ربات های عجیب و غریبی که از فیزیولوژی حیوانات الهام گرفته اند!

رسانه کلیک - در سالهای اخیر نسل جدیدی از ربات ها با الهام از موجودات زنده ایجاد شده اند که اغلب این ربات های حیوان نما اهداف پیچیده ای را دنبال می کنند.

ربات های عجیب و غریبی که از فیزیولوژی حیوانات الهام گرفته اند!

فناوری ساخت ربات در سالهای گذشته به سرعت در حال رشد است و با ارتقا هوش مصنوعی کاربرد ربات ها هم در حال افزایش است. دانشمندان در ساخت برخی ربات ها از فیزیولوژی حیوانات تقلید کرده اند که در ادامه برخی از این ربات های حیوان نما را به شما معرفی می کنیم.

ربات زنبور مریخی "Marsbees"

به تازگی، ناسا اعلام کرده که در حال توسعه زنبورهای رباتیک است که می توانند به مناطق دور از دسترس مریخ برای جمع آوری اطلاعات پرواز کنند. این ربات های حیوان نما می توانند متان و یا نشانه های احتمالی زندگی را تشخیص دهند.

ربات اسپات مینی "SpotMini"

آخرین ربات دینامیکی بوستون، شبیه یک سگی است که یک بازو در قسمت سر آن تعبیه شده است. این ربات قدرت خوبی در حفظ تعادل و انجام کار در شرایط سخت دارد و ویدیویی که اخیرا از آن منتشر شده نشان می دهد که با وجود مداخله یک مرد و ضربه زدن به ربات با یک چوب هاکی، باز هم "اسپات مینی" می تواند ضمن حفظ تعادل از بازوی پیچیده خود برای باز کردن درب استفاده کند.

ربات سفره ماهی "MantaDroid"

"MantaDroid" یکی دیگر از ربات های حیوان نما است. این ربات، توسط محققان سنگاپور همانند سفره ماهی "مانتا" طراحی شده و قادر به شنا کردن است. باله های آن انعطاف پذیر هستند و به این وسیله می توان آنها را از میان دریاهای مواج عبور داد. این تیم امیدوار است که این ربات بتواند برای جستجوهای زیر آبی و جمع آوری داده های دریایی مفید باشد.

ربات ماری "Snakebot"

محققان آزمایشگاه biorobotics دانشگاه Carnegie Mellon مجموعه ای از ربات های خزنده را طراحی کرده اند که Snakebots نام دارند. این ربات ها برای جستجو در شبکه های فاضلاب و مناطق زلزله زده کاربرد دارند؛ ضمن آنکه پزشکان هم می توانند از آنها برای بررسی محل های غیر قابل دسترس استفاده کنند.

ربات هشت پا "Octobot"

"Octobot" آخرین ربات حیوان نما در لیست ما است. این ربات توسط محققان مؤسسه Wyss در دانشگاه هاروارد با الهام گرفتن از اختاپوس ساخته شده است. "Octobot" هیچ قسمت جامدی ندارد و واکنش های شیمیایی در زیر پوست سیلیکونی آن انرژی لازم برای حرکت پاهای ربات را فراهم می کند. دانشمندان برای ساخت این ربات از پرینتر سه بعدی استفاده کرده اند.

ارسال نظر