درآمد حاصل از فروش Rocket League چقدر است؟

اگر دنیای گیم را در رسانه کلیک دنبال کرده باشید، حتما تا به امروز، نام بازی Rocket League را با چشم خود دیده اید! عنوانی که در ابتدا برای کنسول نسل هشتم کمپانی سونی عرضه شد و توانست در میان گیمرها و منتقدان محبوب شود به طوری که روزانه شاهد افزایش فروش این عنوان در سراسر جهان بودیم. کمپانی بازی سازPsyonix بر اساس ادعا خود، برای ساخت بازی راکت لیگ حدود ۲ میلیون دلار هزینه کرده است. برخی از اعضای این کمپانی، از فروش کم و ضرر بینی استودیو Psyonix نگران بودند اما عملکرد خارق العاده این عنوان، نه تنها باعث شد که این استودیو ضرر نبیند، بلکه سود باورنکردنی ای را برای آن ها به دست آورد. بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده، عنوان راکت لیگ تا به امروز بیش از ۱۱۰ میلیون دلار سود دهی داشته که این میزان درآمد، به علت فروش نسخه اصلی بازی و بسته های الحاقی آن است. برای کسب اطلاعات بیشتر، همراه رسانه کلیک باشید.

درآمد حاصل از فروش Rocket League چقدر است؟

عنوانی که در ابتدا برای کنسول نسل هشتم کمپانی سونی عرضه شد و توانست در میان گیمرها و منتقدان محبوب شود به طوری که روزانه شاهد افزایش فروش این عنوان در سراسر جهان بودیم. کمپانی بازی سازPsyonix بر اساس ادعا خود، برای ساخت بازی راکت لیگ حدود ۲ میلیون دلار هزینه کرده است. برخی از اعضای این کمپانی، از فروش کم و ضرر بینی استودیو Psyonix نگران بودند اما عملکرد خارق العاده این عنوان، نه تنها باعث شد که این استودیو ضرر نبیند، بلکه سود باورنکردنی ای را برای آن ها به دست آورد. بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده، عنوان راکت لیگ تا به امروز بیش از ۱۱۰ میلیون دلار سود دهی داشته که این میزان درآمد، به علت فروش نسخه اصلی بازی و بسته های الحاقی آن است. برای کسب اطلاعات بیشتر، همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، بر اساس جدیدترین گزارش قابل دسترس، بازی پرطرفدار و محبوب راکت لیگ تا به امروز، بیش از ۱۱۰ میلیون دلار برای کمپانی سازنده آن، سود دهی داشته است. در کنار آن، این عنوان توانسته بیش از ۵ میلیون نسخه فروش داشته باشد. همچنین کمپانی Psyonix، بسته های الحاقی زیادی را برای عنوان خارق العاده خود عرضه کرده که این شرکت، توانسته بیش از ۵ میلیون نسخه از بسته های الحاقی بازی راکت لیگ را به فروش برساند.

همان طور که اشاره کردیم، عنوان راکت لیگ در هر سه پلتفرم (ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه های شخصی) توانسته بیش از ۵ میلیون نسخه فروش داشته باشد که در این میان، نسخه پلی استیشن ۴ فروش بیشتری داشته و بیشتر کاربران این عنوان نیز، مربوط به کاربران و دارندگان کنسول نسل هشتم کمپانی سونی یعنی PlayStation 4 می باشد. در ماه فوریه سال میلادی جاری، بر اساس گزارشی که توسط منابع معتبر خارجی منتشر شده بود، عنوان Rocket League به فروش ۷۰ میلیون نسخه (هر سه پلتفرم) دست یافته بود که حال، با توجه به فروش ۵ میلیون نسخه ای، گویا فروش این عنوان رفته رفته بیشتر می شود و کاربران بیشتری با گذشت زمان، به این عنوان ملحق می شوند.

آقای Jeremy Dunham، معاون ارشد استودیوی بازی ساز Psyonix در این خصوص اعلام کرد:

میزان فروش بازی ما، روز به روز بیشتر می شود هرگز پایین نیامده است. این در حالی است که این اتفاق برای همه بازی های ویدیویی رخ نمی دهد و پس از گذشت از زمان انتشار بازی، فروش بازی رفته رفته با کاهش مواجه می شود.

منبع Forbes در زمینه میزان فروش بازی راکت لیگ ادعا کرد:

بیش از ۱۵ میلیون نسخه از عنوان Rocket League از زمان انتشار آن (جولای سال میلادی ۲۰۱۵) بر روی پلتفرم پلی استیشن ۴ و رایانه های شخصی فروش داشته است و هم اکنون، بیش از ۵ میلیون کاربر کنسول پلی استیشن ۴، مشغول تجربه این عنوان هستند. به عبارت دیگر، ۵ میلیون کاربر فعال این عنوان، مختص دارندگان کنسول PlayStation 4 می باشد.

https://static3.click.ir/servev2/OWNlMwwSkEth/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

متاسفانه میزان فروش این عنوان در مقایسه با گیمرهای آن، کمتر بوده و گویا نسخه های کپی از این بازی، در دسترس کاربران قرار گرفته است. همان طور که اطلاع دارید، دو کاربر پلی استیشن ۴ می توانند با خرید یک بازی، به صورت همزمان مشغول تجربه آن بازی ویدیویی شوند. همچنین در شبکه پلی استیشن پلاس، کاربران زیادی به صورت رایگان عنوان Rocket League را دریافت کرده اند و به همین خاطر، تعداد گیمرها از تعداد فروش بیشتر شده است.

طبق آمار منتشر شده، بیش از ۴۲ درصد کاربران کل عنوان راکت لیگ، مخصوص کاربران کنسول پلی استیشن ۴ می باشد. پی سی بازها نیز علاقه زیادی به این عنوان دارند و ۳۶ درصد از تعداد کل کاربران را، پی سی بازها تشکلیل می دهند. دارندگان کنسول ایکس باکس وان نیز که دیرتر از دیگر گیمرها به بازی راکت لیگ دسترسی داشته اند، به همین خاطر، ۲۲ درصد باقی مانده از تعداد کل کاربران این عنوان، مختص دارندگان Xbox One می باشد.

بسیاری از گیمرها مشتاق اتصال شبکه ایکس باکس لایو و پلی استیشن هستند که کمپانی سونی و مایکروسافت، در گذشته در این باره مذاکراتی داشته اند اما متاسفانه هنوز شاهد اتصال این دو شبکه پرطرفدار نیستیم. استودیویPsyonix در این باره اعلام کرد که اتصال دو شبکه Xbox Live و PlayStation Network کار سختی و فنی ای نیست و تنها به دلیل وجود سیاست های متفاوت این دو شبکه، در حال حاضر، امکان اتصال آن وجود ندارد.

عنوان Rocket League در تاریخ ۷ جولای سال میلادی ۲۰۱۵ برای کنسول نسل هشتم کمپانی سونی (پلی استیشن ۴) و رایانه های شخصی مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت ویندوز منتشر شد. در زمان عرضه، شاهد انتشار نقدها و نمرات بسیار خوبی بودیم و به همین علت، گیمرها و بازیکن های زیادی به سمت بازی راکت لیگ رفتند. خوشبختانه نظر منتقدان با گیمرها هماهنگ بوده و گیمرها نیز از تجربه این عنوان لذت می برند. پس از فروش باور نکردنی این بازی ویدیویی، سازندگان در تاریخ ۱۷ فبریه سال ۲۰۱۶ عنوان راکت لیگ برای کنسول ایکس باکس وان عرضه کردند تا فروش و درآمد خود را، بیشتر و بیشتر کنند. اگر شما یکی از کاربران سیستم عامل مک او اس هستید، نگران نباشید چرا که سازندگان قول انتشار نسخه مک او اس و لینوکس بازی Rocket League را نیز داده اند. البته تاریخ انتشار دقیق این نسخه هنوز مشخص نشده است.

یکی از قابلیت هایی که در بازی پرطرفدار راکت لیگ دیده می شود، قابلیت کراس پلتفرم (Cross Platform) می باشد! قابلیت کراس پلتفرم این اجازه را به گیمرهای کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ شخصی می دهد که بتوانند با کاربران رایانه های شخصی (کاربران استیم) به رقابت بپردازند و گیمرهای بازی، تنها به دارندگان یک نوع پلتفرم محدود نشود. شایان به ذکر است که همچنان شبکه ایکس باکس لایو و پلی استیشن به یکدیگر متصل نشده و گیمرهای این دو سرویس، نمی توانند با یکدیگر به رقابت بپردازند.

موفقیت بازی راکت لیگ تنها به فروش بالای آن محدود نمی شود چرا که این عنوان، در مراسم ها و نمایشگاه های مختلفی که در سراسر جهان برگزار می شود، امتیازات و افتخارات زیادی را به دست آورده است. از افتخارات این بازی می توانیم به The Game Award for Best Independent Game, The Game Award for Best Sports/Racing Game, The Game Award for Best Multiplayer (نامزد بهترین بازی سال در بخش بازی های چند نفره، بهترین بازی مستقل سال و بهترین بازی ورزشی و مسابقه ای سال) اشاره کنیم. علاوه بر این جوایز، چند ماه گذشته مراسم DICE سال میلادی جاری برگزار شد که بازی راکت لیگ توانست در بخش های بهترین بازی از نظر گیم پلی آنلاین، بهترین بازی ورزشی سال و DICE Sprite برنده شود!

منبع : Gamespot

ارسال نظر