نقد و بررسی گوشی هوشمند سونی اکسپریا Z3 پلاس

گوشی هوشمند سونی اکسپریا Z3+، در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، حالا بعد از گذشت حدود دو سال کمپانی سونی تعدادی از گوشی های اکسپریا Z3+ را رفرشبید کرده است و این گوشی های هوشمند با رنج قیمت ۱۸۰ تا ۲۲۰ یورو به فروش خواهند رسید.

نقد و بررسی گوشی هوشمند سونی اکسپریا Z3 پلاس

کلیک -کمپانی سونی در حدود دو سال پیش از گوشی هوشمند سونی اکسپریا Z3+ رونمایی کرد که در واقع این گوشی هوشمند نسل بعدی Z3 بود که البته با نام Z3+ عرضه شده بود ولی در کشورهای شرقی، ژاپن و چین این گوشی را با نام Z4 می خوانند. بعد از گذشت حدود دو سال کمپانی سونی تعدادی گوشی هوشمند سونی اکسپریا Z3+ رفرشبید شده را با قیمت مناسبی به فروش خواهد رساند، همین موضوع بهانه ای شد تا نگاهی به Z3+ و قابلیت های آن بیندازیم.

اگر بخواهیم ویژگی های خوب Z3+ را در یک خط خلاصه کنیم در ابتدا می توانیم به طراحی زیبا، متریال مناسب، ضد آب و گرد و غبار بودن آن اشاره کنیم. بدون شک نسخه های رفرشبید شده سونی اکسپریا Z3+ با پرچم داران بازار از نظر سخت‌افزاری برابر نخواهد بود و امروزه گوشی های بسیار بهتری در بازار وجود دارد، ولی نکته بسیار خوب این گوشی ها، قیمت مناسب آن ها است با توجه به اینکه Z3+ یک میان رده بسیار خوب است.

شاید بتوان اشتباه اصلی سونی در عرضه Z3+ را در نام گذاری این گوشی هوشمند دانست. زمانی که سونی Z3 را عرضه کرده بود با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و کاربران منتظر پرچم داری بهتر از Z3 با نام Z4 بودند ولی این کمپانی تصمیم گرفت که این گوشی هوشمند را Z3+ نام گذاری کند، شاید بتوان این موضوع را دلیلی برای به خوبی دیده نشدن Z3+ دانست.

نقد و بررسی گوشی هوشمند سونی اکسپریا Z3+

با همه این تفاسیر سونی تصمیم گرفته تا نسخه هایی از این گوشی هوشمند را بازسازی کند و دوباره در بازار عرضه کند، باید دید Z3+ چه ویژگی هایی داشته که کمپانی سونی چنین تصمیمی گرفته است.

طراحی و ساخت

سونی در ساخت گوشی های هوشمند سری Z خود از ترکیب فلز و شیشه استفاده کرده است که ترکیب بسیار مناسبی است و به خوبی نظر مخاطب را جلب می کند. البته بسیاری از منابع نیز بر این باور هستند که در نسخه های بازسازی شده که امسال عرضه خواهند شد سونی دیگر از ترکیب فلز و شیشه استفاده نخواهد کرد و به احتمال زیاد پلاستیک را جایگزین آن می کند، هنوز خبر رسمی در این رابطه منتشر نشده است.

نقد و بررسی گوشی هوشمند سونی اکسپریا Z3+

از نظر طراحی، اکسپریا Z3+ با Z3 تفاوت چندانی ندارد، در کل نمی توان میان گوشی های هوشمند سری Z سونی تفاوت فاحشی پیدا کرد، این سبک، تبدیل به سبک زیبایی شناسی طراحان سونی شده است و در زیبایی آن حرفی نیست. سونی اکسپریا Z3+ کمی ضخیم تر از Z3 عرضه شده است، ضخامت Z3 چیزی برابر با ۶٫۹ میلی متر است و وزن آن نیز ۱۴۴ گرم است، ضخامت Z3+ چیزی برابر با ۷٫۳ میلی متر و وزن آن ۱۵۲ گرم است. اطراف Z3+ کمی حالت دایره ای تری دارد.

نقد و بررسی گوشی هوشمند سونی اکسپریا Z3+

اکسپریا Z3+، در رنگ های مشکی و سفید عرضه می شود و ممکن است نسخه هایی نیز در رنگ های خاصی مانند مسی، سبز یخی نیز عرضه شود.

سخت افزار

سونی اکسپریا Z3 پلاس از پردازنده Qualcomm MSM8994 Snapdragon 810 پشتیبانی می کند و دارای GPU،Adreno 430 است.CPU این گوشی هوشمند ۴ هسته ۱٫۵ گیگاهرتزی Cortex-A53 و ۴ هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex A57 است. اکسپریا Z3+ دارای درگاه MicroSD با قابلیت ارتقا تا ۱۲۸ گیگابایت را دارد و هم چنین دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ گیگابایت حافظه رم است.

بدون شک Z3+ از نظر سخت افزاری از Z3 سریع تر است و قابلیت رقابت با گوشی های قدرتمندی نظیر HTC One M9 را دارد.

باتری

شاید بتوان یکی از نقاط ضعف Z3+ را باتری آن دانست. باتری Z3+،۲۹۳۰ میلی آمپری است و دارای قابلیت شارژ سریع است و شما می توانید در ۳۰ دقیقه شارژ گوشی خود را از ۰ به ۶۰ درصد برسانید.

صفحه نمایش و کیفیت صدا

صفحه نمایش Z3+ نسبت به Z3 تفاوت چندانی نداشته، در این گوشی هوشمند نیز هم چنان از صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی با پنل IPS LCD استفاده شده است، سونی این صفحه نمایش های خود را فوق روشن معرفی کرده است. کیفیت رنگ ها و کنتراست رنگی در Z3+ پیشرفت کرده است و بهتر شده و در شب می توان دید بهتری داشت. اکسپریا Z3+ دارای اسپیکر دوگانه و نویز گیر دیجیتال برای تماس ها است. در Z3+ از تکنولوژی Hi-Res استفاده شده است که به پخش بهتر صدا و پخش بهتر موسیقی کمک می کند.

دوربین

دوربین Z3+ تغییرات زیادی نسبت به Z3 نداشته است، در هر صورت دوربین این گوشی هوشمند از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است، دوربین Z3+،۲۰٫۷ مگا پیکسلی با سنسور Exmor RS است. در Z3+ از لنز زاویه باز ۲۵ میلی متری استفاده شده است و دارای فلاش LED است.

نقد و بررسی گوشی هوشمند سونی اکسپریا Z3+

از تفاوت های دوربین Z3+و Z3 ویژگی های نرم افزاری است که در Z3+ نرم افزار عکاسی تقویت شده است و حالت اتوماتیک عکس های بهتری می گیرد، در شرایط نور کم، کاربر می تواند از ایزو دستی بالای ۱۲۸۰۰ نیز استفاده کند.

نقد و بررسی گوشی هوشمند سونی اکسپریا Z3+

دوربین جلو Z3+، دوربین ۵ مگا پیکسلی با سنسور Exmor R است و زاویه این لنز نیز ۲۵ میلی متری زاویه باز است. دوربین Z3+ دارای قابلیت فیلم برداری ۱۰۸۰P است و دارای لرزش گیر است.

نقد و بررسی گوشی هوشمند سونی اکسپریا Z3+

تاریخ عرضه، قیمت و دسترسی

سونی عرضه اکسپریا Z3+ از ماه ژوئن آغاز کرده است، رنج قیمتی در نظر گرفته شده برای Z3+،۱۸۰ تا ۲۲۰ یورو است ولی هنوز قیمت مشخصی برای آن ارائه نشده است و ممکن است رنگ های خاص این گوشی هوشمند از نظر قیمتی، در رده بالاتری باشد.

ارسال نظر