افزودن قابلیت شناسایی چهره و اثر انگشت به مرورگر سافاری 14

رسانه کلیک - کمپانی اپل به تازگی از اضافه کردن قابلیت های شناسایی چهره و شناسایی اثر انگشت جهت ورود بیومتری به مرورگر سافاری 14 خبر داد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

افزودن قابلیت شناسایی چهره و اثر انگشت به مرورگر سافاری 14

ویژگی های انحصاری اپل برای شناسایی چهره و شناسایی اثر انگشت که به ترتیب، FaceID و TouchID نام دارند، باعث می شوند تا کاربران به راحتی به دستگاه های همراه خود، مثل آیفون، آیپد و برخی لپ تاپ های مک وارد شوند. ظاهرا اپل دست به کار خلاقانه ای زده تا راحتی کاربران در هنگام استفاده از مرورگر را نیز تقویت کند.

ویژگی های FaceID (شناسایی چهره) و TouchID (شناسایی اثر انگشت) روی دستگاه های اپل به زودی با کارایی بیشتری برای وب ظاهر می شوند. طبق گزارش TechCrunch، مرورگر سافاری 14 برای iOS، iPadOS و macOS از روش های اعتبارسنجی بیومتری برای ورود بی دردسر به وب سایت های مختلف استفاده خواهد کرد. به بیان بهتر، دیگر پس از یک بار وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور، دیگر نیازی به تکرار آن ها نیست.

این رویکرد بر اساس چارچوب اعتبارسنجی وب (WebAuthn) از مشخصه FIDO2 ساخته شده، و ظاهرا در گذشته برای ورود از طریق مشخصه های بیومتری مورد استفاده قرار می گرفت. با این حال با تلاش توسعه دهندگان، مرورگر سافاری 14 به طور واضح این فناوری را به بخش بزرگی از اکوسیستم اپل تعمیم خواهد داد.

باید خاطر نشان کرد که استفاده از روش های ورود مبتنی بر اثر انگشت و چهره در مرورگر سافاری به همراه عرضه سیستم عامل جدید در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد. بنابراین به نظر می رسد که تا پاییز باید منتظر ماند. با کمک روش های ورود بیومتری، کاربر می تواند از کلمات عبور بسیار پیچیده تری استفاده کند، که حتی یادآوری آن ها بسیار دشوار است. بنابراین مهاجمین نیز به سختی می توانند چنین کلماتی را حدس بزنند.

ارسال نظر