بررسی تلویزیون‌های QLED سامسونگ

تلویزیون‌های QLED در CES 2017 معرفی شدند، این تلویزیون‌ها می توانند ۱۰۰ درصد رنگ های استاندارد را به نمایش در می آورند و دارای تائیدیه VDE آلمان هستند،QLED اولین تلویزیونی است که قابلیت نمایش ۱۰۰ درصدی رنگ ها را دارد.

بررسی تلویزیون‌های QLED سامسونگ

کلیک ، تلویزیون‌های QLED ، در CES 2017 معرفی شدند، تلویزیون‌های QLED سامسونگ توانسته اند تائیدیه VDE آلمان را دریافت کنند و اولین تلویزیون هایی هستند که دارای قابلیت نمایش ۱۰۰ درصد رنگ های استاندارد می باشند. تلویزیون QLED سامسونگ، در سه مدل Q7،Q8 و Q9 عرضه می شود و هر سه مدل در سایز های ۵۵ و ۶۵ و ۷۵ اینچ به فروش می رسند.

QLED مدل ۶۵ اینچی سامسونگ دارای رزولوشن تصویر ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ است و از HDR نیز پشتیبانی می کند. از دیگر ویژگی های QLED 65 اینچی می توانیم به Wi-Fi، بلوتوث ۴،HDMI،USB، پردازنده ۴ هسته ای است.

بررسی تلویزیون‌های QLED سامسونگ

QLED های سامسونگ تکنولوژی جدیدی را وارد بازار تلویزیون‌ها کرده است. این تکنولوژی در صفحه نمایش های خمیده و صاف قابل اجرا است و از نظر قیمتی نیز بدون شک از نمونه های LCD و LED گران قیمت تر است. همان طور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره شد برای اولین بار است که یک تلویزیون توانسته است به قابلیت نمایش ۱۰۰ درصدی رنگ ها برسد و رنگ ها در تلویزیون‌های QLED سامسونگ روشن تر و طبیعی تر نشان داده می شوند هم چنین دامنه نمایش رنگ های طبیعی نیز بیشتر است.

بررسی تلویزیون‌های QLED سامسونگ

مدت ها است که تلویزیون۴K برای مردم شناخته شده است و بسیاری از افراد در منزل خود تلویزیون ۴K دارند و فیلم ها و تصاویر خود را با کیفیت ۱۰۸۰P و Full hd تماشا می کنند، حالا می توان دید که تفاوت کیفیت تلویزیون‌های ۴k با QLED در چه خواهد بود، با یک مقایسه ساده میان فرمت ۴K و تلویزیون های خمیده می توان دید که این تکنولوژی حتی از هر دو این تلویزیون ها نیز بهتر است.

قاب دور صفحه تصویر تلویزیون‌های QLED ، کمترین ضخامت را دارد و همین لبه به لبه بودن تصویر باعث می شود تا مخاطب توجه بیشتری به تصویر داشته باشد. تلویزیون‌های QLED حتی کنتراست و شدن رنگی بهتر و بیشتری را نسبت به تلویزیون‌های OLED به نمایش می‌گذارند.

بررسی تلویزیون‌های QLED سامسونگ

اگر می خواهید QLED خود را به دیوار نصب کنید باید zero gap را تهیه کنید. در واقع zero gap یک کیت همراه با تلویزیون است که با استفاده از آن می توانید تلویزیون را به دیوار متصل کنید. هم چنین همراه با تلویزیون یک باکس کانکتور نیز عرضه می شود. پورت های ورودی بر روی تلویزیون قرار نگرفته است و با استفاده از باکس کانکتور اتصالات صورت می گیرد. کانکتور باکس با استفاده از پوششی مخفی می شود و از نظر زیبایی خدشه ای به ظاهر تلویزیون وارد نمی‌کند. این باکس دارای سه پورت USB است که از هارد درایو ها، فلش درایو ها، و دانگل های ۴G پشتیبانی می کند و هم چنین ۵ ورودی HDMI و LAN نیز بر روی آن قرار دارد.

QLED ها در دسته تلویزیون‌های هوشمند هستند و از پلت فرم Tizen در آن استفاده شده است، شما به راحتی می توانید اپلیکیشن خود را دانلود کنید و از آن بر روی QLED خود استفاده کنید. تایزن یک سیستم عامل آزاد است که بر اساس سیستم عامل لینکوس نوشته شده است.

بررسی تلویزیون‌های QLED سامسونگ

شما می توانید QLED را در دو ورژن خمیده و صاف یا فلت خریداری کنید. میان ورژن خمیده و فلت QLED ها تفاوت قیمت چندانی وجود ندارد. تفاوت هایی میان ورژن خمیده و صاف این تلویزیون وجود دارد که از جمله آن ها می توان به زاویه دید اشاره کرد. اگر از ورژن خمیده استفاده کنید شما در هر زاویه ای که بنشینید دیدی کامل به تلویزیون خواهید داشت و از شدن و کنتراست رنگ ها در زوایای مختلف کاسته نمی شود.

ریموت تلویزیون QLED به‌جرئت هوشمند ترین و ساده ترین ریموتی است که در بین ریموت های تلویزیون‌های هوشمند مشاهده شده است. طراحی این کنترل ساده و نازک است، جنس آن از فلز است و با استفاده از آن می توان چند دستگاه هوشمند را هم‌زمان کنترل کرد. این ریموت با استفاده از بلوتوث و اینفرارد به تلویزیون متصل می شود.

بررسی تلویزیون‌های QLED سامسونگ

سیستم عامل تایزن، سیستم عامل عرضه شده بر روی QLED ها است، بسیاری از افراد سیستم عامل اندروید را ترجیح می دهند که بدون شک با استفاده از می توان از قابلیت های بیشتری استفاده کرد، ولی باید به این نکته نیز اشاره کرد که شدت رنگی و کنتراست رنگی QLED در هیچ تلویزیونی دیده نمی شود.

ارسال نظر