شایعات در مورد گوشی های تاشو سامسونگ به اوج خود رسیده اند

گوشی هوشمند تاشو در پیش روی ماست

شایعات در مورد گوشی های تاشو سامسونگ به اوج خود رسیده اند

به گزارش کلیک، تحلیل گران بانک HSBC پیش بینی می کنند که این تولید کننده لوازم الکترونیکی کره ای قصد دارد در نیمه دوم سال 2016 گوشی هوشمندی با صفحه نمایش تاشو عرضه کند.
سامسونگ چندین سال است که به دنبال تولید صفحات تاشو بوده و شایعاتی در این رابطه وجود دارد که این شرکت در حال تولید گوشی هوشمندی تحت نام Project Valley است (البته سامسونگ هرگز به آن اذعان نکرده است). ویژگی تاشدن به کاربران این امکان را می دهد که از صفحه نمایش بزرگتری بهره مند شوند (مناسب برای نرم افزارهای و رسانه های تصویری) بدون اینکه اندازه دستگاه بیش از حد افزایش یابد. اما انتظار نمی رود که این محصول به این زودی ها به بازارها راه پیدا کند.
در هر حال، یک گزارش جدید در رابطه با تکنولوژی صفحه نمایش تاشو توسط بانک HSBC نشان می دهد که این تکنولوژی زودتر از آن چیزی که ما فکر کنیم در دسترس خواهد بود.

گوشی هوشمند تاشو در پیش روی ماست

تحلیل گران HSBC استدلال می کنند سامسونگ اولین شرکتی خواهد بود که این تکنولوژی را تجاری سازی می کند و ما انتظار داریم که همین امسال آن را عرضه کند. (اگرچه این گوشی در گروه گوشی های پرچمدار Galaxy S نخواهد بود، اما با این وجود، Q1 سامسونگ در آستانه ارائه به بازار است و شایعات هیچ اشاره ای به تاشو بودن صفحه آن نکرده اند.)

متن زیر استدلال تحلیل گران است که بر دلایل ما تاکید می کند:

به اعتقاد ما سامسونگ احتمالاً گوشی های هوشمند OLED تاشوی خود را در سال 2016 عرضه خواهد کرد، البته شرکت های رقیب انتظار دارند که این عرضه در سال 2017 باشد، زیرا شرکت در تلاش برای به دست آوردن دوباره سهم بازار است. به اعتقاد کارشناسان گوشی های OLED تاشو می توانند تجارت گوشی های هوشمند را دگرگون کنند، قابلیت تاشوندگی می تواند به یک ویژگی " استثنایی" در دنیای گوشی های هوشمند ممتاز تبدیل شود به این دلیل که (1) یک مدل OLED تاشو مدلی است که با گوشی های هوشمند دیگر تفاوت اساسی دارد (2) کاربر دو ویژگی بسیار مهم را یک جا خواهد داشت که همان صفحه بزرگتر در یک فرم دستگاه کوچکتر است؛ (3) این گوشی به شرکت کمک می کند تا با یک دستگاه، هم سهم بازار گوشی های هوشمند و هم تبلتها را توامان به دست آورد. همچنین انتشار گوشی های OLED تاشو برای رشد زنجیره عرضه پنل های OLED نیز مناسب خواهد بود؛ این زنجیره از سازندگان پنل و سازندگان تجهیزات تا تامین کنندگان مواد اولیه را شامل می شود.
به طور خلاصه می توان گفت سامسونگ در تلاش برای به دست آوردن دوباره سهم خود از بازار است و صفحه تاشو نقطه قوت منحصر به فردی برای فروش این شرکت ایجاد خواهد کرد و این گوشی را از هر گوشی دیگری در بازار جدا خواهد کرد.
و به عنوان یک امتیاز اضافه، اندازه صفحه بزرگتری که این گوشی خواهد داشت باعث می شود که سامسونگ بازار تبلت ها را نیز به دست بگیرد.

این تکنولوژی قابل قبول است
شایان ذکر است که به نظر نمی رسد بانک HSBC این گفته ها را از طریق یک منبع داخلی در سامسونگ مطرح کرده باشد، یا لااقل به داشتن آن اذعان نمی کند. نظرات تحلیل گران این موسسه مالی فقط در حد پیش بینی هستند. اما این اطلاعات از نظر راهبردی معقول و قابل قبول است.

گوشی های سامسونگ وقتی بهترین موفقیت را کسب می کنند که منحصر به فرد باشند و به مصرف کننده چیزی را ارائه کند که کسی نمی تواند آن را ارائه کند. این شرکت کره جنوبی اولین شرکتی بود که صفحه نمایش های بزرگتر را معرفی کرد و بنابراین از این ویژگی برای چیره شدن بر بازار فروش گوشی های هوشمند گران قیمت استفاده کرد.
اما بعد از آن، شرکت اپل گوشی iPhone 6 را با صفحه نمایش بزرگتر عرضه کرد به طوری که بیشترین فروش تاریخ اپل را نصیب این شرکت کرد. لازم به ذکر است با عرضه محصول شرکت اپل، سود سامسونگ و فروش آن نیز با کاهش مواجه شد. (همچنین با ظهور فروشندگان آسیایی مانند Xiaomi و Huawei که گوشی های هوشمند ارزان قیمت عرضه می کردند، فروش سامسونگ دچار آسیب شد)
در سال 2015، سامسونگ با عرضه S6 اشتباه خود را دوباره تکرار کرد. شرکت این گوشی را در دو مدل S6 و S6 Edge که گرانتر و دارای صفحه خمیده است، عرضه کرد.
طبق یک گزارش چاپ شده در The Wall Street Journal در جولای 2015، کارشناسان سامسونگ تصور می کردند که درخواست برای این دو مدل گوشی با نسبت چهار به یک به نفع S6 معمولی باشد. اما نتیجه این بود که مدل Edge محبوبیت بیشتری پیدا کرد؛ به طوری که نسبت درخواست آن نزدیک به یک به یک بود. با وضعیت جدید، شرکت دچار سردرگمی اساسی شده بود؛ به طوری که با موجودی اضافه S6 و کمبود موجودی برای تامین نیاز مدل گران قیمت تر S6 Edge مواجه بود.البته داشتن این مشکل آرزوی هر شرکتی است اما این مشکل می توانست بهتر مدیریت شود چرا که این موضوع بر میزان فروش سامسونگ آسیب وارد کرد.

یک نقطه فروش کاملاً منحصر به فرد
یکی از ویژگی هایی که برای S7 که جزو گوشی های بزرگ بعدی سامسونگ محسوب می شود، صفحه نمایش حساس به فشار آن است. شایع شده است که این گوشی هوشمند قادر است میزان فشار وارد شده بر صفحه نمایش را تشخیص دهد و طبق آن واکنش نشان دهد. این ویژگی شبیه " Force Touch" اپل است که در سپتامبر 2015 به عنوان یکی از ویژگیهای iPhone 6s معرفی شد.
سامسونگ متهم شده که سال ها است از ویژگی های اپل کپی برداری می کند و حتی در دادگاه علیه این شرکت طرح دعوی انجام گرفت با این ادعا که شرکت سامسونگ حقوق انحصاری شرکت Cupertino را نقض کرده است.

از طرف دیگر، یک گوشی هوشمند تاشو می تواند کاملاً منحصر به فرد باشد و موقعیت ایده آلی برای احاطه بر بازار فروش گوشی های هوشمند گران قیمت دارد.
منبع:Business insider

ارسال نظر