Toughbook 33، جان سختی از قبیله پاناسونیک

همگی قبول داریم که کامپیوترهای امروزی برای کار در محیط های پر مخاطره ای همچون مناطق جنگی یا پروژه های ساختمانی زیادی نازک نارنجی اند؛ اما چه نام پاناسونیک در صنعت رایانه ها به گوشتان خورده باشد و چه نه، این شرکت آمده تا به داد این وضعیت برسد!

Toughbook 33، جان سختی از قبیله پاناسونیک

کلیک - پاناسونیک اگرچه در بسیاری از زمینه های کاری نام آشناست، اما شاید این نام در زمینه رایانه های ویندوزی چندان به گوشتان آشنا نباشد. با این وجود این شرکت با محصول جدیدش با نام Toughbook 33 به خوبی اثبات می کند که یک محصول کارآمد، الزاما قرار نیست از سوی یک شرکت همه گیر و پر آوازه ارائه شود.

Toughbook 33 را به نوعی می توان یک تبلت جنگی نامید. تبلتی که برای کار در محیط های سخت و خشن ساخته شده و یکی از بهترین های خانواده محصولات سرسخت است.

این تبلت که به کیبورد متصل می شود و می تواند همانند یک لپ تاپ عمل کند، نه تنها اولین لپ تاپ جان سختی است که از نسبت نمایشگر ۳:۲ (که در ادامه به اهمیت آن می پردازیم) بهره می برد، بلکه تنوع گسترده ای از درگاه ها و ابزارهای اضافی را نیز ارائه می دهد.

نسبت طول به عرض ۳:۲ در صفحه نمایش Toughbook 33 یک مزیت ارزشمند است، چراکه با داشتن ارتفاع بیشتر نسبت به سایر صفحه ها، تجربه راحت تری در مرور صفحه های اینترنتی یا چک کردن برخی اطلاعات خواهید داشت و عملا گویی که صفحه نمایشی با چند اینچ بیشتر در اختیار شماست. این صفحه نمایش ۱۲ اینچی از کیفیت ۲K بهره می برد که البته دوست داشتیم عملکرد قدرتمند تری در ارائه رنگها از آن ببینیم. همچنین این صفحه در برابر دست های مرطوب یا دستکش نیز پاسخگوست که با توجه به نوع کاربری این دستگاه، کاملا مورد انتظار است.

یکی از نگرانی هایی که درباره یک تبلت یا لپ تاپ زمخت و جان سخت وجود دارد، توانایی پردازشی آن است. فرض کنید در شرایطی بحرانی هستید و یا قصد بررسی یا ارائه نقشه در میان یک پروژه ساختمانی دارید و دستگاه شما توانایی انجام درخواست های شما را نداشته باشد! در این شرایط، بودن دستگاه با نبود آن فرق چندانی نمی کند و فقط بدنه زمخت آن است که وبال گردن شماست؛ اما Toughbook 33 با وجود پردازنده نسل هفتمی اینتل Core i5 یا i7 در کنار ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه پرسرعت SSD، هرگز شما را در آن شرایط حساس رها نمی کند.

Toughbook 33 علی رقم بهره مندی از گستره مناسبی از درگاه هایی همچون Ethernet ،HDMI ،microSD، USB 3.0 و حتی درگاه نانو سیمکارت، از یک درگاه به خصوص نیز بهره می برد؛ درگاهی که امکان اتصال به لوازم متفرقه یا قدیمی را فراهم می کند و به طور مثال توانایی تنظیم و کنترل چراغ های راهنمایی از مزیت های آن است. این تبلت همچنین ۲ دوربین نیز دارد؛ یک دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی به همراه یک دوربین سلفی مادون قرمز که با کمک سرویس Windows Hello توانایی یک ورود امن به ویندوز به واسطه چهره شما را حتی در تاریکی به خوبی فراهم می کند.

اما ماجرای درگاه های این تبلت به همینجا ختم نمی شود! در بخش بالای این تبلت این امکان وجود دارد که قطعه ای را به انتخاب خود نصب نمایید. قطعه ای همچون سنسور اثر انگشت، یک دوربین اضافه یا برخی تجهیزات امنیتی.

در بخش پایینی Toughbook 33 نیز ۵ دکمه وجود دارد که سه تا از آنها کلید خانه و تنظیم صدا هستند و عملکرد دو تای دیگر بر حسب نیاز شما قابل تعیین است. می توانید تعیین کنید تا با فشردن آنها اپلیکیشن به خصوصی اجرا شود یا حتی یک عمل تکراری در حین یک عملیات خاص تکرار شود. Toughbook 33 همچنین به یک قلم ساخت شرکت Wacom نیز مجهز است.

در کنار این مشخصات بد نیست بدانید Toughbook 33 به تنهایی نزدیک ۱٫۴ کیلو و همراه با کیبوردش بالغ بر ۲٫۵ کیلو وزن دارد. اما پاناسونیک از مشکل حمل و نقل چنین وسیله ای غافل نشده و در بخش پشتی این تبلت ترکیبی، یک دستگیره تعبیه کرده است که حمل آن را به مراتب ساده تر می کند.

اما پاناسونیک برای از کار نیفتادن چنین تبلت ویندوزی ای در شرایط سخت چه کرده است؟! اینجاست که باید کمی از بدنه Toughbook 33 صحبت کرد؛ جایی که نظاره گر استاندارد نظامی MIL-STD-810G و گواهینامه IP65 (امنیت در برابر آب و گرد و غبار) هستیم. پاناسونیک در بخش بدنه از آلیاژ منیزیوم و در لبه ها از نوعی پلاستیک استفاده کرده است که به ادعای پاناسونیک، این آلیاژ منیزیوم به پخش شدن و انتقال بهتر حرارت دستگاه کمک می کند؛ اگرچه Toughbook 33 دارای سیستم خنک کننده نیز هست.

شاید جالب باشد که بدانید Toughbook 33 از دو باتری استفاده می کند و در صورت تمام شدن یکی از آنها دستگاه به سرعت و بدون مشکل به باتری بعدی سوییچ می کند. همچنین چراغ های نمایش دهنده وضعیت نیز برای این دو باتری موجود هستند.

Toughbook 33 یک تبلت تبدیل شونده ۴۰۹۹ دلاری است که به ادعای پاناسونیک در صورت استفاده جدی ۵ تا ۷ سال عمر مفید خواهد داشت؛ اما با این وجود، این رقم همچنان بالاست. مگر آنکه حقیقتا به آن احساس نیاز کنید، چراکه Toughbook 33 حتی در وسط میدان جنگ نیز تنهایتان نخواهد گذاشت!

ارسال نظر