جاده‌هایی که با پنل خورشیدی فرش می‌شوند

شرکت کولاس که زیر مجموعه گروه بویگو در فرانسه است هم اکنون مشغول نصب پنل‌های خورشیدی در برخی جاده‌های فرانسه است و تصمیم دارد فناوری خود را در۲۰۱۷ میلادی به طور آزمایشی در چهار قاره اجرا کند.

جاده‌هایی که با پنل خورشیدی فرش می‌شوند

به گزارش کلیک و به نقل از بلومبرگ، یک کمپانی در فرانسه به ساخت پنل های خورشیدی مشغول است تا بتوانند وزن یک تریلی ۱۸ چرخ را تحمل کنند.

شرکت کولاس ۵سال است که آزمایش و تحقیق روی این پنل‌ها را آغاز کرده و تصمیم دارد طی سال آینده ۱۰۰سایت خورشیدی در فضای خارجی ساخته و محصولات خود را در معرض آزمایش قرار دهد.

شرکت کولاس که زیر مجموعه گروه بویگو در فرانسه است هم اکنون مشغول نصب این پنل‌ها در برخی جاده‌های فرانسه است و تصمیم دارد فناوری خود را در۲۰۱۷ میلادی به طور آزمایشی در چهار قاره اجرا کند.

مدیر بخش فناوری کولاس اینچنین درباره این پروژه توضیح داده است: ما تصمیم داریم زندگی دوباره‌ای به جاده‌ها ببخشیم. مزرعه‌های خورشیدی قسمتی از زمین را به خود اختصاص می‌دهند که قابلیت کشاورزی در آن وجود دارد و درمقابل استفاده از جاده‌ها برای تولید انرژی خورشیدی آسانتر و بهینه تر است.

آن طور که بلومبرگ نوشته است این پنل‌ها از سلول‌های خورشیدی معمول ساخته می‌شوند اما چند لایه پلاستیک روی آن‌ها به کار رفته تا قالب سختی برای مقاومت در برابر فشار زیاد ایجاد کند. همچنین در پنل‌ها سیم‌کشی الکتریکی نیز انجام شده و رویه سیم‌ها دارای لایه‌ای از خرده شیشه هستند تا از لیز خوردن جلوگیری شود.

آزمایش این محصول در فضای یک کیلومتری در شهری در فرانسه توسط شرکت واتاوی ماه گذشته آغاز شده است. پنل‌های خورشیدی در مساحت ۲۸۰۰ کیلومتر مربع نصب شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۸۰ کیلووات الکتریسیته را تولید کنند. به گفته شرکت تولید کننده این میزان برای روشنایی خیابان‌های شهری با جمعیت پنج هزار نفر طی یک سال کافی است.

آن طور که گفته شده این فناوری در کانادا، گرجستان، آمریکا، سراسر اتحادیه اروپا، آفریقا و آسیا به زودی آزمایش خواهد شد و در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز وارد مرحله تجاری سازی می‌شود.

ارسال نظر