نقاشی های شگفت انگیز یک ربات پس از ده سال آموزش

همانطور که می‌دانید در دنیای ماشینی امروز ربات‌ها از قابلیت‌های زیادی برخوردار هستند و گاهی اوقات در فعالیت‌های هنری نیز به کار گرفته می‌شوند. در این مطلب قصد داریم به معرفی دو ربات نقاش بپردازیم که با بهره‌گیری از خلاقیت هنری خود توانسته‌اند آثار هنری ارزشمندی خلق کنند.

نقاشی های شگفت انگیز یک ربات پس از ده سال آموزش

به گزارش کلیک، پاتریک تِرِست که خود را هنرمند می‌داند، مدت زیادی نیست که حرفه نقاشی را آغاز کرده است و هنوز به ترسیم پرتره (چهره افراد) می‌پردازد. اما نکته جالب اینجا است که این کار را با دست انجام نمی‌دهد و از ربات‌ها برای انجام این کار استفاده می‌کند. ترست موفق به ایجاد ربات‌هایی شده است که از توانایی هنری خوبی برای خلق آثار هنری برخوردار هستند و برای این کار وسواس به خرج می‌دهند و قابلیت آن‌ها بسیار بیشتر از یک ماشین کپی است. ربات‌های ترست طوری طراحی شده‌اند که دارای خلاقیت هنری مستقل باشند و از این خلاقیت برای خلق آثار هنری استفاده کنند.

ترست که در زمینه ساخت ربات فعالیت دارد و فعالیت‌های هنری را نیز دنبال می‌کند، ده سال از عمر خود را صرف توسعه ربات‌های نقاش خود کرده است. او با فردریک فال لِیمری ، دانشمند علوم کامپیوتری و متخصص در زمینه بصری سازی با استفاده از ربات، نیز همکاری نزدیکی داشته است. این پروژه یک فعالیت تحقیقاتی مهم تلقی می‌شود و محققان برای انجام آن، سیستم‌های رباتیک پیشرفته‌ای طراحی کرده‌اند و عملکرد آن‌ها را به صورت گسترده مورد آزمایش و بررسی قرار داده‌اند و نتایج آن را نیز در مجلات علمی منتشر کرده‌اند.

ترست در سال ۲۰۱۴ مقاله‌ای را منتشر کرد و در آن به بیان توضیحات کامل در مورد دو ربات خود که Paul و e-David نام دارند، پرداخت. هر دو ربات از یک دوربین برای بصری سازی سوژه مورد نظر و یک بازوی مکانیکی برای ترسیم تصاویر استفاده می‌کنند. یک سیستم کامپیوتری مصاحبه کننده به برنامه نویس این امکان را می‌دهد تا قدرت واکنش را نیز در ربات ایجاد کند. Paul از یک بازوی متشکل از سه مفصل با قابلیت حرکت دو وجهی و یک مفصل جداگانه برای حرکت دادن قلم به سمت بالا و پایین برای ترسیم تصویر بر روی کاغذ، تشکیل شده است. e-David ربات پیشرفته‌تری است و از یک بازو که در ربات‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تشکیل شده است. این ربات این قابلیت را دارد که از پنج قلموی متفاوت استفاده کند و از هر یک از آن‌ها برای رنگ‌های جداگانه‌ای استفاده کند. این ربات قادر است در هر نقاشی از ۲۴ رنگ متفاوت استفاده کند.
maxresdefault

ربات Pual در حال نقاشی

edavid

ربات e-David در حال نقاشی

اگر چه e-David پیشرفته‌تر است، اما ربات Paul که سری نقاشی‌های Paul's Memories یا خاطرات پال را خلق کرده است، هنوز هم موفق‌ترین ربات تِرست محسوب می‌شود. نقاشی‌هایی که توسط ربات Paul خلق شده‌اند، در موزه‌های هنری مطرح نمایش داده شده‌اند و گالری‌ها، موزه‌ها و نمایشگاه‌های هنری مختلف، آثار هنری این ربات‌ نقاش را در معرض نمایش قرار داده‌اند. ترست با استناد به واکنش‌های هنرمندان و دوستداران آثار هنری، نقاشی‌های ترسیم شده توسط Paul را آثار هنری ارزشمندی می‌داند.

ارسال نظر