مروری بر خودرو گلف فولکس واگن

خودرو گلف فولکسواگن از نظر قیمت یکی از برترین اتومبیل های موجود می باشد. طراحی داخلی با کیفیت بالا و موتور های بنزینی اثر بخش و بسیار دقیق از ویژگی های این خودرو می باشد. در حالی که منتقدین از کند بودن واکنش های حرکتی و همچنین کم بودن فضای داخلی آن می گویند.

مروری بر خودرو گلف فولکس واگن

کلیک - برای اکثر خودروسازان مطرح، اتومبیل گلف فولکسواگن برای سالها هاچ بک کوچک خانواده بوده است. پس از گذشت هفت نسل از ساخت این سری از خودرو ها، آخرین مدل آن یکی از بهترین ها در کلاس خود می باشد.

از نکات برجسته این خودرو می توان به انسجام، سبک زیبا و طرح بی نظیر آن اشاره کرد. همچنین کارایی عالی و توجه به جزییات می تواند از نکات مثبت دیگر آن تلقی گردد. در ضمن این خودرو به نسبت دیگر خودرو ها علی رقم برخورداری از قیمت بالا، توانسته است، بر خلاف دیگر خودرو های هاچ بک رایج، ارزشهای خود را حفظ نماید. مدل های GTD، GTI و Golf R ، همه برای هیجان ساخته شده اند.

آخرین مدل از این خودرو نسبت به مدل های قبل، به شکل قابل توجهی برای راندن، مناسب می باشند. چرا که این مدل بر پایه آخرین پلت فرم های MQB این شرکت ساخته شده اند، که هدایت بالای ایمن و راحت را در هنگام رانندگی به همراه دارد. این خودرو همچنین بسیار کاربردی بوده و راندمان عملکرد بالایی دارد و به شما اجازه انتخاب های گوناگون در زمینه موتور ها و تزیینات و تنظیمات داخلی و خارجی اتوموبیل را می دهد.

گلف فلکسواگن یک نام شناخته شده در دنیای ماشین، همانند برند های هینزHeinz و کلوگ Kellogg در صنایع تغذیه، می باشد. حتی پس از گذشت چهل سال این خودرو همچنان برندی آشنا و مطرح در بازار بوده و شرکت های دیگر، اتومبیل های هاچ بک خانوادگی خود را با آن مقایسه می کنند. رقبایی چون SEAT Leon، Skoda Octavia ، Ford Focus و Vauxhall Astra حتی برای بخش کوچکی از ظرفیت های بازاری این اتومبیل با هم به رقابت می پردازند. در حالی که این ماشین ها ممکن است بتوانند از منظر سبک، کارایی و راحتی در رانندگی بر گلف فائق آیند ولی هیچکدام تا کنون نتوانسته اند به تصویری که این ماشین از خود در بازار به جا گذاشته است، دست پیدا کنند.

آخرین مدل از این خودرو، از نسل هفتم آن بوده و از سال ۲۰۱۳ وارد بازار شده است. تا به حال، این مدل برترین مدل این سری خودرو بوده و یکی از دلایل این امر استفاده از پلت فرم MQB در آن می باشد. این پلت فرم موجب کاهش ۱۰۰ کیلوگرمی سنگینی اتومبیل نسبت به مدل های پیشین شده است. این در حالی است نه تنها اجزا اصلی آن کم نشده است، بلکه این ماشین با طراحی ها و فضای داخلی ای جدیدی همراه شده است که شما به سختی می توانید آن را در سایر ماشین های دیگر بیابید.

بدیهی است که این خودرو قیمت ارزانی ندارد اما باید در نظر داشت که این قیمت در مقایسه با مدل های رقیب، مزیت های کیفیت بالای کابین ها، تجربه رانندگی ویژه و احساس برخورداری از کالایی لوکس را برای شما به ارمغان می آورد. و این ها همه بدان معنی است که شما هزینه خود را بازپس گرفته اید.

اکثر گلف های هاچ بک دارای پنج در می باشند اما مدل هایی با سه در نیز موجود است. شش گزینه به صورت سطح بندی شده برای این خودرو فراهم شده است که این گزینه ها از سطح S آغاز می گردد و شامل ارتباط تلفنی بلوتوث شده، رادیو DAB و تهویه هوا می باشد.

وقتی به سطوح بالاتر این گزینه ها می رسیم، شاهد کروز کنترل (سیستمی که به صورت خودکار سرعت خودرو را کنترل و ثابت نگاه می دارد)، چرخ های با آلیاژ آلومینیوم و در گزینه های دیگر این مدل می توانیم از حسگر های پارکینگ و رهیاب های ماهواره ای بهره ببریم. سری R این گزینه ها از سبک های اسپرت بهره برده و نشان R بر بدنه آن حک شده است که این موضوع به آنان ظاهری از سری R گلف را می دهد در حالی که تنها موتور های TDI 2.0 و TSI 1.4 را دارد.

همانند گذشته مدل های فوق کاربردی Volkswagen Golf BlueMotion در مصرف کم سوخت تخصص دارند. موتور دیزل بلو موشن TDI ۱٫۶ لیتری به طور معمول تنها ۸۹ g/km گاز دی اکسید کربن تولید کرده و متعهد به مصرف سوخت ۸۳٫۱ mpg می باشد. همچنین برای نخستین بار این شرکت، موتور ۱٫۰ TSI BlueMotion بنزینی نیز تولید نموده که ۶۵٫۷ mpg مصرف سوخت و تولید گاز های دی اکسید کربن کمتر از ۱۰۰ g/km را دارد. اگر صرفه جویی در هزینه های مصرف سوخت خیلی اهمیت داشته باشد می توانید از مدل های e-Golf و GTE استفاده نمایید.

مشتاقان می توانند از رانندگی با Golf GTI که موتور ۲٫۰ لیتری توربو و توان ۲۱۶ bhp اسب بخار را دارد، لذت ببرند. آن ها همچنین می توانند با سامانه چهار چرخ محرک مدل Golf R با توان ۲۹۶ اسب بخار به رانندگی بپردازند، که این سامانه تنها در مدل Alltrack استیشن از سری ماشین های گلف موجود می باشد.

موتور ها، عملکرد و حرکت خودرو

گلف مورد پسند ذائقه های گوناگونی است، از یک ماشین ملایم خرید تا یک هاچ بک شیک آتشین.

خودرو گلف فلکس واگن همیشه، سطوح بالای راحتی و دقت را به رانندگان ارایه داده است و خوب است بدانیم که آخرین مدل از این اتوموبیل Golf MK7 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

حتی با سرعت های بالا در بزرگراه ها، در این ماشین به ندرت صدای باد و یا جاده شنیده می شود و از روی موانع جاده ای نیز مانند ارواح نرم و ملایم عبور می کند. شاید بتوان گفت که از روی آن ها پرواز می کند. شما حتی می توانید این قابلیت را با انتخاب اپشن سیستم های "جذب نوسان" Adaptive Damping افزایش دهید.

علاوه بر تجربه رانندگی آسان و بدون زحمت، این شرکت سعی نموده است تا خودرو خود را بیشتر منطبق خواست رانندگان (مشتری مداری بالا) جهت دهد. رانندگان از هدایت های متوازن و متعادل بهره برده و از تعویض دنده بسیار دقیق، ترمز های با استحکام و دیفرانسیل های الکترونیکی برخوردار می باشد. این قابلیت ها به آن ها در صورت بروز هرگونه حادثه، قدرت مانور بالا در پیچ های تند و گوشه ها داده و کنترل نیروهای کششی و اصطکاک اضافی را افزایش می دهد. روی هم رفته پلت فرم های MQB کنترل و هدایت ایمن، متوازن و با تعادل بالا را می دهد. البته این آخرین دستاورد در هیجان رانندگی نیست اما به طور حتم تلاشی قابل تقدیر است.

شرکت فلکس واگن همه مدل های گلف خود را مجهز به محور های عقب Rear axle بسیار پیشرفته چند اتصالی برای بهبود دادن هدایت و کنترل این خودرو ها، نموده است. و این در صورتی است که در بیشتر مواقع چرخش استاندارد میله های محرک (دیفرانسیل) به صورت متوازن و منسجم نیز احساس می شود.

در حال حاضر، مدل های دوستدار طبیعت بلو موشن دقیقا به همان شیوه ای رانده می شوند که مدل های دیگر این خودرو. این قابلیت به طور ویژه، مرهون گزینش های هوشمندانه جعبه دنده های دستی شش سرعته به جای مدل های قبلی پنج سرعته آن می باشد. مدل بلو موشن گلف، همچنین می تواند با جعبه دنده های نیمه اتومات DSG شش سرعته فلکس واگن عرضه شود که برای سازگاری هرچه بیشتر با طبیعت طراحی و ساخته شده اند. ولی در نهایت جعبه دنده های دستی به مراتب برای استفاده راحت تر بوده و برای خریداران پیشنهاد می شود.

جعبه دنده های فوق العاده DSG گزینه ای برای هدایت با پدال های تعبیه شده در فرمان را دارد. و واحد هفت سرعته که در مدل ها با توان کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، روان تر از مدل های شش سرعته ای است که به صورت اختیاری بر روی موتور های دو لیتری TDI و دو لیتری بنزینی قرار گرفته می شود.

اگر هدف نهایی شما سرگرمی و هیجان است، بهتر است مدل های GTD, GTI و یا R را خریداری کنید. خصوصا مدل GTD که شتاب (نیروی گشتاوری) بالایی برای سبقت ارایه می دهد. ولی مدل GTE علیرقم نامش، چندان هاچ بک جذابی نیست و ما آن را توصیه نمی کنیم. ممکن است در جاده های مستقیم، سریعتر از GTD باشد ولی وزن اضافی آن، در پیچ ها ویژگی بسیار نامطلوبی است.

کسانی که به دنبال عملکرد و کارایی بالا در خودرو ها هستند، مدلی که با R نشان زده شده را می پسندند. این مدل هم به صورت هاچ بک و هم به صورت استیشن واگن Station wagon عرضه می شود و دارای دیفرانسیل چهار چرخ محرک با قدرت ۲۹۶ اسب بخار است. برای راندن، بسیار تند و تیز به نظر می رسد و قدرت کنترل بالایی را برای راننده فراهم می آورد. به معنای واقعی، برترین مدل گلف بوده و تمامی مدل های رقیب خود را با قیمت پایین خود شکست می دهد.

اما باید اشاره کرد که برای علاقمندان حرفه ای تر دنیای خودرو، این مدل GTI است که ترکیب کارایی، ارزش و هیجان را به ارمغان آورده است. مدل های استاندارد این خودرو معمولا ۲۱۷ اسب بخار قدرت دارد ولی ما پیشنهاد می کنیم که اتومبیل خود را به گزینه های Performance Pack ارتقا دهید. معمولا این ارتقا در حدود ۹۹۵ پوند هزینه در بر داشته و افزایش قدرت ۱۰ اسب بخار، ترمز های جلو قوی تر و دیفرانسیل های جلو الکترونیکی هوشمندی دارد که نیروی کششی چرخ ها را بالا می برد. همچنین مدل اسپورت این خودرو، قدرت موتور را به ۲۸۶ اسب بخار افزایش داده و از قابلیت های آیرودینامیکی نیز برخوردار می باشد.

موتور ها

طیف گسترده ای از مولد های انرژی در این خودرو ها کار گذاشته می شوند که شامل موتور های بنزینی با کیفیت و موتور های قدرتمند دیزلی می باشد. همچنین شما می توانید از موتور هیبریدی GTE و یا تمام برقی e-Golf نیز استفاده نمایید.

مجموعه موتور های بنزینی که معمولا نشان TSI را با خود دارند، شامل موتور هایی با حجمی به کوچکی ۱ لیتر و توان ۱۱۳ اسب بخار و واحد های سه سیلندر بسیار کارا می باشند. ارزان ترین آن ها موتوری چهار سیلندر با ۸۴ اسب بخار قدرت و ۱٫۲ لیتر حجم می باشد که البته کمی بی رمق به نظر می رسد ولی موتور های بنزینی ۱٫۴ لیتری در توان های ۱۲۳ و ۱۴۸ اسب بخاری که تقریبا همان قیمت را دارند بسیار قوی و بی رقیب می باشند.

خودرو گلف GTI دارای موتور های ۲ لیتری و توان ۲۱۶ اسب بخار است که با آپشن های " بسته عملکرد" Performance Pack می تواند قدرت ماشین را حتی به ۲۹۶ اسب بخار نیز افزایش دهد. در صدر این جدول، خودرو Golf R با موتور ۲۹۶ اسب بخاری و حجم ۲ لیتری موجود می باشد.

اما برای موتور های TDI دیزلی طیف گسترده ای وجود دارد. TDI 1.6 بسیار پر طرفدار و کاراست، هرچند مشخصات دقیقی از آن ارایه نشده است. همچنین مدل های بزرگتر TDI 2.0 با توان های ۱۴۸ اسب بخاری و GTD اسپورت با ۱۸۱ اسب بخار عرضه می شود.

فلکس واگن همچنین در تولید موتور های هیبریدی و الکترونیکی بسیار خاص و ویژه عمل نموده است. این خودرو توانسته است تا با ترکیب موتور های بنزینی ۱٫۴ خود با توان باتری ها، قدرت موتور ۲۰۱ اسب بخاری را به دست آورد. موتور e-Golf تنها با باتری کار می کند و کارکردی بسیار عالی را با موتور های الکترونیکی ۱۱۳ اسب بخاری به نمایش می گذارد هر چند گزینه های پیش رو در انتخاب، محدود گردیده است.

مصرف سوخت و هزینه های استفاده

به واسطه استفاده از فناوری های پیشرفته، اکثر گزینه های گلف بسیار کارا و با عملکرد قوی می باشند که این موضوع قیمت های بالای آن ها را توجیح پذیر می کند.

فلکس واگن توانسته است تا خریداران را متقاعد سازد که هزینه های جاری آن بسیار پایین می باشد، تا جایی که موتور های سرزنده و پر شور ۲ لیتری GTI معمولا در حدود ۴۷٫۱ mpg مصرف سوخت داشته و تولید گاز دی اکسید کربنی در سطح ۱۳۹ g/km دارد.

اما اگر هدف شما صرفه جویی در مصرف موتور باشد در آن صورت بهتر است سراغ مدل های بلو موشن این کارخانه بروید. موتور های دیزلی این مدل با ۱٫۶ لیتر حجم معمولا تنها ۸۳٫۱ mpg مصرف سوخت داشته و ۸۹ g/km گاز دی اکسید کربن انتشار می دهد که در این زمینه به راحتی رقیب خود Ford Focus ECOnetic را کنار می گذارد. موتور های بنزینی این مدل TSI 1.0 نیز مصرف سوختی در حدود ۶۵٫۷ mpg داشته و به میزان ۹۹ g/km از خود گاز منتشر می کند.

در خصوص موتور های بنزینی ۱٫۲ لیتری و ۸۴ اسب بخاری باید گفت که آن ها ۵۷٫۶ mpg مصرف داشته و ۱۱۳ g/km گاز دی اکسید کربن متصاعد می کند. واحد های ۱٫۴ لیتری این مدل در سری GT و یا R که در حدود ۱۲۳ و یا ۱۴۸ اسب بخار توان دارند مصرفی در حدود ۵۴٫۳ mpg و تولید گازی در حدود ۱۲۰ g/km دارند.

مدل گلف GTD که موتور های دیزلی TDI ۲ لیتری داشته و توان ۱۸۱ اسب بخار را به نمایش می گذارند معمولا ۶۷٫۳ mpg مصرف و ۱۰۹ g/km تولید گاز دی اکسید کربن را به همراه دارند. در ضمن مدل های ۱۵۰ اسب بخاری موتور های TDI 2.0 که در گلف های GT استفاده می شوند نیز دقیقا همین مصرف سوخت و تولید گاز های CO2 را دارند.

بهترین مدل برای صرفه جویی در مصارف جاری، گلف الکترونیکی e-Golf می باشد. این موتور که با توان ۱۱۳ اسب بخاری خود می تواند مسافت های ۱۰۰ مایلی را طی کند، برترین وسیله برای حمل و نقل بوده چرا که تنها ۱ پوند برای شارژ شدن هزینه در بر دارد. البته این خودرو برای هر سفری مناسب نیست و برای مسافت های طولانی تر بهتر است از مدل GTE استفاده گردد.

موتورهایی نیز از سوی این کارخانه طراحی و ساخته شده است که می تواند موتور های بنزینی توربو ۱٫۴ لیتری را با موتور های الکترونیکی ترکیب کرده و توان ۲۰۱ اسب بخاری، مصرف ۱۶۶ mpg و تولید گاز ۳۹ g/km را در مسافت ۳۰ مایلی با موتور الکترونیکی داشته باشد. البته این مسافت هنگامی که موتور های بنزینی به آن می پیوندند بیشتر نیز خواهد شد.

هزینه بیمه

شرکت های بیمه ماشین های گلف را با هزینه پایینی بیمه می نمایند. در نتیجه هزینه بیمه در گلف پایین است. مدل ۱٫۲ در گروه ۷E و مدل پرطرفدار ۱٫۴ در گروه ۱۴E قرار می گیرد. اگر به مدل های بالاتر GT و R بروید در گروه ۱۷E و ۱۹E بیمه خواهید شد. در مدل های گرانتر نیز مانند GTD و GTI دسته بندی ها در رده ۲۶E و ۲۹ E می باشد. بیشترین هزینه متعلق به مدل R است که در گروه ۳۴ E قرار گرفته است.

استهلاک

گلف به نظرات کسانی که تمایل به خرید خودرو های دست دوم دارند نیز احترام می گذارد، چرا که متخصصین ما بر این باورند که این خودرو پس از سه سال استفاده و طی ۳۶۰۰۰ مایل، قادر به حفظ ۴۸٫۲ درصد ارزش های خود می باشد که این میزان از همه رقبای این خودرو بیشتر است.

فناوری و طراحی داخلی

ممکن است خیلی هیجان انگیز به نظر نرسد اما این خودرو بسیار خوش ساخت، ارگونومیک و مجهز است.

کسی منکر این موضوع نیست که آخرین مدل از گلف فلکس واگن از نظر سبک و استیل نمی تواند به پای مزدا سه و یا SEAT Leon برسد اما حقیقت این است که چیزی که گلف در این زمینه کم دارد بیش از یک آرایش ساده بوده و به نظر می رسد که گروه سازندگان باید به مسایل اساسی ای توجه بیشتری نمایند.

گلف خواسته است تا در این حوزه هم کلاس خود را حفظ نموده و هم از محدودیت های سبک و کلاس عبور کرده باشد. هفتمین نسل از این خودرو ممکن است با نسلهای پیشین تفاوت چندانی نداشته باشد ولی چند نوآوری در بدنه از جمله یک انحنا تند در پهلوی بدنه توانسته به این خودرو شکلی اسپورت بدهد.

هر چند نمی توان فضای داخلی گلف را نادیده گرفت. داشبردی که به دور قسمت جلویی پیچیده شده به نظر ساده می رسد اما وقتی دقیق تر به آن نگاه کنیم متوجه می شوید که این شرکت، آن ها را با استفاده از برترین مواد ساخته است. پلاستیک های نرم و ملایم در تماس در همه جا استفاده شده است در حالی که پوشش های بسیار خوش سبک و زیبای متالیک، کنسول مرکزی داخل ماشین را پوشانده است.

در مورد دنده ها باید گفت که با دقت فراوان ساخته شده است و وضعیت رانندگی در ارتفاع پایین آن، (خوابیده) بهترین در نوع خود می باشد. همچنین باید اضافه نمود که صندلی های تخت این ماشین بسیار راحت و دلپذیر می باشند.

نمای ساده و بی مبالغه این خودرو حتی با چرخ های استیل و لبه های پلاستیکی تغییر چندانی نکرده است. اما اگر کمی به خودرو های بالای این سری نزدیک شویم می توانیم تغییرات را احساس کنیم. مدل Match با چرخ های ۱۶ اینچ آلیاژی، تولید شده و به علاوه مقداری تزیینات کرومی در رادیاتور و گریل های جلو و ورودی هوا با ارتفاع خیلی کم از سطح زمین. این مدل از بلو موشن ها، فقط با موتور های بنزینی ۱ لیتری به بازار عرضه شده و اگر شما یک بلوموشن با موتور TDI 1.6 بخواهید تزییناتی مخصوص به خود را دارد.

انحنا های مدل های GT و سری R دارای حالت اسپورت بیشتری است. GT چرخ های ۱۷ اینچی آلیاژی، نور زمینه، رهیاب ماهواره ای، حسگر های پارکینگ و تزیینات آلکانترا خود را دارد. مدل های R با فنر بندی های اسپورتی بهتر، بدنه خوش سبک و صندلی های اسپورت را به نمایش گذاشته شده است. در حالی که مدل های Alltrack که تنها به صورت استیشن عرضه می شود با فنر بندی های بالا آمده، ریل های سقفی و روکش سیاه فلزی بدنه را به همراه آورده است.

برای بهتر شناختن وضعیت کارکردی و عملکرد بالای این ماشین ها باید بدانیم که مدل های GTD و GTI از سپر های زیبا و چرخ های ۱۸ اینچ آلیاژی نیز بهره می برند. صندلی های بسیار خوش سبک و زیبای سیاه و قرمز شطرنجی این مدل ها و دستگیره های کره ای آن ها حاکی تاریخچه مهم این خودرو می باشد. همه این ها در مورد GTE نیز صادق است. سری R این اتومبیل با آلیاژ های ۱۸ اینچی، کیت های بدنه بسیار استثنایی، چراغ های دوباره طراحی شده و اگزوز های چهارگوش عرضه شده و این قابلیت ها همچنان در برابر رقبایی چون هندا سیویک کمتر به حساب می آیند.

در نهایت e-Golf های الکترونیکی، با تزیینات چرخ های درخشان خود و چراغ های سی شکل LED اش که در سپر های جلو تعبیه شده اند بسیار ویژه و خاص می باشد.

رهیاب های ماهواره ای، بلندگو ها و سیستم های پخش

همه مدل های گلف دارای صفحه نمایش های رنگی با حداقل ۵٫۸ اینچ بوده که به شما امکان استفاده هر چه بیشتر از پخش مدیای درون خودرو را می دهد. در سری های جدید تر، صفحه نمایش های ۶٫۵ اینچی تعبیه شده است که به شما دسترسی به نقشه، سی دی ها و رادیو ها را فراهم می آورد. با صرف هزینه بیشتر، شما قادر به استفاده از صفحات بزرگ ۸ اینچی نیز خواهید بود.

نمایش ها و مدیای شما از طریق رادیو های دیجیتال استاندارد DAB ، جعبه های تعبیه شده پخش سی دی و کارت خوان های SD پخش می شود. در همه مدل ها بلوتوث موجود بوده و می توانید ارتباطات USB مورد نیاز برای اتصال خودرو به تلفن هوشمند خود را سفارش دهید. فعال نمودن صدا نیز ممکن است و در عین حال سیستم های صوتی پیشرفته Dynaudio نیز قابل نصب است.

آسایش، عملکرد و فضای صندوق عقب

فضای مناسب داخل کابین و صندوق عقب گلف را به خودرو خانواده ای قابل تقدیر بدل نموده است.

ما در این مقاله خودرو های گلف هاچ بک را مرور می کنیم اما اگر شما نیز برای ماشین خود نیاز به قابلیت های بیشتری هستید باید MPV های SV و همچنین استیشن های پنج در را نیز مورد بررسی قرار دهید.

در حالی که گلف ممکن است از فضا های داخلی بسیار شیکی برخوردار نباشد اما به سختی می توان در طراحی آن اشکال عمده ای وارد نمود. در هر دو حالت سه در و پنج در، این خودرو حاوی همه موارد با اهمیت در این رده از اتومبیل ها می باشد: جای مناسب برای پنج سرنشین، شکل بسیار جادار برای صندوق عقب و در آخر دید بسیار عالی برای سرنشینان در یک خودرو هاچ بک ، همه از مشخصه های بارز این وسیله نقلیه می باشند.

اندازه

به نظر می رسد که گلف همگام با نسل های متعدد خود به پیشرفت و ترقی ادامه داده است. در این راستا، Mk7 ، ۱۵۰ میلیمتر بلند تر، ۱۳ میلیمتر عریض تر و ۴ میلیمتر کوتاه تر از Mk6 می باشد. هر چند هنوز تا تبدیل شدن به یک خودرو بزرگ در استاندارد های کلاس خود فاصله زیادی دارد. ولی ، از هر لحاظ بسیار جمع و جور تر از خودرویی چون Ford Focus می باشد.

جای پا، جای سر و فضای سرنشینان

جلوی اتوموبیل بسیار جا دار است و در عین حال سرنشینان عقب نیز فضای کافی برای سر و پای خود خواهند داشت. صندلی های عریض و تخت عقب می تواند برای سه نفر فضای مناسب فراهم آورد، هر چند سرنشین وسط ممکن است در مسافت های طولانی کمی احساس ناراحتی کند.

سوار و پیاده شدن از خودرو بسیار راحت و آسان است و به سادگی می توان صندلی کودک را بر روی صندلی عقب نصب کرده و از کمر بند برای ایمنی هر چه بیشتر استفاده نمود.

در ضمن این خودرو ساز برای گلف فضاهایی برای ذخیره سازی و نگه داری اشیا فراهم آورده است که از جمله آن می توان به اتاقک جادار بین راننده و سرنشین جلو، یک داشبرد بسیار بزرگ که به تهویه هوا نیز متصل است و در آخر تعدادی جای فنجان در نقاط مختلف ماشین، اشاره نمود. خریداران همچنین می توانند از فضاهای تعبیه شده در کنار درهای خودرو برای گذاشتن وسایل کوچک و احیانا متحرک خود استفاده نمایند.

صندوق عقب

همچون گذشته، حجم صندوق عقب فلکس واگن هنگام باز شدن دو برابر می شود و با باز کردن آن یک صندوق ۳۸۰ لیتری با شکل و شمایل بسیار زیبا ظاهر می گردد. جالب تر این که ورودی این صندوق بسیار بزرگ و لبه های کم ارتفاع دارد، در عین حال باید عنوان نمود که درست در زیر این ارتفاع تنظیم شدنی، یک صندوق جادار دیگر فضای مخفی دم دستی را فراهم آورده است. اگر باز هم احتیاج به فضا داشته باشید می توانید با جمع کردن صندلی عقب، به آسانی، به ۱۲۷۰ لیتر فضای خالی دست پیدا کنید. در عین حال شایان ذکر است که این فضا ها شامل چراغ های ۱۲ ولتی، تعدادی گیره کیف و جای چوب های اسکی برای موارد بلند تر نیز می باشد.

البته، آن هایی که به دنبال کارایی بیشتر هستند می توانند از مدل های استیشن که صندوق های ۶۰۵ لیتری دارد استفاده نموده و با جمع کردن صندلی های عقب، ۱۶۲۰ لیتر دیگر نیز به دست آورند. مدل Alltrack همه این کارکرد ها را با دیفرانسیل چهار چرخی که انعطاف پذیری بالایی به خودرو می دهد، به همراه دارد.

در عین حال باید عنوان نمود که مدل های e-Golf و GTE کمی کمتر فضای صندوق به شما ارایه می دهند، چرا که باطری ها در زیر آن قرار گرفته اند. در نتیجه این مدل، فضایی در حدود ۳۴۳ لیتر و مدل GTE نیز چیزی در حدود ۲۷۲ لیتر برای شما فراهم نموده است. باید اضافه نمود که این مدل ها همچنان فضاهای بسیار قابل استفاده ای دارند اما شما فضاهای ذخیره زیر کف خودرو را از دست میدهید.

اکثر گلف ها می توانند برای یدک کشیدن استفاده شوند ولی متناسب با مدل های آنان ماکسیمم ظرفیت یدک کشیدن ها از ۶۰۰ و ۶۷۰ کیلوگرم تا ۱۱۰۰ و ۱۶۰۰ کیلوگرم تغییر می کند.

امنیت و استحکام

امنیت بالا از نکات مثبت این خودرو می باشد اما گلف ممکن است آن قدر ها هم که شما تصور می کنید قابل اطمینان نباشد.

فولکس واگن همیشه برای ساختن تصویری ایمن و بادوام از ماشین های خود کوشیده است اما نتایج نظر سنجی های ما که، مقام ۲۲ ام را از نظر رضایت مندی مشتریان به آن ها می دهد، کمی ناامید کننده می باشد. ولی باید در نظر داشت که حتی با وجود کسب مقام ۳۰ ام در این نظر سنجی ها از سوی Golf Mk7، آن ها از ساخت عالی، عملکرد بی نظیر و راحتی و هدایت راندن آن بسیار تعریف نموده اند.

به نظر می رسد که این خودرو تمایل دارد تا خود را همانند تانک نشان دهد. خطوط بدنه باریک، سازگار و متداوم هستند و کیفیت مواد در تمامی خودرو بالا بوده و به هیچ عنوان صدای لرزش و یا هرگونه صدای دیگر به گوش نمی رسد.

همچنین با توجه به پیشینه قوی ایمنی این خودرو، خریداران از خاطر آسوده تری برخوردارند. همه خودرو ها هفت ایر بگ دارند و در همین راستا رتبه بندی های پنج ستاره ای آن ها در Euro NCAP نیز به شدت تحصین بر انگیز است، مخصوصا رتبه بندی ۹۴ درصدی برای محافظت از سرنشینان بالغ.

تجهیزات ایمنی استاندارد این خودرو، شامل وسایلی چون ترمز های پارک الکترونیکی با قابلیت ایستایی خودکار، کنترل الکترونیکی فشار تایر ، کنترل توازن، از کار اندازنده ایر بگ های سرنشینان جلو و کمک ترمز های هیدرولیکی می باشند.

مدل های Match کنترل هایی برای سرعت های تعیین شده توسط راننده و ترمز های اورژانسی خودکار دارد. علاوه بر این ها این وسیله حاوی سیستم های PreCrash می باشد که به محض احساس حادثه کمربند های ایمنی را کشیده و پنجره ها را می بندد تا تلفات را به حداقل برساند.

آپشن های ایمنی شامل حسگر های تشخیص لاین اتوبان به همراه حسگر های پهلویی خودرو، کنترل نقاط کور، نور های کمکی انعطاف پذیر و ایربگ های قسمت عقب می باشد.

گارانتی

این خودرو ساز گلف را سه سال و ۶۰۰۰۰ مایل گارانتی نموده است که از نظر استاندارد های این صنعت میزانی متوسط به شمار می آید. که البته شما می توانید آن را به ماکسیمم پنج سال و ۹۰۰۰۰ مایل افزایش دهید.

سرویس

برنامه سرویس گلف هر ۱۲ ماه و یا ۱۰۰۰۰ مایل است. معمولا فروشندگان و نمایندگی ها بسته های سرویس ویژه کم هزینه ای که کارخانه های رقیب ارایه می دهند را عرضه نمی کنند. در نتیجه باید گفت که هزینه این سرویس ها کمی بیشتر به نظر می رسد.

منبع: autoexpress

ارسال نظر