نگاهی به لپتاپ ام اس آی GS63VR Stealth Pro

شرکت MSI در جریان نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ از محصولات گیمینگ متعددی رونمایی کرد که از جمله باید به لپتاپ، دستگاه های دسکتاپی، مینی کامپیوتر و چندی دیگر اشاره کرد. با وب سایت کلیک همراه باشید.

نگاهی به لپتاپ ام اس آی GS63VR Stealth Pro

به گزارش کلیک - شرکت MSI علاوه بر محصولات مورد اشاره، نوت بوک گیمینگ قدرتمندی را به نمایش درآورد که GS63VR Stealth Pro نام داشت. نوت بوکی که به لطف فناوری Max-Q انویدیا با سخت افزاری قدرتمند ضخامت کمی شامل حال آن شد.

براساس بررسی انجام گرفته، GS63VR Stealth Pro بهترین لپتاپ گیمینگ نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ شد. این نشان می دهد MSI تمام تلاش خود را کرده تا نوت بوکی تمام عیار معرفی کند.

برای مدت زمان طولانی لپتاپ های گیمینگ قدرتمند ضخامت بسیاری داشته که موجب حمل دشوار آنها می شد و در طراحی ظاهری آنها تاثیر منفی داشت. حال به لطف فناوری Max-Q انویدیا این مشکل برطرف شده و می توانیم از این پس لپتاپ هایی با تراشه گرافیکی GeForce GTX 1080 را درون نوت بوکی باریک شاهد باشیم.

شرکت MSI در جریان نمایشگاه کامپیوتکس چند لپتاپ با این فناوری را معرفی کرده که از جمله آن باید به GS63VR Stealth Pro اشاره داشت. البته اولین کمپانی که لپتاپی با فناوری Max-Q انویدیا را معرفی کرد، ایسوس بود. این شرکت نوت بوک ROG Zephyrus را معرفی کرده که قرار است از ۲۷ ژوئن سال جاری با قیمتی نسبتا بالا روانه بازار شود.

حدس می زنیم GS63VR Stealth Pro ام اس آی با قیمتی نزدیک به ۲۲۹۹ دلار و تراشه گرافیکی پاسکالی GTX 1070 راهی بازار شود. باتوجه به شایعات، نوت بوک مورد بحث قیمت پایه ۱۵۰۰ دلاری خواهد داشت، بنابراین باید آن را با قیمت ارزن‌تری دانست.

GS63VR Stealth Pro نه تنها به مشخصات رده بالا مجهز است بلکه در طراحی نیز نماد کامل یک نوت بوک گیمینگ است. صفحه کلیدی با نور پس زمینه رنگی، ضخامت باریک که تنها به ۱۷٫۷ میلیمتر می رسد و وزن ۱٫۸ کیلوگرمی، نوت بوک را در ظاهر نیز قابل توجه نشان می دهد. یکی از فواید فناوری Max-Q افزوده شدن تراشه گرافیکی قدرتمند در بدنه ای باریک است.

به لطف فناوری Max-Q انویدیا شاهد تراشه گرافیکی GTX 1070 روی GS63VR Stealth Pro هستیم که تناسب کاملی با مشخصات سخت افزاری آن دارد. در ظاهر همانند Zephyrus ایسوس و Predator Triton 700 ایسر ساده نیست.

این رقیب به صفحه کلید گیمینگ قابل سفارشی سازی، شاسی با المان های طراحی مشابه دیگر لپتاپ های MSI و برخی دیگر مجهز است. همچنین خنک کننده منحصربفرد MSI نیز روی این لپتاپ قابل توجه قرار گرفته که موجب ثبات عملکرد دستگاه می شود.

هیچ سیستم مکانیزم دریچه ای همانند Zephyrus برای این نوت بوک MSI در نظر گرفته نشده است اما با فناوری کولینگ Cooler Boost Trinity باید انتظار عملکرد خنک کننده بالایی در محصول شرکت تایوانی بود. سیستم مذکور از پنج لوله حرارتی مسی تشکیل شده و به سرعت حرارت را از نوت بوک خارج کرده و موجب خنک شدن آن می شود. این لپتاپ در کامپیوتکس توانست طرفداران بسیاری پیدا که دلیل آن طراحی چشمگیر و جذاب، مشخصات رده بالا و هارد کور و برخی از این قبیل است. با وزن ۱٫۸ کیلورگمی GS63VR Stealth Pro سنگین وزن نیز و حمل و نقل آسانی به ارمغان می آورد.

به هر حال ۱٫۸ کیلوگرم نیز برای یک لپتاپ گیمینگ کمی سنگین بوده و با وجود فناوری Max-Q انویدیا انتظار داشتیم وزن کمتری شامل حال نوت بوک موردنظر شود. به هر حال نباید فناوری Max-Q شرکت موردبحث را بی تاثیر دانست زیرا حجم دستگاه را بسیار کاهش داده و آن را به لپتاپی کارآمد تبدیل نمود. بنابراین می توان از تجربه کاربری با GS63VR Stealth Pro لذت بیشتری داشت.

کار با صفحه کلید گیمینگ این لپتاپ لذت بخش بوده و صفحه کلیدی که توسط شرکت مطرحی چون SteelSeries توسعه یافته و به نور پس زمینه RGB LED مجهز است. ترک پد عملکرد دقیقی داشته و نمایشگر نیز همچون دیگر رقبا کاملا صاف است.

GS63VR Stealth Pro با تراشه گرافیکی GTX 1070 انویدیا و ضخامت ۱۵٫۶ اینچی حقیقتا جای تعجب داشته که تراشه گرافیکی GTX 1070 در آن جای گیرد. البته برای عملکرد قابل توجه این لپتاپ نیاز به دیگر سخت افزارهای قدرتمند داشته که خوشبختانه MSI شامل حال آن کرده است.

از جمله مشخصات این محصول پردازنده نسل هفتمی کبی لیک i7-7700HQ اینتل، حافظه رم ۳۲ گیگابایتی DDR4 با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتزی وبرخی دیگر اشاره داشت.

MSI در این محصول حافظه SSD از نوع M.2 با سرعت ۲۲۰۰ مگابیت برثانیه ای به کار گرفته که در کنار هارد درایو ۲٫۵ اینچی SATA می توان انتظارات بسیاری در بخش ذخیره سازی از GS63VR Stealth Pro داشت.

نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی با فناوری IPS و کیفیت FHD یا ۴K، نرخ تجیدد ۱۲۰ هرتزی و مدت زمان پاسخگویی ۳ میلی ثانیه ای این نوت بوک را قابل توجه می سازد. اگر این نسخه کوچک است می توان گزینه ۱۷ اینچی را انتخاب کنید. در بخش پورت شامل USB-C/تاندربولت ۳، پورت USB 3.0، پورت USB 2.0، خروجی HDMI، درگاه RJ45، پورت Mini DisplayPort، کارت اس دی، خروجی هدفون و میکروفون اشاره کرد.

به طور کلی GS63VR Stealth Pro با مشخصات مورد بحث محصول قابل انتظاری بوده و یکی از معایبی که داشته عمر باتری آن است. از آنجایی که لپتاپ به طور کلی نیازمند پریز برقی در کنار کاربری مخاطب هستند، GS63VR Stealth Pro نیز این گونه می باشد.

با باتری ۵۱ وات ساعتی نباید انتظار بسیاری داشت و یک باتری مناسب و معقول است.

ارسال نظر