قلم S Pen گوشی گلکسی نوت 9 چه کاربردهایی دارد؟

رسانه کلیک - قلم S Pen ویژگی است که سری نوت را نسبت به سایر گوشی‌های موجود در بازار متمایز کرده است. در این مطلب شما را با قلم نوت 9 و قابلیت‌های آن آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

قلم S Pen گوشی گلکسی نوت 9 چه کاربردهایی دارد؟

گلکسی نوت 9 فبلت جدیدی است که با بهبود در سخت افزار و برخی‌ قابلیت‌ها، به تازگی توسط سامسونگ معرفی شده است. مانند همه محصولات سری نوت، این فبلت هم به قلم مخصوص سامسونگ مجهز شده و امکانات خاصی را که این روزها در گوشی‌های زیادی مشاهده نمی‌کنیم، به این دستگاه آورده است. قلم S Pen از ابتدا تا کنون پیشرفت زیادی داشته و سال به سال شاهد قرار گیری امکانات بیشتر به آن هستیم ( گوشی سامسونگ نوت 9 به صورت رسمی معرفی شد؛ دوربین هوشمند و قلم جادویی ).

سامسونگ در مراسم رونمایی از نوت 9، تمرکز زیادی روی معرفی قلم S Pen و ویژگی‌هایش داشت و از آن به عنوان یک ابزار کاربردی و در عین حال هوشمند نام برد. فناوری بلوتوث کم‌مصرف که با نام BLE شناخته می‌شود، برای اولین بار در این قلم استفاده شده و یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌هایش با نسل‌های قبل را ایجاد کرده است. این فناوری باعث قرار گیری قابلیت‌های بیشتر در قلم S Pen گلکسی نوت 9 شده و نسبت به قلم‌ فبلت‌های قدیمی‌تر سامسونگ، کاربردی‌تر شده است. اما آیا کاربرد این قلم به اندازه‌ای است که کاربر با توجه به آن جذب گلکسی نوت 9 سامسونگ شود؟

برای پاسخ به سوال بالا در ادامه شما را با قابلیت‌هایی که این قلم در اختیار کاربران نوت 9 قرار می‌دهد، آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

عکس‌برداری و کنترل موزیک، گالری، یوتیوب و اپلیکیشن‌های مختلف

از آن جایی که قلم S Pen نوت 9 به بلوتوث مجهز شده، این امکان به کاربر داده می‌شود تا از آن به عنوان یک ریموت کنترل استفاده کند. با دوبار فشردن دکمه بلوتوث که روی قلم قرار گرفته، برنامه دوربین باز شده و کاربر می‌تواند از این طریق عکاسی کند. این ویژگی‌ برای زمان‌هایی که می‌خواهید عکس سلفی و یا دست جمعی بگیرید به کار می‌آید. برای مثال حالتی را در نظر بگیرید که می‌خواهید توسط دوربین اصلی با قرار گیری دستگاه روی پایه، عکاسی کنید، در این وضعیت می‌توان با قرار گیری مقابل لنز و فشردن دکمه قلم، تصویر را به ثبت رساند ( دوربین گلکسی نوت 9؛ انقلابی در گوشی‌های هوشمند؟ ).

قلم S Pen

علاوه بر این، قلم جدید سامسونگ این امکان را به کاربران نوت 9 می‌دهد تا اپلیکیشن‌های مختلف مانند موزیک، گالری، یوتیوب، ضبط صدا و از این قبیل موارد را از راه دور کنترل کند. برای مثال زمانی که توسط نوت 9 خود در حال گوش دادن به موزیک هستید، دکمه موجود در آن برای کنترل موزیک در حال پخش به کار می‌آید و توسط آن می‌توانید ترک را پخش و یا متوقف کنید.

کنترل راحت‌تر کنفرانس و ارایه‌ها

یکی دیگر از فواید وجود فناوری بلوتوث در قلم نوت 9، ایجاد قابلیت کنترل راحت‌تر کنفرانس‌های کاری و دانشگاهی است. اکنون کاربر می‌تواند بدون در دست داشتن گوشی و تنها با یک دکمه، اسلایدهای به نمایش گذاشته را کنترل کند. در واقع توسط پورت USB Type C در گلکسی نوت 9، این دستگاه به ویدیو پرژکتور متصل می‌شود و پس از آن با استفاده از قلم موجود در آن، امکان کنترل اسلایدهای پاورپوینت به نمایش گذاشته از راه دور به کاربر داده می‌شود.

قلم نوت 9

اجرای اپلیکیشن‌های مختلف

به طور پیش فرض با فشردن و نگه داشتن انگشت بر روی دکمه موجود در قلم S Pen نوت 9، برنامه دوربین باز می‌شود، اما از منوی تنظیمات می‌توان این بخش را تغییر داد و اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را در این قسمت انتخاب کرد تا سری‌های بعد با فشردن و نگه داشتن دکمه قلم، اپلیکیشن تعریف شده خود، اجرا شود.

قلم نوت 9

حضور قابلیت‌های پایه S Pen

علاوه بر قابلیت‌های بالا که به لطف وجود فناوری بلوتوث در قلم نوت 9 در دسترس کاربر است، S Pen جدید سامسونگ از تمامی توانایی‌هایی که در قلم سایر گوشی‌های نوت دیده بودیم هم برخوردار شده است. در این S Pen جدید همچنان ابزارهای نوشتن متن، کشیدن خطوط، پاک‌کن، هایلایت و تعدادی دیگر از این موارد در اختیار کاربران قرار دارد. علاوه بر این‌ها، قابلیت‌های Live Message ،Smart Select ،Screen off memo، ساخت گیف و ابزارهای مورد نیاز برای کشیدن نقاشی، به صورت پیش فرض در نوت 9 موجود بوده و توسط قلم این فبت می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت.

قلم نوت 9

ویژگی‌های قلم نوت 9

از آن جایی که قلم نوت 9 به فناوری بلوتوث مجهز شده، برای تامین انرژی، به باتری نیاز دارد. سامسونگ برای این S Pen جدید باتری کوچکی را در نظر گرفته که با قرارگیری درون محفظه مربوط به آن در گوشی، در کمتر از یک دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ می‌شود. دوام باتری قلم نوت 9 با یک بار شارژ کامل، حدود 30 دقیقه به صورت استندبای است. به گفته سامسونگ، این باتری در صورت فول شارژ بودن برای حدود 200 کلیک پاسخگوی نیاز کاربر خواهد بود. البته بهتر است بدانید توانایی‌هایی که برای استفاده از آن‌ها به اتصال بلوتوث نیاز نیست، بدون شارژ باتری قلم قابل استفاده خواهند بود.

قلم نوت 9

سامسونگ با قرار دادن SDK قلم جدیدش در اختیار توسعه دهندگان مختلف، فضای پشتیبانی اپلیکیشن‌های بیشتر از S Pen جدید را ایجاد کرده است.

نظر شما در رابطه با قلم نوت 9 چیست؟

ارسال نظر