ماوس گیمینگ عجیب Asus ROG Spatha روانه بازار شد

کمپانی ایسوس که خط تولیدی را به تولید تجهیزات بازی‌های رایانه ای اختصاص داده است توانسته با ماوس ROG Spatha به خوبی بازار را تحت تأثیر قرار دهد.

ماوس گیمینگ عجیب Asus ROG Spatha روانه بازار شد

کلیک- ماوس Asus ROG Spatha را می‌توان با نام ماوس پرچم‌دار برای بازی‌های کامپیوتری نام برد. این ماوس ظاهری بسیار عجیب دارد و وایرلس است. این ماوس به علاوه ظاهر عجیبش قیمت عجیبی نیز دارد، قیمت £۱۴۵ برای یک ماوس کمی عجیب و گران‌قیمت است ولی باید دید که در ازای بهایی که می‌پردازیم این ماوس چه امکاناتی را برای ما فراهم می‌کند.

برندهای Razer و Logitech در سال های اخیر در تولید محصولات کمی ضعیف عمل کرده بودند و ایسوس توانست با ماوس خود قرعه را به نام خود بچرخاند و خوش بدرخشد.

طراحی و اورگانمی

این ماوس اندازه بزرگی دارد و این اندازه بزرگ شاید برای برخی افراد که دست‌های کوچکی دارند نه‌تنها مزیت به حساب نیایید بلکه باعث اذیت این افراد نیز شود. ماوس ایسوس ۱۷۹ گرم وزن دارد و این وزن برای یک ماوس تقریباً زیاد است. کارشناسان و طراحان این ماوس دلیل سنگینی این ماوس را؛ برای ایستایی بیشتر آن تفسیر کرده‌اند.

ماوس گیمینگ Asus ROG Spatha

سطح رویی ماوس از ماده‌ای غیر لغزنده پوشانده شده است که این نکته باعث می‌شود دست به راحتی بر روی ماوس قرار گیرد و از هرگونه لیز خوردگی و عرق کردن دست روی ماوس جلوگیری می‌کند.

ماوس گیمینگ ایسوس دارای ۱۲ دکمه قابل برنامه‌ریزی است. شش دکمه در سمت چپ، دکمه های کلیک راست و چپ به صورت کامل از بدنه تعبیه‌شده‌اند. این طراحی باعث شده تا حساسیت و دقت عملکرد ماوس بالاتر برود. سوییچ‌های این ماوس قابل ارتقا و قابل تعویض هستند.

این ماوس قابلیت استفاده از دو حالت بی سیم و باسیم را دارد، در حالت استفاده باسیم شما می توانید از ماوس‌هایی باسیم‌های ۱ متری و ۲ متری، بسته به نیاز خود استفاده کنید.

امکانات ماوس ROG Spatha

با پول زیادی که در ازای این ماوس پرداخته می‌شود کاربر انتظار امکانات و قابلیت‌های زیادی از این ماوس دارد که ایسوس کاربران خود را ناامید نکرده است.

در قسمت دکمه‌های کناری و لغزنده ماوس رنگ‌های RGB دیده می شود که جلوه زیبایی به ماوس می‌دهد. شما تعداد ۱۶ میلیون رنگ را در طیف رنگی این ماوس مشاهده خواهید کرد. هم چنین ۶ حالت رنگی مختلف Static, Trigger, Cycling, Breathing, Random وجود دارد که کاربر بر اساس سلیقه می تواند آن‌ها را تنظیم نماید.

ماوس گیمینگ Asus ROG Spatha

ماوس گیمینگ ایسوس دارای سنسوری با دقت ۸۲۰۰ DPI و ۱۲ دکمه قابل‌برنامه‌ریزی، بدنه آلیاژ مقاوم است. سوییچ‌های به کار رفته در این ماوس، سوییچ‌های omran است.

یکی از لوازم جانبی بسیار پرکاربردی که با ماوس گیمینگ ایسوس ارائه می‌شود کیف حمل آن است که وسیله‌ای بسیار پرکاربرد و خوب برای حمل سیم‌های مربوط به ماوس است.

نرم‌افزار Asus ROG Spatha

مانند تمام محصولات ایسوس این ماوس نیز دارای سیستم مطابق با کامپیوتر است که برای استفاده از این ماوس به ویندوز ۷ به بالا نیاز دارید. در سال ۲۰۱۶ بسیاری از کمپانی‌ها درصدد ساخت بهترین ماوس گیمینگ برآمدند که در این میان ایسوس توانست با ماوس آلیاژی خود که ترکیبی از نورهای بسیار زیبایی را به وجود می‌آورد؛ عنوان بهترین ماوس گیمینگ را نصیب خود کند.

یکی از مهم‌ترین و خاص ترین ویژگی های این ماوس قابلیت شخصی‌سازی و برنامه‌سازی برای ماوس در ۵ حالت مختلف است. کاربر می‌تواند نسبت به بازی‌های مورد علاقه خود؛ برای هر بازی برنامه ای نوشته و در هر بازی و هر حالت دکمه های ماوس عمل خاصی را انجام دهند.

عملکرد ROG Spatha

ماوس گیمینگ ایسوس در طراحی کمی با مشکل روبرو است و هر فردی با هر سایز دستی نمی تواند از آن استفاده کند ولی باید گفت که این ماوس در عملکرد بی عیب و نقص است.

ماوس گیمینگ Asus ROG Spatha

اولین مورد عملکرد وایرلس این ماوس است که بر اساس آزمایش‌های انجام‌شده این ماوس در حالت وایرلس بسیار سریع عمل می کند و هیچ گونه تأخیری در اجرای حرکات ندارد. البته این میزان سرعت عملکرد به فاصله ماوس با دستگاه بستگی دارد. نرخ ضریب حساسیت حرکتی در این ماوس در حالت بی‌سیم ۲۰۰۰ هرتز است.

گیمینگ

این ماوس گیمینگ برای یک گیمر پیشنهاد بسیار وسوسه‌برانگیزی است؛ ماوسی بزرگ و پر از دکمه که هر گیمیری را به وجدمی آورد. قابلیت برنامه‌ریزی دکمه‌های این ماوس یکی از بهترین قابلیت هایی است که طراحان در طراحی این ماوس در نظر گرفته اند.

ماوس ASUS ROG Spatha برنده بهترین طراحی Red Dot Design نیز شده است. این ماوس واقعاً از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار است اما اگر کاربری نیازی به ماوس وایرلس نداشته باید و از منبع مالی محدودتری برای خرید برخوردار باشد ماوس‌های Razer Mamba و Logitech G900 گزینه‌های خوب و ارزان‌قیمتی هستند.

ارسال نظر