روسیه می‌خواهد تلفن سربازان ناتو را هک کند!

رسانه کلیک - وال استریت ژورنال به تازگی متوجه شده است که هکرهای روسی در صدد هک تلفن سربازان ناتو بوده و آنها را مورد حملات سایبری قرار داده اند.

روسیه می‌خواهد تلفن سربازان ناتو را هک کند!

به گزارش کلیک؛ وب‌سایت انگجت در گزارشی نوشت؛ روسیه اقداماتی را جهت نفوذ به تلفن های همراه سربازان NATO انجام داده است. هرچند که دولت روسیه این سخنان را تکذیب می کند، اما به تازگی اطلاعاتی منتشر شده است که نشان می دهد هکرهای روسی شروع به هک تلفن سربازان ناتو کرده اند.

در ادامه این گزارش آمده است؛ هکرها در حدی به تلفن و حساب فیس بوک سربازان نفوذ می‌کنند که قادرند به اطلاعات آنان دسترسی پیدا کرده و حتی مخاطبانشان را پاک کنند.

نیروهای غربی بر این باورند که این حملات بسیار هماهنگ و با تجهیزات پیشرفته انجام می گیرد، به همین خاطر سربازان ناتو در بعضی از مناطق ملزم به برداشتن سیم کارت های خود از روی تلفن های همراه شده‌اند و استفاده از تلفن در طول عملیات ممنوع است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است؛ این حملات سایبری تاکنون خسارت های بسیار کمی در پی داشته است و هکرهای روسی تنها اطلاعات عمومی را استخراج کرده اند، اما مقام‌های ناتو بر این باورند که این حملات یک تهدید محسوب می شود؛ تهدیدی که بعدها خسارت های بزرگی به همراه خواهد داشت.

گفتنی است؛ یک تلفن هک شده می تواند به عنوان یک تروجان عمل کرده و پس از اتصال به یک شبکه امن، فعالیت خود را شروع کند و به استخراج اطلاعات محرمانه بپردازد.

ارسال نظر