نقد و بررسی دوربین نیکون Coolpix P900

کلیک –دوربین نیکون Coolpix P900، یکی از بهترین دوربین های میان رده شرکت نیکون به حساب می آید که  قابلیت زوم اپتیکال فوق‌العاده‌ای را از خود نشان می دهد.

نقد و بررسی دوربین نیکون Coolpix P900

نیکون Coolpix P900 یکی از دوربین‌های بسیار خوب شرکت نیکون است که دارای قابلیت زوم بسیار فوق العاده است، با استفاده از نیکون Coolpix P900 شما می توانید با کیفیت و رزولوشن بسیار بالا از ماه هم عکاسی کنید، بله ماه، فاصله کانونی ۲۰۰۰ میلی متر در یک دوربین عکاسی میان رده و نیمه حرفه ای، فاصله ای بسیار فوق العاده است.

دوربین Coolpix P900، یک دوربین ۱۶ مگا پیکسلی که دارای قدرت تفکیک رنگ بسیار بالایی است و رنگ های بسیار خالص و نابی را به شما تحویل می دهد. اشباع رنگ های دوربین های نیکون به صورت کلی از کانن و سونی بیشتر است و رنگ های گرم تری در عکس ها نمایش می دهد.

نقد و بررسی دوربین نیکون Coolpix P900

شرکت نیکون در سال ۲۰۱۵ Coolpix P900 را به عنوان دوربین سوپر زوم به بازار ارائه کرد و قیمت ۵۹۹٫۹۵ دلار را بر روی این دوربین سوپر زوم قرار داد.

نیکون Coolpix P900 در ماه های اولیه عرضه با استقبال خوبی مواجه نشد و کاربران به دلیل بیگانه بودن با چنین فرم دوربینی با کیفیت زوم فوق العاده از رفتن به سمت چنین دوربینی بدون قابلیت تعویض لنز، واهمه داشتند. پس از گذشت مدت کوتاهی نیکون Coolpix P900 به یکی از بهترین دوربین های عکاسی مورد علاقه حرفه ای ها تبدیل شد. قابلیت زوم نیکون Coolpix P900 هر عکاسی را به خود جذب می کند. نکته مثبت نیکون Coolpix P900، کیفیت بسیار بالا در ثبت جزئیات حتی در حالت زوم است. نیکون Coolpix P900 قابلیت عکاسی با فرمت RAW را ندارد و این موضوع می تواند نقص بزرگی برای یک عکاس حرفه ای باشد. عکاس حرفه ای به دلیل باز بودن دست در ویرایش فایل RAW از آن استفاده می کند. اما یک کاربر معمولی نیازی به فرمت RAW ندارد چون کیفیت عکس های نیکون به تنهایی بسیار بالا است و نیازی به ویرایش فایل خام نیست. در کنار فقدان فرمت RAW در Coolpix P900، این دوربین قابلیت فیلم برداری ۴K نیز ندارد.

نیکون Coolpix P900؛ مانند همه دوربین‌های حرفه ای دارای قابلیت عکاسی اتوماتیک و دستی است و دیافراگم نیز به صورت دستی و اتوماتیک قابل تنظیم است. نیکون دارای حالت های اولویت شاتر، اولویت دیافراگم، حالت پرتره، طبیعت، سرعت شاتر بالا، عکاسی در شب، سرعت B و حالت دستی است.

شما برای عکاسی می توانید از منظره یاب الکترونیکی و یا صفحه نمایش ۳ اینچی نیکون Coolpix P900 استفاده کنید. منظره یاب نیکون Coolpix P900 با دوربین های DSLR متفاوت بوده و از نوع الکترونیکی است. صفحه نمایش ۳ اینچی این دوربین عکاسی قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه حول محور دوربین را دارد و عکاسی با صفحه نمایش را برای کاربر راحت تر کرده است. یکی از نقص های وارده به صفحه نمایش Coolpix P900 لمسی نبودن آن است.

نقد و بررسی دوربین نیکون Coolpix P900

نیکون Coolpix P900 مانند بسیاری از دوربین های این شرکت به سیستم Snapbridge مجهز است که این سیستم قابلیت ارسال و انتقال فایل های عکس و فیلم را بین دستگاه های هوشمند بسیار ساده تر می کند. امکان انتقال داده ها با استفاده از NFC و WiFi امکان پذیر است.

نقد و بررسی دوربین نیکون Coolpix P900

همه مسائل مطرح شده جزئیاتی در رابطه با دوربین نیکون Coolpix P900 بود. نکته و موضوع اصلی این دوربین لنز ۲۰۰۰-۲۴ این دوربین است که دارای محدوده دیافراگم ۲٫۸-۵٫۶ و دارای زوم اپتیکال ۸۳ و زوم دیجیتال ۴ برابر است. لنز ۲۰۰۰-۲۴ میلی متری نیکون Coolpix P900 مانند یک تلسکوپ عمل می کند و شما را تا ۳۸ برابر به موضوع مورد نظر نزدیک می کند.

نقد و بررسی دوربین نیکون Coolpix P900

اگر بخواهید از حداکثر زوم دوربین Coolpix P900 استفاده کنید به سه پایه نیاز دارید، بدون شک در چنین ضریب نزدیکی هر لرز کوچک دستی چندین برابر می شود و قوی ترین لرزش گیر ها هم در ضریب زوم ۸۳ عملکرد بسیار خوبی نخواهند داشت. هنگامی که شما از حداکثر زوم نیکون Coolpix P900 استفاده می کنید در واقع از فاصله ۲۳۸٫۹۰۰ مایلی از سوژه مورد نظر عکاسی می کنید.

نقد و بررسی دوربین نیکون Coolpix P900

نیکون Coolpix P900 علاوه بر قابلیت های بسیار خوب در عکاسی با حالت زوم، در عکاسی از اشیا در سرعت های بالا نیز قابلیت های بسیار خوبی دارد و به راحتی می توان با نیکون Coolpix P900 از اشیایی که حرکت سریع دارند با کیفیت بسیار خوب عکاسی کرد.

نقد و بررسی دوربین نیکون Coolpix P900

برای عکاسی از اشیایی که دارای سرعت بالایی هستند باید از حالت Scenes در دوربین نیکون استفاده کرد، برای فوکوس کردن روی سوژه در این حالت کاربر می تواند از حالت speedy auto-focuser، یا فوکوس در سرعت بالا، استفاده کند.

بدون شک نیکون Coolpix P900 برای هر علاقه مند به عکاسی پیشنهاد بسیار وسوسه انگیزی است، قیمت بالای نیکون Coolpix P900 قابل توجه است و ممکن است هر کاربر معمولی نتواند به عنوان یک دوربین برای عکاسی در اوقات فراغت، نیکون Coolpix P900 را تهیه کند.

ارسال نظر