بررسی دوربین جدید ژیائومی GoPro Hero silver

ژیااومی تاثیر بسزایی بر بازار دوربین حرکتی گذاشته است. از نظر ویژگی‌های تصویری، این دوربین کوچک با گپرو هیرو۴ سیلور (GoPro Hero4 Silver) قابل مقایسه است و می‌توان آن‌را با یک ششم قیمت خرید, که این اتفاق ممکن است در کاهش قیمت مدل‌های گپرو هم نقش داشته باشد.

بررسی دوربین جدید ژیائومی GoPro Hero silver

کلیک - بودجه این دوربین با بودجه اکثر دوربین‌های حرکتی متفاوت است، از آن‌جایی که خودش به تنهایی فروخته می‌شود و لوازم اضافی معمولی دیگر مثل بدنه ضدآب، کارت‌حافظه و پایه باید به‌طور جداگانه خریداری شوند؛ حتی با توجه به خرید لوازم جانبی متوجه می‌شویم که هزینه کل تجهیزات این دوربین، کمتر از لوازم دوربین‌های حرکتی دیگر است و اگر بخواهیم صادقانه بگوییم به لحاظ کیفیتی هم بسیار عالی است.
این دوربین در دو رنگ عرضه شده است؛ سفید یا سبز کمرنگ و زرد خوش‌رنگ. همچنین دوربین را می‌توان به‌عنوان لوازم جانبی خرید که شامل تعداد اندکی تجهیزات بیشتر برای کمک به شما به منظور بهره‌گیری به‌بهترین نحو است، اگرچه فقط برای بدنه‌های فروخته شده است. در این آزمایش ما به لوازم جانبی دوربین حرکتی نگاه کردیم، که شامل دوربین، یک برچسب سلفی باریک و یک کنترل ساده برای بلوتوث است. لوازم‌جانبی معمولا دو برابر قیمت واحد پایه است، اما برای آن تعداد لوازم اضافی ارزشمند است. تنها چیز ضروری دیگر این‌که، اگر بخواهید از دوربین برای تصویربرداری ورزش‌های هیجانی استفاده کنید، بدنه آن ضدآب است، که هزینه‌اش حدود ۲۰ یورو یا ۲۰ دلار آمریکا است.

2
طراحی آن به‌طور غیرقابل باوری ساده است، که شامل یک بدنه جعبه مانند کوچک با لنزی که در زاویه ۱۵۵ درجه در جلو قرار گرفته است، دکمه شارژ/حالت در سمت چپ لنز و دکمه وای‌فای(Wi-Fi) در کنار است. در بالای دوربین دکمه دیافراگم قرار دارد و در پشت درپوشی وجود دارد که برای دسترسی به باتری به راحتی خارج می‌شود. درپوشی مجزا از شکاف میکرو اس‌دی و USB و دهانه HDMI محافظت می کند. در پایه یک نخ استاندارد ۱/۴ اینچی وجود دارد که به لوازم وصل می‌شود، یا می‌توان یک صفحه سه پایه استاندارد به‌آن چسباند.
اندازه و شکل این دوربین بسیار شبیه به گپرو هیرو و فقط کمی بزرگتر است و تفاوت اندکی در وضعیت دکمه‌ها و دهانه‌ها وجود دارد. این دوربین، سه پایه‌ای را در اساس کار قرار داده است, اما دیگر صفحه کوچک گپرو را ندارد، و این بدان معناست که تقریبا تمام زمینه‌ها و تنظیمات برای دوربین باید در برنامه‌های یک گوشی هوشمند متصل انجام شود.
تنها دکمه‌های کنترلی مستقیم دوربین، دکمه دیافراگم برای شروع و پایان ضبط، یک دکمه خاموش و روشن و میان‌حالت خاموش و تصویربرداری و دکمه کوچک فعالسازی وای‌فای(Wi-Fi) است. شما می‌توانید زمانی که بین خاموش یا تصویربرداری تغییر حالت می‌دهید، به‌وسیله نور قرمز کوچکی که در کنار دکمه دیافراگم است، بگویید که در چه حالتی هستید - در حالت تصویربرداری روشن است و در حالت خاموش، خاموش است.
تمام حالت‌های دیگر مانند تمام شدن زمان از طریق برنامه قابل دست‌یابی است. این برنامه را می‌توان برای دستگاه‌های اندروید و ios دانلود کرد و همچنین یک برنامه بسیار خوب در ساعت اپل وجود دارد که به‌وسیله آن می‌توانید ضبط را قطع و وصل کنید؛ اگر چه نمی‌توانید در آن همانند نسخه گپرو به‌صورت زنده جریان را ببینید.

3
نصب و ارتباط از طریق وای‌فای بسیار آسان است و ژیااومی زمانی را به‌افزودن تعدادی راهنمای خوب به برنامه برای توضیح فرآیند اتصال وای‌فای اختصاص داده است. یک دستگاه حرکتی و دوربین به‌هم وصل هستند؛ برنامه مستقیما در حالت فیلم‌برداری با یک دکمه قرمز بزرگ در مرکز صفحه برای این که شما بتوانید ضبط را آغاز کنید، شروع می‌شود.
قبل از این که محدوده اصلی برنامه تصویر واضحی از صحنه‌های زنده نشان دهد، تاخیر قابل توجهی در حدود دو ثانیه وجود دارد. در سمت چپ دکمه ضبط، گزینه‌های تصویربرداری وجود دارد - که با یک ضربه دسترسی مستقیم به گزینه‌های قاب و وضوح در هرثانیه (FPS) خواهید داشت. بالاترین وضوح دوربین ۲k در ۳۰fps است و کمترین میزانش ۴۸۰p در ۲۴۰fps است. البته که گزینه‌های قابل استفاده دیگری مانند ۱۰۸۰p در ۶۰fps و ۷۲۰p در ۱۲۰fps هم به طور کامل وجود دارد.
در سمت راست دکمه دیافراگم در نمایش برنامه یک آیکون کوچکی وجود دارد که نشان می‌دهد در چه حالتی هستید و با ضربه بر آن می‌توانید به گزینه‌های دیگر هم دسترسی پیدا کنید. علاوه بر حالت خاموش و تصویربرداری، ساعت گزینه‌های اتمام زمان و قطع شدن هم دارد. اگر از دکمه حالت دوربین برای تعویض بین خاموش و تصویربرداری استفاده کنید، قسمت مشترک موجود در برنامه به‌طور خودکار عوض می‌شود تا تغییر را نشان دهد.
با کلیک بر روی بخش‌های دندانه‌دار در بالای سمت راست برنامه, مشترک می‌تواند به زمینه‌های دیگر هم دسترسی پیدا کند. این گزینه‌ها شامل تنظیم کیفیت دوربین، تغییر از NTSC به PAL، تغییر اسم دستگاه و ویژگی‌های بنیادی دیگر دوربین مانند تاریخ و ساعت، نشان ساعت و غیره است.
کیفیت دوربین، بسیار عالی است، به طور استثنا نزدیک به محدوده دوربین‌های گپرو است. رنگ‌ها به طرز خوبی تنظیم شدند، بدون اشباع‌شدگی زیاد و تضاد بیش از حد که یکی از معمول‌ترین ویژگی‌های دوربین‌های اخیر است. تغییر میان میزان وضوح و قاب نشان می‌دهد که دوربین در زمینه اصلی خود عملکرد خوبی ندارد اما پتانسیل خوبی برای تصویربرداری در فیلم استاندارد ۲k و حتی در ۴۸۰p درصورت نیاز وجود دارد.

4
دوست داشتیم که...
سبک ساده، استفاده آسان و کیفیت تصویربرداری خاص و همچنین طراحی نرم‌افزار و سخت‌افزار، این دوربین را از دوربین‌های ارائه شده دیگر متمایز می‌کند. دوربین به خودی خود برای کسانی که دوربین تصویربردار/خاموش می‌خواهند, بسیار عالی است؛ کوچک و استفاده‌اش آسان است و حتی بدون قاب محافظ آن‌قدر بزرگ است که با خیال راحت می‌توانید در جیب یا کیفتان بدون هیچ آسیبی حمل کنید. سه پایه هم یکی از بهترین متعلقاتش است. اگر می‌خواهید از بین تجهیزاتی که ما دریافت کردیم یکی را انتخاب کنید، ترکیب برچسب سلفی و کنترل از راه دور بهترین نقطه شروع را تشکیل می‌دهد و برای خانواده‌ها یا هر کس دیگری که دوربین جالبی می‌خواهد، ایده‌آل است.
روی نرم‌افزار بسیار خوب کار شده است و برنامه گوشی هوشمند گزینه‌های تصویربرداری را بسیار انعطاف‌پذیر می‌کند. همچنین ژیااومی لوازم جانبی خوبی ارائه داد، پس اگر بخواهید برای ورزش‌های مهیج از آن استفاد کنید ویژگی‌هایی مثل ضدآب بودن و پایه، ارزان و در درسترس خواهد بود. آن‌ها همچنین پایه استاندارد گپرو را هم اتخاذ کردند، از این رو گزینه برای پایه بی‌پایان و وافر خواهد بود.

5
دوست نداشتیم که...
بعضی نواحی که فاقد یک سری شاخصه‌ها بودند. برای مثال نبود هر نوع ابزار تصویری، که شما باید از برنامه برای تنظیم زمینه استفاده کنید. نایلون استفاده شده برای بدنه سبک است و متناسب با کیفیت دوربین‌های سطح بالا مانند گپرو نیست و دو درپوشی که در پشت دوربین از شکاف کارت میکرو اس‌دی و دهانه اتصال محافظت می‌کنند به راحتی گم می‌شوند.
در مورد برنامه هم طراحی کلی خوب صورت گرفته است, اما ارتباط مشاهده زنده کند است و تاخیر دو ثانیه ای واضحی بین حرکت و نمایش آن وجود دارد.

6
قضاوت نهایی
دوربین حرکتی، به عنوان جایگزین واقعی گپرو شناخته شده است. دستگاه اصلی به‌راحتی قابل تهیه است و حتی زمانی که هزینه بدنه ضد‌آب و لوازم دیگر هم اضافه می‌شود، هزینه همچنان در سطحی است که شکافی در بازار‌های پیشتاز ایجاد کرده است.
در میان بودجه دوربین‌های حرکتی دیگر، این دوربین خودش را به تنهایی به عنوان چیز متفاوتی با شاخصه های تصویری زیاد، که با کیفیت تصویر و قاب استثنایی پشتیبانی می‌شوند، برجسته کرد. وقتی که به‌طور مستقیم با پیشتاز‌های تجاری مقایسه می‌شود، ممکن است ویژگی‌های کیفی آن کمی عقب بمانند اما با ملاحظه قیمت و کیفیت تصویر، در حال حاضر خطرناک‌ترین رقیب گپرو است.
زمانی که لوازم جانبی را بیافزایید هزینه کم اولیه افزایش می‌یابد، اما با حساب هزینه پایه میله‌دار و بدنه ضدآب، همچنان هزینه‌اش کمتر از بودجه دوربین‌های حرکتی خوب دیگر است. کیفیت تصویر عالی است و علیرغم بسیاری از رقبایش کیفیت فیلم در تمام قاب ها و شفافیت‌ها به طور کامل قابل استفاده است و بسیار نزدیک به رقیبش گپرو است، چیزی که دوربین‌های دیگر نمی‌توانند انجام دهند.
اگر شما به دنبال یک دوربین حرکتی ارزان اما استاندارد هستید، بهترین گزینه برای شما، همین دوربین محصول ژیااومی است که به شما معرفی کردیم.

منبع: techradar

ارسال نظر