اولین نیروگاه هسته ای شناور جهان در کشور روسیه به بهره برداری رسید

رسانه کلیک - روسیه اولین نیروگاه هسته ای شناور جهان را راه اندازی کرد. این نیروگاه از سال 2007 در دست توسعه قرار داشته است.

اولین نیروگاه هسته ای شناور جهان در کشور روسیه به بهره برداری رسید

کشورهای زیادی در دنیا شامل ایالات متحده آمریکا و چین دارای راکتور هسته ای در ساحل و یا به صورت شناور هستند. با این وجود هیچ یک از این کشورها نیروگاه هسته ای شناور ندارند.

روسیه به تازگی اولین نیروگاه هسته ای شناور جهان را راه اندازی کرده است. این نیروگاه 70 مگاواتی Akademik Lomonosov نام دارد و بر روی دریای بالتیک قرار گرفته است.

اولین نیروگاه هسته ای شناور

ساخت اولین نیروگاه هسته ای شناور جهان بر روی کشتی از سال 2007 در جریان بوده است. هزینه این پروژه 232 میلیون دلار عنوان شده است. شرکت Rosatom که مالکیت این پروژه را برعهده دارد در ابتدا قصد داشت سوخت هسته ای این نیروگاه را در سن پترزبورگ تامین کند و سپس کشتی را به Pevek بفرستد.

به علت مسائل زیست محیطی برنامه Rosatom تغییر کرد. سوخت گذاری این نیروگاه به جای سن پترزبورگ در مورمانسک صورت می پذیرد. بسیاری از فعالان محیط زیست نسبت به این پروژه خوشبین نیستند چرا که این کشتی خود برای حرکت نیاز به سوخت دارد.

نیروگاه هسته ای شناور

به اعتقاد فعالان محیط زیست این شرکت قصد دارد آزمایشات خود را در محلی غیر قابل دسترس توسط افراد عادی انجام دهد. یکی از فعالان محیط زیست در رابطه با این پروژه می گوید:

در حال حاضر اقیانوس منجمد شمالی به علت تغییرات اقلیمی دچار مشکلات زیادی است. این پروژه می تواند تهدید تازه ای برای این منطقه باشد.

اولین نیروگاه هسته ای شناور جهان جایگزین نیروگاه هسته ای 48 مگاواتی Pevek خواهد شد. ساخت کشتی در سن پترزبورگ راحت تر از ارسال قطعات به Pevek و ساخت کشتی در این منطقه است. روسیه مانند بسیاری از کشورهای جهان به نفت وابسته است. به علت مشکلات زیست محیطی که سوخت های فسیلی ایجاد می کنند، کشورهای مختلف به دنبال سوخت های جایگزین هستند.

ارسال نظر