شایعات حکایت از کپی بودن آیفون۸ دارد

آیفون۷ و آیفون۷ پلاس به تازگی توسط اپل رونمایی شدند و در حالی که هنوز به دست کاربران نرسیده‌ اند، گسترش شایعات برای مدل سال بعد این سری از گوشی شروع شده است.

شایعات حکایت از کپی بودن آیفون۸ دارد

به گزارش کلیک، به گفته منابع ناشناس نسل بعدی آیفون، دارای یک صفحه نمایش تمام صفحه خواهد بود. یعنی کل صفحه، صفحه نمایش است. هم چنین یکی دیگر از ویژگی‌ های احتمالی نسل بعدی آیفون، جایگزینی یک دکمه "خانه" مجازی به جای مدل خازنی فعلی آن است. در ادامه به گزیده ای از این مقاله اشاره می‌ کنیم:

"به احتمال زیاد اپل تولید آیفون‌ های بدون درگاه جک هدفون را ادامه خواهد داد، و آیفون‌ های سال آینده نیز دارای یک صفحه تمام صفحه با دکمه‌ ای مجازی که به طور مستقیم بر روی صفحه نمایش داده می‌ شود هستند. این حرف‌ها طبق گفته دو نفر از کارکنان این شرکت است که به دلیل محرمانه بودن این اطلاعات نمی‌ توان نام آن ها را فاش کرد."

۲

قبل از این که وارد جزئیات شویم، باید اشاره کنیم که این اولین باری نیست که در مورد آیفونی با چنین ویژگی‌ هایی می‌ شنویم. با این حال، روزنامه نیویورک تامیز نیز این گزارش جدید را نوعی تایید غیر رسمی از مدل سال ۲۰۱۷ آیفون می‌ داند.

متاسفانه، منابع نقل شده در این گزارش جزئیات بیشتری را فاش نکردند. ولی تا این جای کار بزرگ‌ ترین سوالی که می‌ تواند مطرح شود این است که اگر اپل دکمه خازنی را حذف کند، برای سنسور اثر انگشت چه می کند؟ آیا این ویژگی مهم را حذف می کند یا تکنولوژی جدید را برای آن معرفی می‌ کند؟

اگر اپل دکمه سخت افزاری را در مدل سال ۲۰۱۷ آیفون حذف کند، سنسور اثر انگشت اولتراسونیک می‌ تواند یک راه حل مناسب و جایگزینی معقول باشد. مورد جایگزین مناسب دیگر که امسال برای اولین بار در گوشی هوشمند نوت۷ سامسونگ مورد استفاده قرار گرفت، اسکنر عنبیه چشم است. اگر اپل این کار را انجام دهد، یک کپی برداری دیگر از روی شرکت‌ های رقیب کرده است. یعنی ابتدا دوربین دوگانه و حالا هم اسکنر عنبیه چشم. اتفاقی که در سال‌ های گذشته و زنده بودن استیو جابز هرگز شاهد آن نبودیم. در واقع شاید اپل جایگاه گذشته خود را از دست داده باشد.

البته پیش از این شایعات، شایعات دیگری هم در مورد آیفون‌های سال ۲۰۱۷ شده بود که ادعا می‌ کردند اپل در سالگرد ۱۰ سالگی محبوب‌ ترین سری از گوشی‌ های جهان، آن را با صفحه نمایش OLED عرضه می کند. منابع دیگری نیز ادعا می‌ کردند که یکی از سه مدل استاندارد، پلاس یا Pro با صفحه نمایش منحنی همراه خواهند بود.

شما چه فکر می‌ کنید؟ آیا آماده یک آیفون با صفحه نمایش منحنی یا OLED هستید؟ آیا دل‌تان می‌ خواهد دکمه محبوب خازنی خانه با یک دکمه مجازی جایگزین شود؟

ارسال نظر