بررسی تخصصی لپتاپ گیگابایت Aero 15

شرکت گیگابایت به تازگی لپتاپ گیمینگ جدیدی را تحت عنوان Aero 15 معرفی کرده که از مشخصات قابل توجهی بهره می‌برد و شامل مشخصه‌های سخت‌افزاری مناسب یک نوت‌بوک گیمینگ می‌شود. برای مشاهده ادامه مطلب با وب سایت کلیک همراه باشید.

بررسی تخصصی لپتاپ گیگابایت Aero 15

به گزارش کلیک - Aero 15 همانطور که از نامش پیدا است دارای صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسلی FHD بوده که با پنل VA به جای IPS یا TN همراه است. همانند تمامی پنل‌های صفحه‌نمایش، نوع VA برای خود مزایا و معایبی دارد اما در نگاه اول پنلی مناسب است. صفحه‌نمایش به کار گرفته شده توسط گیگابایت برای Aero 15 به شکل بدون حاشیه بوده که زیبایی بسیاری را به طراحی آن بخشیده است.

با صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی به کار گرفته شده، شاسی Aero 15 در سطح یک لپتاپ ۱۴ اینچی می‌باشد. ضخامت این محصول تنها ۵ میلیمتری بوده و آن به نوعی بدون حاشیه نمایش می‌دهد. گذشته از آن یک دوربین در قسمت زیرین صفحه‌نمایش به کار گرفته شده تا همانند XPS 13 و XPS 15، نوت‌بوکی کامل برای ویدئو کنفرانس محسوب می‌شود.

در بخش صفحه‌کلید همانند دیگر نوت‌بوک‌های گیمینگ شاهد صفحه‌کلید قابل سفارشی‌سازی با نور پس زمینه LED RGB رنگی می‌باشیم که زیبایی ظاهری Aero 15 را دو چندان کرده است. عمر صفحه‌کلید مورد اشاره بسیار بالا بوده و افراد می‌توانند تا ۱۰ کیلد همزمان را فشار دهند که در کمتر صفحه‌کلیدی می‌توان شاهد آن بود. بنابراین با توجه به عناصر و طراحی که شرکت گیگابایت در نظر گرفته Aero 15 ساختار متناسبی با دیگر نوت‌بوک‌های مناسب بازی یا همان گیمینگ دارد.

باتری بزرگ

یکی از عمده ویژگی‌های بارز لپتاپ Aero 15 گیگابایت باتری با طول عمر بالایی بوده که در کمتر لپتاپ گیمینگی می‌توان شاهد بود. بنابراین با یک باتری ۶۴ وات ساعتی می‌توان بیش از ۱۰ ساعتی تجربه بازی با لپتاپ مذکور را داشت و لذت برد.

پورت‌های متعدد

گیگابایت برای محصول گیمینگ خود پورت‌های متعدد و متنوعی در نظر گرفته تا کاربران Aero 15 برای اتصال به هر نوع دستگاهی مشکل نداشته باشند. از جمله آنها باید گیگابیت اترنت، پورت USB 3.0-A، پورت HDMI 2.0 و miniDP 1.3 در بخش چپ اشاره کرد.

پورت‌های مورد اشاره کاملا در بخش کناری و چپ لپتاپ Aero 15 قرار گرفتند. برای بخش راست نیز از پورت‌های USB 3.0-A، پورت USB 3.1-C/ تاندربولت ۳ و کارت SD خوان بهره گرفته شد. علاوه بر این‌ها پورت قفل Kensington و پورت شارژری به کار گرفته شد. به گفته گیگابایت، استاندارد تاندربولت ۳ که Aero 15 از آن پشتیبانی می‌کند دارای پیکربندی چهار خطی است.

در بخش سخت‌افزاری نباید فراموش کنید که Aero 15 به مشخصه‌هایی چون پردازنده چهار هسته‌ای Core i7-7700HQ اینتل، تراشه گرافیکی پاسکالی GeForce GTX 1060 با حافظه ۶ گیگابایتی و برخی دیگر اشاره کرد. این پیکربندی سخت‌افزاری اجرای بازیها با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی را فراهم می‌آورد و می‌توان بازی‌ها را با تنظیمات گرافیکی کامل اجرا کرد.

در بخش ذخیره‌سازی از حافظه SSD M.2 NVMe با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت بهره گرفته شد. بنابراین می‌توان شاهد ذخیره‌سازی و انتقال داده پرسرعتی با این نوع حافظه ذخیره‌سازی بود. Aero 15 می‌تواند با پورت شارژ USB 3.0-A بیش از ۱۰ وات انرژی را به لپتاپ منتقل کند و ۱۵۰ وات نیز در کسری از زمان شارژ می‌شود.

چقدر بزرگ است؟

این نوت‌بوک با صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی نسبت به XPS 15 دل ابعاد کوچکتری را شامل می‌شود. XPS 15 از تراشه گرافیکی GTX 1050 و پردازنده چهار هسته‌ای کبی لیک اینتل برخوردار است. بنابراین می‌توان حساب بسیاری روی این محصول شرکت تایوانی باز کرد و تجربه بزرگی داشت.

محصول قدرتمند گیگابایت در مقایسه با Alienware 15 یک رقیب سرسختی به شمار رفته که می‌تواند بازیهای روز را باکیفیت قابل توجه اجرا کند. البته Alienware 15 با مشخصاتی چون پردازنده چهار هسته‌ای نسل هفتمی کبی لیک اینتل، صفحه‌نمایشی با نرخ تجدید ۱۲۰ هرتزی و پشتیبانی فناوری G-Sync انویدیا و تراشه گرافیکی GeForce GTX 1070 پاسکالی انویدیا یک نوت‌بوک بزرگ به شمار می‌رود.

Aero 15 با پردازنده چهار هسته‌ای، تراشه گرافیکی GTX 1060 انویدیا و پیکربندی با قیمت ۱۹۰۰ دلاری یک لپتاپ سطح بالا گیمینگ به شمار می‌رود. بنابراین شرکت تایوانی توانسته محصولی را معرفی کند که برتر از برخی برندهای دیگر باشد.

باید منتظر ماند تا شرکت تایوانی گیگابایت تاریخ عرضه Aero 15 را مشخص کند. انتظار می‌رفت شرکت گیگابایت معرفی Aero 15 را به نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ تایوان موکول کند اما احتمالا این نوت‌بوک را در این نمایشگاه کامپیوتر و محصولات مرتبط شاهد خواهیم بود.

ارسال نظر