمینگ شرکت گیگابایت
گیگابایت در نمایشگاه امسالف به معرفی چند محصول محدود اکتفا کرده است که جذاب ترین آنها را می توان Aorus X9 نامید که یک لپتاپ GTX دوگانه ۱۰۷۰ قدرتمند با طراحی زیبا بود. این شرکت همچنین از کامپیوترهای شخصی گیمینگ موسوم به بریکس رونمایی کرد. این کامپیوترها به قدری کوچک بودند که به سادگی در کوله پشتی کاربران جا می شدند و با آنها می توان تجربه بازی های واقعیت مجازی را نیز داشت.

شرکت Corsair با دسکتاپ های مفهومی خود چشم ها را خیره کرد
کورس ایر را همواره به عنوان یکی از شرکت های مطرح در زمینه طراحی و ساخت کیس های زیبا می شناسیم، اما این بار این شرکت با دسکتاب منحنی و مفهومی slate توانست استاندارد جدیدی در این زمینه به همگان معرفی کند.این دسکتاپ عجیب، همچنین از یک موس وایرلس بهره می برد.

تراشه های کوالکام در راه ویندوز
لپتاپ های ویندوزی مبتنی بر ARM در راه هستند؛ کوالکام و مایکروسافت پلتفرم پرچمدار اسنپدراگون ۸۳۵ را به زودی در لپتاپ های ویندوز ۱۰ بعدی پیاده سازی می کنند.

AMD فرصت خواست
سال ۲۰۱۷ تاکنون برای AMD، سالی خوب ارزیابی می شود اما برخلاف کنفرانس خبری کامپیوتکس ۲۰۱۶ در نمایشگاه سال جاری اخبار هیجان انگیزی از این شرکت نشنیدیم؛ به نظر می رسد حرکت تجاری AMD، مستمر و خوب است چرا که شاهد رونمایی از کارت گرافیک های RX vega این شرکت در کامپیوتکس بودیم.
البته اخبار ضد و نقیض زیادی در مورد AMD در نمایشگاه امسال وجود داشت؛ مثلا گفته می شد که این شرکت از رونمایی CPU های هشت هسته ای رایزن خود در این نمایشگاه صرف نظر کرده است. اما در عین حال شاهد رونمایی از دسکتاپ تردریپر بزرگ این شرکت نیز در کامپیوتکس بودیم.
در نهایت نیز AMD از لپتاپ های ۲ در ۱ و سبک خود که توسط رایزن موبایل پشتیبانی می شدند و بسیار نازک طراحی شده بودند، رونمایی کرد. این لپتاپ ها در مرحله پیش تولید هستند و در اواخر سال جاری به بازار عرضه می شوند. با معرفی این لپتاپ ها به نظر می رسد قدرت لپتاپ های مبتنی بر رایزن موبایل از لپتاپ های اینتلی پیشی بگیرد. در آخر نیز مسئولین شرکت از همکاری خود در زمینه دسکتاپ با شرکای خود یعنی لنوو،ایسر،دل،HP ایسوس پرده برداشت.

زوتک باز هم بزرگتر می شود
شرکت سازنده کامپیوترهای شخصی کوچک، نسل جدید از این رایانه ها را که تا حدی بزرگتر از سری قبل بودند، با نام MEK معرفی کرد. این رایانه ها بلند، نازک بودند و با نگاه به آنها به یاد ربات های یک چشم افتادیم.

دل از دسکتاپ های جدید خود رونمایی کرد
بر خلاف انتظار، دل در نمایشگاه امسال از محصولات جذاب کمی رونمایی کرد. در بین محصولات رونمایی شده می توان به چند کامپیوتر all in one اشاره کرد که همگی از پردازنده های نسل هفت AMD استفاده کرده بودند. از دیگر محصولات معرفی شده توسط دل می توان به دسکتاپ گیمینگ اینسپایرون اشاره کرد که از اخرین تراشه رایزن AMD در آن استفاده شده است و کاربران می توانند برای کارت گرافیک بین nvidia و AMD یکی را انتخاب کنند.

ایسر از مانیتور غول پیکر منحنی خود رونمایی کرد
همانطور که پیش بینی میشد، ایسر در این نمایشگاه روزهای آرامی را پشت سر گذاشت.تنها محصول معرفی شده توسط ایسر در این نمایشگاه،صفحه نمایش ۳۵ اینچ منحنی مخصوص بازی بود که از مدت ها قبل اخبارش به بیرون درز کرده بودند.بدون تردید، این مانیتور که predator z35p نام دارد از لحاظ طراحی در کلاس بالایی قرار دارد و کیفیت تصویر ۳۴۴۰*۱۴۴۰ ی آن به همراه کارت گرافیک nvidia g-sync و ۹ بلندگویی که در آن به کاررفته، آن را به یک محصول بی نظیر در بازار تبدیل می کند. نرخ رفرش تصویر این مانیتور در بازی ها در ۱۰۰ هرتز است که انجام بازی ها را برای گیمرها بسیار روان و ساده می کند.

اینتل از پردازنده های core i9 رونمایی کرد
اینتل در این نمایشگاه از پردازنده دسکتاپی رونمایی کرد که در آن از ۱۸ پردازنده مختلف کار شده بود و در تراشه های به کار رفته در آن می توان از core i5 تا core i9 دید.

Nvidia از جدیدترین استاندارد لپتاپ های MAX-Q خود رونمایی کرد
شرکت انویدیا از نمایشگاه کامپیوتکس برای رونمایی و معرفی جدیدترین استاندارد Max-Q در لپتاپ ها استفاده کرد که به زودی به عنوان استانداردی واحد برای بسیاری از سازندگان لپتاپ مطرح خواهد بود.
این استاندارد، در مورد طراحی و سخت افزار داخلی و همچنین عملکرد باتری است. به طور کلی بعد از این لپتاپ های Max-Q می بایست ضخامتی کمتر از ۱۸ میلیمتر داشته باشند و وزن آنها نیز کمتر از ۵ پوند یا ۲٫۱ کیلوگرم باشد.

کنفرانس خبری اول ایسوس: معرفی سه لپتاپ جدید
ایسوس در بخش اول کنفرانس خبری خود از لپتاپ های زن بوک و ویوو بوک خود رونمایی کرد و در ادامه از نازک ترین لپتاپ تبدیل شدنی جهان موسوم به zenbook flip s پرده برداشت. این لپتاپ از صفحه نمایش ۴k بهره می برد و ضخامتی ۱۰٫۹ میلی متری و وزنی ۱٫۱ کیلوگرمی دراد و با پردازنده نسل هفتم اینتل یعنی core i7 و ۱ ترابایت هارد درایو تجهیز شده است. این لپتاپ در حالی پا به بازار رقابتی می گذارد که هم اکنون spectre x360 و Dell XPS 13 کمی جلوتر از آن قرار دارند.

ارسال نظر