تکذیب ۱۳ تایی شدن دایره البروج

ناسا هر گونه تغییری در علائم دایره ‌البروج و اضافه شدن برج سیزدهم به آن را رد کرد.

تکذیب ۱۳ تایی شدن دایره البروج

به گزارش کلیک، در این روزها اخباری در اینترنت دست به دست می شد که حاکی از تغییر تاریخ ‌های نجومی توسط ناسا بود. تغییراتی که باعث می ‌شد علائم دایره‌ البروج از ۱۲ به ۱۳عدد تبدیل شوند. این خبر در سایت آموزشی ناسا برای دانش ‌آموزان منتشر شده بود و در آن گفته شده بود صورت ‌فلکی مارافسای نیز که قبل از این در تقویم دایره ‌البروج ۱۲ تایی بابلی‌ ها نادیده ‌گرفته شده بود، به دلیل تغییر محور و قطب زمین،‌ به آن اضافه شده است.

این خبر سر و صدای زیادی را در دنیای مجازی به پا کرد و باعث شکل گیری سوالاتی در ذهن علاقمندان به این حوزه شد. اکنون سازمان ناسا بیانه‌ ای در مورد این جنجال منتشر کرده و در آن هر گونه تغییری در دایره‌ البروج را رد کرده است.

البته ناسا این موضوع را مربوط به طالع ‌بینی دانسته و گفته که کار این سازمان، انجام تحقیقات در زمینه نجوم و ستاره شناسی است و اصلا ارتباطی با طالع بینی ندارد. علاوه بر این ناسا گفت صورت فلکی سیزدهم همیشه وجود داشته اما اضافه شدن آن به دایره البروج ربطی به ستاره شناسی ندارد.

دواین براون،‌ سخنگوی ناسا گفت: ما غیر از محاسبات ریاضی هیچ گونه تغییری در علائم دایره ‌البروج ایجاد نکردیم. گزارش منتشر شده در مورد طالع ‌بینی است و نه ستاره شناسی و به یک داستان کهن مربوط می ‌شود که نشان می‌ دهد علم و ریاضی، ریشه در رصد آسمان شب دارد.

ارسال نظر