6 شایعه در مورد نسخه جدید اپل واچ

رسانه کلیک - به نظر می‌رسد نسخه جدید اپل واچ قرار نیست تا پاییز سال 2020 همراه با گوشی‌های آیفون 12 و 12 پرو به بازار عرضه شود. اما شایعاتی درمورد اپل واچ منتشر شده است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

6 شایعه در مورد نسخه جدید اپل واچ

اولین شایعه در مورد نسخه جدید اپل واچ

اپل واچ به شکل دایره تولید خواهد شد!! با وجود اینکه بسیاری از بخش‌های اپل از اولین نسخه تا آخرین نسخه، تغییرات زیادی داشته است اما ظاهرهمه نسخه‌های اپل واچ‌ها تقریبا مشابه و به شکل مربع هستند. اخیرا بسیاری از شرکت‌های تولید کننده ساعت‌های هوشمند مثل سامسونگ، اقدام به طراحی ظاهر دایره‌ای شکل برای ساعت‌های خود کرده‌اند. هرچند اپل در برخی از خبرهای خود به این موضوع اشاره کرده بود که قرار است نسخه‌های جدید این ساعت هوشمند به شکل دایره تولید شود اما به نظر می‌رسد قصد این شرکت برای تولید چنین ساعت‌هایی به این زودی عملی نخواهد شد. تولید اپل واچ دایره‌ای شکا مستلزم برخی تغییرات در سخت افزار این ساعت‌ها است که برای انجام ان‌ها زمان زیادی لازم است.

دومین شایعه در مورد نسخه جدید اپل واچ

یکی از قابلیت‌هایی که اپل در اختیار کاربران اپل واچ قرار داده است، تغییر صفحه ساعت است. کاربران می‌توانند از حالت‌های مختلفی مثل انیمیشن و یا نمایش آب و هوا روی صفحه ساعت خود استفاده کنند. اما اپل هنوز به شرکت‌های شخص ثالث امکان طراحی حالت خاص برای صفحه اپل واچ را نداده است و به نظر می‌رسد در طی چند سال آینده نیز این اجازه را ندهد. در عوض کاربران می‌توانند حالت‌های صفحه خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. بر اساس آخرین اطلاعات، تنظیمات صفحه نمایش اپل واچ برای هر کاربر به صورت منحصر به فرد می‌تواند از طریق AirDrop با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شود.در آخرین اخبار منتشر شده آمده است که سیستم عامل اپل واچ جدید که با نام Watch OS 7 به بازار عرضه خواهد شد، امکان افزودن حالت آنالوگ مسافت سنج رابه صفحه نمایش اضافه خواهد کرد که در این حالت سرعت و فاصله برای کاربر نمایش داده خواهد شد. همچنین گفته می‌شود کاربران می‌توانند از طریق این ساعت‌ها، عکس‌های خود را نیز با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. علاوه بر این امکان افزودن پرچم کشور در صفحه نمایش این ساعت‌ها نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

سومین شایعه در مورد نسخه جدید اپل واچ

توجه به سلامتی و استفاده از اپل واچ برای سنجش میزان فعالیت‌های کاربران یکی از اصلی‌ترین دلایل طراحی و تولید اپل واچ بوده است. گفته می‌شود نسخه جدید اپل واچ دارای اپلیکیشن قوی‌تری برای سنجش میزان فعالیت‌های کاربران خواهد بود. بر خلاف اپلیکیشن سلامتی فعلی که بر روی اپل واچ نصب شده است، اپلیکیشن سلامتی جدید به کاربران در خصوص انجام فعالیت‌های مختلف ورزشی مثل دویدن، دوچرخه سواری و از این دست فعالیت‌ها راهنمایی خواهد کرد. هنوز اپل به شرکت‌ای دیگر اجازه طراحی اپلیکیشن‌های سلامتی برای اپل واچ را نداده است امابه نظر می‌رسد اپل همه تلاش خود را کرده است تا اپلیکیشن سلامت که بر روی اپل واچ‌ها نصب شده است کلیه نیازهای کاربران را بر طرف نمایند. این اپلیکیشن روی گوشی‌های آیفون و اپل تی وی نیز قابل نصب و استفاده است و کاربران می‌توانند از این دو طریق نیزبه آن دسترسی داشته باشند. هنوز مشخص نیست که آیا امکان خرید درون برنامه‌ای برای کاربران این اپلیکیشن فعال خواهد بود یا نه.

چهارمین شایعه در مورد نسخه جدید اپل واچ

شاید درنسخه جدید اپل واچ قابلیت رد یابی خواب کاربران یا همان sleep tracking در اختیار استفاده کنندگان اپل واچ قرار گیرد. از آنجایی که در سال 2017 شرکت Beddit سنسورهایی تولید کرد که با قرار گرفتن زیر بالش کاربرچگونگی و برنامه خواب کاربران را ثبت می‌کرد، به نظر می‌رسد قابلیت ثبت و ردیابی خواب کاربران نیز در نسخه جدید اپل واچ ایجاد شود. اخیرا عکسی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن اپلیکیشنی با نام Sleep app در اپل استور دیده می‌شود و این موضوع باعث شده است تا حدس و گمان‌‌ها در خصوص ارائه این قابلیت در اپل واچ‌های جدید قوت بگیرند. در حال حاضر شرکت‌‌های دیگر برای اپل واچ اپلیکیشن‌های مختلفی به منظور ردیابی و ثبت نحوه خواب کاربران طراحی کرده اند اما هیچ کدام از این اپلیکیشن‌ها به عنوان اپلیکیشن اصلی اپل برای ردیابی خواب کاربران معرفی نشده‌اند.

پنجمین شایعه در مورد نسخه جدید اپل واچ

هرچند هنوز اپل قابلیت ردیابی خواب را بر روی ساعت‌های هوشمند خود فعال نکرده است، اما به نظر می‌رسد امکان افزایش قابلیت‌های مربوط به کنترل سلامت کاربر در نسخه جدید اپل واچ‌ وجود داشته باشد. بر اساس گمانه زنی‌های انجام شده یکی از قابلیت‌های مهم برای کنترل سلامت کاربران قابلیت ردیابی SPO2 است. این قابلیت به اپل واچ امکان اندازه گیری میزان اکسیژن موجود خون کاربر را می‌دهد. در صورتی که میزان اکسیژن پایین‌تر از حد مجاز باشد، برای کاربر نوتیفیکیشن فرستاده می‌شود. پیش از این نیز قابلیت مشابهی برای اندازه گیری میزان ضربان قلب کاربران در اپل واچ قرار داده شده بود. ممکن است برای ایجاد چنین قابلیتی حسگرهای جدیدی در اپل واچ تعبیه شوند. در نسخه‌های فعلی اپل واچ میزان مصرف اکسیژن توسط کاربر در طول انجام فعالیت‌های ورزشی اندازه‌گیری می‌شود. اگرچه صحبت‌هایی در خصوص افزودن قابلیت اندازه گیری قند و فشار خون وجود دارد اما به نظر نمی‌رسد این قابلیت‌ها در نسخه جدید اپل واچ ارائه شوند.

ششمین شایعه در مورد نسخه جدید اپل واچ

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده قابلیت جدید روی اپل واچ‌ها با نام کنترل والدین یا ‌Parental control ارائه خواهد شد. چنین قابلیتی به کابران امکان ست کردن دو اپل واچ بر روی یک گوشی آیفون را می‌دهد. این قابلیت بیشتر برای والدینی مناسب است که هنوز نمی‌خواهند به فرزنذلن خد اجازه استفاده از یک دستگاه گوشی همراه جداگانه بدهند

ارسال نظر