ROAM-e، یک پهپاد سلفی مجهز به فناوری تشخیص چهره

چه بخواهیم چه نخواهیم، عکس‌های سلفی، پدیده‌های امروز دنیای ارتباطات مجازی ما هستند و فناوری‌های شکل گرفته در پیرامون این نوع از خودنگاری، روزبه‌روز در حال افزایش‌اند. به گزارش کلیک، آخرین روند رو به رشد در جنبش تصاویر سلفی، عکاسی خودمختار است که سال گذشته توسط پهپاد کمپانی لیلی (Lily) به بازار معرفی شد.

ROAM-e، یک پهپاد سلفی مجهز به فناوری تشخیص چهره

به گزارش کلیک، آخرین روند رو به رشد در جنبش تصاویر سلفی، عکاسی خودمختار است که سال گذشته توسط پهپاد کمپانی لیلی (Lily) به بازار معرفی شد.

آخرین پهپاد سلفی نیز که به ناوگان در حال رشد پهپادهای مجهز به دوربین، اضافه شده است، پهپاد خود-ردیاب ROAM-e از شرکت فناوری استرالیایی IoT Group است.

مدیر اجرایی شرکت IoT Group، این پهپاد را این گونه توصیف می‌کند:"یک دسته سلفی روی یک استروئید." شکل بطری مانند این پهپاد اجازه می‌دهد که به راحتی داخل جیب‌ها و کیسه‌های بزرگ، جا بگیرد، درون این پهپاد، یک دوربین CMOS پنج مگاپیکسلی و یک پردازنده ARM Cortex M4 چهار هسته‌ای تعبیه شده که کار تشخیص چهره و سایر امور رایانشی پرواز را بر عهده دارد. روتورهای این پهپاد نیز به صورت تاشونده ساخته شده‌اند که جابجایی و نگهداری آن را آسان‌تر می‌کنند. از آنجا که این پهپاد، حامل یک دوربین کوچک بوده و برای پرواز در ارتفاع پایین طراحی شده است، بسیار کوچک است و در عریض‌ترین قسمت، تنها ۸۵ میلی‌متر طول دارد.

این پهپاد سلفی می‌تواند به یک گوشی هوشمند متصل شده و از طریق فناوری تشخیص چهره، کاربر را دنبال کند. همچنین این پهپاد قادر است کاربر را بدون کمک گرفتن از او در فاصله‌ای حدودا ۸ متری از سطح زمین، تعقیب کرده و در اطراف فرد یا شی موردنظر، پرواز نماید و نمای ۳۶۰ درجه پانورامایی را در اختیار کاربر قرار دهد. مانند هر پهپادی که به خوبی طراحی و ساخته شده است، پهپاد ROAM-e در صورتی که دچار اختلال در بینایی شده و هدف خودش را گم کند، مدت زمان اندکی در هوا پرسه زده تا مجددا شی موردنظر خودش را پیدا نماید.

علاوه بر امکان ثبت تصاویر سلفی خودکار توسط این پهپاد، کاربران می‌توانند برای گرفتن تصاویر یا فیلم‌های نمایشی‌تر، یک نقطه را روی نقشه مشخص کرده و ROAM-e را برای پرواز به آن نقطه و بازگشت از آن، برنامه‌ریزی کنند. همچنین این پهپاد قادر است ویدئوهای زنده را به یک گوشی هوشمند یا تبلت در طول مدت ۲۰ دقیقه‌ای پرواز خود، ارسال کند.

قیمت ROAM-e، حدودا ۳۴۹ دلار است که معقولانه به نظر می‌رسد و هم اکنون از طریق وب‌سایت شرکت IoT Group قابل سفارش است.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر