پتانسیل بالای روسیه برای سرمایه گذاری در زمینه اپلیکیشن ها

 پنج کشور آمریکا، چین، برزیل، هند و روسیه به عنوان برترین کشور ها در زمینه آمار بالای دانلود اپلیکیشن ها معرفی شدند که از بین آنها روسیه به عنوان منطقه استثنایی برای سرمایه گذاران اپلیکیشن شناخته شد.

پتانسیل بالای روسیه برای سرمایه گذاری در زمینه اپلیکیشن ها

به گزارش کلیک، مردم روسیه علاقه بسیاری به دانلود اپلیکیشن از خود نشان داده اند و شکاف بین درآمد حاصله و میزان دانلود اپلیکیشن ها نشان از پتانسیل پولسازی و رشد بازار اپلیکیشن در این کشور دارد.
بازار اپلیکیشن موبایل در ماه های اخیر رشد قابل توجهی را در روسیه تجربه کرده است. به عنوان نمونه، طبق گزارشات، آمار دانلود از اپ استور و گوگل پلی در سه ماه پایانی سال 2015 رشد بیست و پنج درصدی داشته است. درآمدهای حاصل از این دانلودها نیز در طی این مدت افزایش داشته است. علیرغم قضاوت های فعلی در آغاز سال میلادی، روسیه همچنان با افزایش بیست درصدی ماهیانه در بازار اپلیکیشن مواجه است. بااین حال، بین میزان دانلود پلیکیشن ها در روسیه و درآمد حاصل از آن اختلاف وجود دارد. آنی اپ با توضیحی در خصوص این اختلاف بیان داشت: با وجود این که روسیه پنجمین بازار بزرگ اپلیکیشن را با توجه به دانلودهای اپ استور و گوگل پلی دارد، اما از لحاظ درآمد حاصل از اپلیکیشن ها هنوز رکورد ده کشور برتر را نشکسته است. از آنجا که شرکت ها سعی می کنند میزان بالای دانلود اپلیکیشن ها را به پول تبدیل کنند، پس سرمایه گذاران می توانند از این فرصت استفاده کنند و نقدینگی ایجاد کنند.
به همین دلیل است که انتظار می رود بازار اپلیکیشن روسیه در سال های آینده با همین رشد به کار خود ادامه دهد. در واقع، eMarketer سال گذشته پیش بینی کرد که روسیه در سال 2015 به 58.2 میلیون کاربر گوشی هوشمند خود خواهد بالید و این خود حاکی از یک بازار قوی برای کمپانی های سرمایه گذار در زمینه اپلیکیشن های موبایل است. این رقم در سال 2013 حدود 35.8 میلیون بود و انتظار میرود که تا سال 2018 به 76.4 میلیون کاربر برسد
این رشد خود دلیل خوبی برای سرمایه گذارانی است که می خواهند اساس کاربری کشور را به پول تبدیل کند. میزان دانلودهای گوگل پلی حدود 3.8 بیشتر از اپ استور است. بااین حال، اپ استور صاحب پنجاه درصد درآمدهای ناشی از دانلودها می باشد.

  • بازار در دست بازی های موبایلی

با توجه به گفته های آپ آنی، هشتاد درصد از درآمدهای حاصل از اپلیکیشن ها در سه ماه مارس تا می 2015 متعلق به بازی های موبایلی بود. اما داستان در کشور روسیه متفاوت است. در طی این سه ماه، هفتاد و پنج درصد از درآمد حاصل از گوگل پلی و اپ استور از دانلود بازی های موبایلی بود و بیش از نود درصد از درآمد گوگل پلی فقط در این سه ماه رخ داد.
بااین حال، بازی ها فقط نیمی از دانلودها را در روسیه و چهل درصد را در دنیا به خود اختصاص دادند. این شکاف نشان می دهد که اپلیکشن های بازی به عنوان یک حوزه پرسود و منفعت برای سرمایه گذاران تلقی می شود. به طور ویژه، استراتژی و نقش این بازی ها در افزایش درآمد بازار رو به رشد است. بازی هایی مثل War: Fire Age ساخت شرکت آمریکایی Machine Zone و بازی Clash of Kings تولید شرکت چینی Elex از بازی های پرطرفدار آیفونی در کانادا، آلمان، نیوزلند و بریتانیای کبیر هستند. کمپانی Think Gaming اخیراً گفته است که بازی کلش آف کلنز با 78009 بار نصب در سال درآمدی معادل 1.64 میلیون دلار حاصل می کند. این در حالی است که میزان درآمد حاصل از بازی Game of War: Fire Age با 45477 بار نصب به 1.14 میلیون دلار در سال می رسد.
همه این موارد گویای این است که اپلیکیشن های بازی می توانند یکی از نوید بخش ترین حوزه های سرمایه گذاری در روسیه باشد. سرمایه گذاران باید این نکته را مد نظر قرار دهند و رشد کاربران بازی های موبایلی و کمپانی های اپلیکیشنی در روسیه را مدام رصد کنند.

منبع:investingnews

ارسال نظر